Ο Max Verstappen κυριάρχησε και στο GP του Λάς Βέγκας, μία ακόμη ηγεμονική εμφάνιση για τον Ολλανδό, σε έναν αγώνα γεμάτο συμβάντα και ανατροπές. Δεύτερη θέση at the buzzer για τον Charles Leclerc, με προσπέρασμα κόντρα στον κατά τ’ άλλα εξαιρετικό, Sergio Perez.
Με τις συνθήκες να μην αλλάζουν, συγκριτικά με τις προηγούμενες ημέρες, η κούρσα στους δρόμους της “πόλης της αμαρτίας” είχε σε κάθε περίπτωση τα εφόδια για να χαρίσει θέαμα. Η επιλογή της μέσης(C4) γόμας ελαστικών ήταν εκείνη που επικράτησε κατά πλειοψηφία ενόψει της εκκίνησης, πλην των Lewis Hamilton, Oscar Piastri που είχαν την σκληρή(C3), αλλά και των Yuki Tsunoda και Lance Stroll στην τελευταία σειρά του grid, που κατέφυγαν στην λύση της μαλακής γόμας(C5).
Mόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Max Verstappen είχε εμφανώς καλύτερη εκκίνηση και βρέθηκε πλάι στον Charles Leclerc, στην πολύ σύντομη διαδρομή ως την πρώτη στροφή. Ο Ολλανδός πήρε τα ηνία, ωστόσο η έλλειψη πρόσφυσης σε συνδυασμό με την θέληση του να παραμείνει στην κορυφή, τον έφεραν να ωθεί ουσιαστικά την Ferrari εκτός πίστας στην πρώτη στροφή.
Πίσω τους επικράτησε χάος, με τον Fernando Alonso να επιδεικνύει υπερβάλλοντα ζήλο στην προσπάθεια του να ανέλθει στην κατάταξη, με τον Ισπανό να χάνει τον έλεγχο της AMR23 του και να προκαλεί ντόμινο επαφών. O Valtteri Bottas δεν κατάφερε να αποφύγει τον Ισπανό, ακουμπώντας τον, με την σειρά του ο Sergio Perez τραυμάτισε την μπροστινή αεροτομή του, χτυπώντας τoν Φινλανδό και ο Carlos Sainz έχασε το σημείο φρεναρίσματος(όντας στο ακάθαρτο κομμάτι της πίστας), ακουμπώντας τον Hamilton, έχοντας με την σειρά του τετ-α-κε.
Ο κυκεώνας αυτός μεταφράστηκε σε εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας και συνάμα την επίσκεψη των Alonso, Perez, Bottas στα pit, για επισκευές. Παράλληλα, μεγάλοι κερδισμένοι ήταν οδηγοί όπως οι Piastri, Stroll και Τsunoda, που από τις τελευταίες θέσεις, βρέθηκαν άμεσα στις παρυφές των βαθμών, καθώς επίσης και ο Esteban Ocon που από την 16η θέση ανέβηκε στην έβδομη.
Η επιστροφή σε κανονική ροή συνδυάστηκε με το πρώτο σοβαρό περιστατικό του αγώνα, εφόσον ο Lando Norris έχασε τον έλεγχο της McLaren στην 11η στροφή, καταλήγοντας με αρκετά χιλιόμετρα στον τοίχο και εκτός συνέχειας. Το αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε την εμφάνιση του στον τρίτο γύρο, δίνοντας την ευκαιρία και στους Stroll, Sainz να αλλάξουν ελαστικά.
Το συμβάν της εκκίνησης ,ανάμεσα στους Verstappen και Leclerc, μπήκε στο μικροσκόπιο των αγωνοδικών που εν τέλει αποφάσισαν να τιμωρήσουν τον Ολλανδό με ποινή πέντε δευτερολέπτων, για ώθηση του Μονεγάσκου εκτός πίστας. Η πράσινη σημαία για την επανέναρξη της δράσης ήρθε στον έβδομο γύρο, δίχως ιδιαίτερες αλλαγές στην κατάταξη, με την Red Bull να ανοίγει μία μικρή διαφορά, σε βάρος των Leclerc, Russell αλλά και τον Pierre Gasly.
H κατάσταση έμεινε απαράλλαχτη ως περίπου τον 16ο γύρο, με το ενδιαφέρον ως τότε να επικεντρώνεται στις προσπάθειες εκείνων που είχαν πέσει στις τελευταίες θέσεις, να επανέλθουν σε τροχιά βαθμολόγησης.
Ο Leclerc σταδιακά ψαλίδισε την διαφορά των δύο δλ περίπου, που είχε χτίσει ο Verstappen, για να φτάσει στον διαχύτη της RB19 και εν τέλει να επιχειρήσει επιτυχημένο προσπέρασμα, επανερχόμενος στην πρωτοπορία. Ο Ολλανδός άμεσα κατέφυγε στα pit για αλλαγή ελαστικών, έχοντας εμφανή ζητήματα φθοράς της μέσης γόμας. Ταυτόχρονα, βρήκε ευκαιρία να εκτίσει την ποινή που δέχθηκε νωρίτερα, γεγονός που τον έφερε στην ένατη θέση, στην έξοδο του από το pitlane.
Στο ίδιο χρονικό σημείο υπήρξε επαφή ανάμεσα σε Piastri και Hamilton, στην προσπάθεια τους να κερδίσουν θέσεις, με αμφότερους να υποφέρουν από κλαταρίσματα. Ο Αυστραλός στάθηκε τυχερός εφόσον επισκέφθηκε άμεσα τα pit, με τον εφτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή να χάνει περισσότερο χρόνο, αναγκαζόμενος να πραγματοποιήσει έναν επιπλέον γύρο, πέφτοντας έτσι στην ουρά της κατάταξης.
Ως και τον 22ο γύρο είχε κλείσει ο πρώτος κύκλος επισκέψεων στα pit, με μεγάλο κερδισμένο πρακτικά τον Sergio Perez, ο οποίος έπειτα από την δική του στάση στα σπάργανα του αγώνα, ηγούταν της κούρσας, αλλά και τον Lance Stroll που με ανάλογη στρατηγική, ήταν δεύτερος.
Η σκληρή γόμα άλλαξε εν μέρει την εικόνα του ανταγωνισμού, με τις Red Bull να πλεονεκτούν, φέρνοντας σε κατάλληλο παράθυρο λειτουργίας το συγκεκριμένο ελαστικό. Το δίδυμο Russell-Verstappen, καθάρισε με συνοπτικές διαδικασίες, οδηγούς όπως ο Alonso, o Sainz και ο Zhou, προτού αναμετρηθούν μεταξύ τους.
Το αποτέλεσμα της μάχης ήταν μία σύγκρουση, όταν ο Verstappen αιφνιδίασε τον Βρετανό στην 12η στροφή πριν το Strip, με θραύσματα να διαχέονται στην πίστα. Ο Russell κρίθηκε υπαίτιος για το περιστατικό, λαμβάνοντας μεταγενέστερα ποινή πέντε δλ. , με το αυτοκίνητο ασφαλείας να εισέρχεται για δεύτερη φορά και να διακόπτει την ροή του αγώνα.
Ήταν η κατάλληλη ευκαιρία για τους Perez, Stroll, Verstappen, Sainz, Alonso να κάνουν μια “δωρεάν” αλλαγή ελαστικών, η οποία έβαλε και τον Μεξικανό στην διεκδίκηση της νίκης, μιας και είχε πλέον ελαφρώς πιο φρέσκια γόμα συγκριτικά με τον πρωτοπόρο Leclerc και