GP Κίνας – Αγώνας: Παρέλαση Piastri στην Σαγκάη

GP Κίνας, Piastri
SHANGHAI, CHINA – MARCH 23: Race winner Oscar Piastri of Australia driving the (81) McLaren MCL39 Mercedes takes the chequered flag during the F1 Grand Prix of China at Shanghai International Circuit on March 23, 2025 in Shanghai, China. (Photo by Clive Rose/Getty Images)

Ο Oscar Piastri ήταν ο μεγάλος νικητής του Grand Prix Κίνας, κερδίζοντας με άνεση έναν αγώνα στρατηγικής που εξελίχθηκε στην πίστα της Σαγκάης. Παρά την τρομάρα στο τέλος, ο Norris έκλεισε το 1-2 της McLaren, στο βάθρο ο Russell, έκλεψε την παράσταση η Haas.

Σε αντίθεση με τις προηγούμενες ημέρες του αγώνα, η Κυριακή ήταν συννεφιασμένη και με τις θερμοκρασίες να πέφτουν σημαντικά, τα δεδομένα του αγώνα άλλαξαν ριζικά. Εκτός από τους Stroll, Bearman και τον Lawson που ξεκίνησε από το pitlane, άπαντες επέλεξαν τη μέση γόμα ελαστικών.

Στην εκκίνηση, ο Russell έφυγε καλύτερα απ’όλους, όμως ο Piastri τον έκλεισε κι έμεινε μπροστά, με τον Norris να αρπάζει την ευκαιρία και να παίρνει την δεύτερη θέση από τον Βρετανό της Mercedes. Πιο πίσω, ο Hamilton πέρασε τον Verstappen, με τον Leclerc να βουτάει στην εσωτερική. Οι δύο Ferrari είχαν μία μικρή επαφή, με τον Μονεγάσκο να χάνει μέρος της εμπρός πτέρυγάς του, αλλά να παίρνει την πέμπτη θέση από τον Ολλανδό παγκόσμιο πρωταθλητή.

Η πρώτη (κι όπως αποδείχθηκε μοναδική) εγκατάλειψη του αγώνα δεν άργησε, καθώς ο Fernando Alonso είδε τα φρένα της Aston Martin να αστοχούν και τον Ισπανό να επιστρέφει στα pits, παρά την πολύ καλή του εκκίνηση που τον έβαλε στη δεκάδα.

Με την φθορά της μέσης γόμας να είναι μεγάλη, ο αγώνας εξελίχθηκε σε παιχνίδι υπομονής με τις διαφορές των πρώτων να είναι σταθερές πάνω από το δευτερόλεπτο. Μοναδική εξαίρεση ήταν ο Charles Leclerc, ο οποίος παρά την ζημιά στην εμπρός πτέρυγα ήταν πολύ κοντά στον Hamilton και με αυξημένο ρυθμό επιζητούσε τη θέση του Βρετανού.

Τα pitstop ήρθαν περίπου στον 15ο γύρο, με τον Piastri να διατηρείται μπροστά, αλλά τον Russell να πετυχαίνει το undercut και να παίρνει τη δεύτερη θέση από τον Norris. Πάντως, ο οδηγός της McLaren επιτέθηκε άμεσα και πέρασε με εντυπωσιακό και συνάμα άνετο τρόπο την Mercedes για να πάρει τη δεύτερη θέση.

Στην μονομαχία των δύο Ferrari, ο Leclerc κατάφερε να περάσει με team order τον Hamilton, ο οποίος δεν είχε σε καμία περίπτωση τον ρυθμό που επέδειξε στο sprint, ενώ ο Verstappen είχε παραμείνει στην έκτη θέση. Ο Leclerc αμέσως μείωσε τη διαφορά από τον τρίτο Russell, όμως δεν είχε την ταχύτητα στις εξόδους των στροφών για να βρεθεί κοντά στην Mercedes.

Ένας πολύ ενδιαφέρων αγώνας στρατηγικής εξελισσόταν στο midfield, με τον Esteban Ocon και τον Pierre Gasly να κερδίζουν αρκετές θέσεις, μπαίνοντας νωρίτερα απ’όλους στα pits. O Ocon μάλιστα πραγματοποίησε κι ένα σπουδαίο προσπέρασμα στην Mercedes του Andrea Kimi Antonelli για να του πάρει την όγδοη θέση στον χαμό που ακολούθησε μετά την αλλαγή ελαστικών.

Με τις θερμοκρασίες να έχουν πέσει, η σκληρή γόμα ελαστικών αποδείχθηκε εξαιρετικά ανθεκτική, με το ενδεχόμενο των δύο αλλαγών να απομακρύνεται. Άπαντες διαχειρίζονταν την κατάσταση, με τις McLaren να έχουν σπουδαίο ρυθμό στην κορυφή και τον Verstappen επίσης να ανεβάζει την απόδοσή του.

Ο Hamilton έβλεπε τον Ολλανδό να τον πλησιάζει με ταχύτατο ρυθμό, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα η Ferrari να τον τραβήξει στα pits για το δεύτερο pitstop. Αυτό απελευθέρωσε τον Verstappen, ο οποίος ήταν ο μόνος που μπορούσε να ακολουθήσει τον καταιγιστικό ρυθμό των δύο McLaren.

Αργά αλλά σταθερά ο Verstappen πλησίασε τον Leclerc για την τέταρτη θέση και με ένα εντυπωσιακό προσπέρασμα στην τρίτη στροφή της πίστας από την εξωτερική, ο οδηγός της Red Bull πέρασε τον Μονεγάσκο της Ferrari, ο οποίος προσπάθησε να απαντήσει, αλλά η βουτιά του στην τέταρτη στροφή δεν είχε αποτέλεσμα.

Πιο πίσω, οι Racing Bulls μπήκαν στα pits, όμως το αποτέλεσμα δεν ήταν το αναμενόμενο, καθώς βγήκαν πίσω από τους Doohan και Sainz. Ο Tsunoda πέρασε τον Αυστραλό, αλλά όταν βρέθηκε πίσω από τον Sainz, οι στροβιλισμοί που δέχθηκε το μονοθέσιό του συντονίστηκαν στην εμπρός του πτέρυγα, η οποία αστόχησε, αναγκάζοντας τον Ιάπωνα να ξαναμπει στα pits και να βάλει ένα ακόμη άδοξο τέλος στις ελπίδες του για βαθμούς.

Το τέλος του αγώνα έκρυβε δράμα για τον Lando Norris. Τα φρένα της McLaren είχαν καταπονηθεί αρκετά κατά τη διάρκεια του αγώνα και στους έσχατους γύρους δεν ήταν αρκετά λειτουργικά, με αποτέλεσμα ο Βρετανός να χάνει αρκετό χρόνο από τον Piastri αλλά και από τον τρίτο George Russell.

Ο Oscar Piastri δεν ασχολήθηκε με αυτό και στο τέλος κατάφερε να πάρει με χαρακτηριστική άνεση τη νίκη, την τρίτη της καριέρας του σε αγώνα Formula 1 και ταυτόχρονα να αντιστρέψει την ατυχία του στο εναρκτήριο Grand Prix της σεζόν στην Αυστραλία. Ο Norris κατάφερε τελικά, παρότι έχασε σχεδόν έξι δευτερόλεπτα στους δύο τελευταίους γύρους, να πάρει τη δεύτερη θέση και να κλείσει το 1-2 για την McLaren, διατηρώντας ταυτόχρονα και την πρωτοπορία του πρωταθλήματος.

Ο τρίτος George Russell πήρε το μέγιστο από το μονοθέσιο της Mercedes κι άγγιξε τη δεύτερη θέση, έχοντας δύο συνεχόμενες τρίτες θέσεις σε ισάριθμους αγώνες στη φετινή σεζόν. Ο τέταρτος Max Verstappen φεύγει από την Κίνα χωρίς νίκη, αλλά έχει τη δεύτερη θέση της βαθμολογίας, μόλις οκτώ βαθμούς πίσω από τον Norris.

Στην Ferrari ο ρυθμός του Σαββάτου δεν παρέμεινε και το 5-6 με τον Leclerc μπροστά από τον Hamilton έμοιαζε ως το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Αναμφίβολα στους βασικούς υποψήφιους για οδηγό του αγώνα ήταν ο σπουδαίος Esteban Ocon, ο οποίος είχε καταπληκτικό ρυθμό με την μέση γόμα, δεν απειλήθηκε ποτέ από τα θεωρητικά ταχύτερα μονοθέσια γύρω του και πήρε μία καταπληκτική έβδομη θέση, η οποία εκτόξευσε την Haas στην βαθμολογία των κατασκευαστών.

Ο Andrea Kimi Antonelli με ζημιά στο πάτωμα τερμάτισε όγδοος μπροστά από την Williams του Alexander Albon, ο οποίος κατάφερε να μπει στα pits αργότερα απ’όλους και πήρε την ένατη θέση, ενώ με την αντίστροφη στρατηγική ο Oliver Bearman έκανε πάμπολλα προσπεράσματα και πήρε ακόμη έναν βαθμό για την Haas, η οποία δικαίως φεύγει με χαμόγελα από την Κίνα.

Ενδιαφέρον είχε και η μάχη του Isack Hadjar με τον Jack Doohan. O Αυστραλός της Alpine έκλεινε συνεχώς τον Γάλλο της Racing Bulls, ο οποίος δεν κατάφερε να περάσει σε κανένα σημείο, όμως οι αγωνοδίκες επέβαλαν δύο ποινές συνολικά είκοσι δευτερολέπτων στον Doohan, για δύο διαφορετικά συμβάντα κατά τη διάρκεια της μάχης τους.

Επόμενος αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1 είναι το Grand Prix Ιαπωνίας, το τριήμερο 4-6 Απριλίου που θα διεξαχθεί στην θρυλική πίστα της Σουζούκα.

Αναλυτικά η κατάταξη του αγώνα:

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Rally Σαφάρι - 3η Μέρα: Προβάδισμα Evans μέσ' από την λάσπη

Next Article
Lawson

Προ των πυλών ανταλλαγή Tsunoda - Lawson

Related Posts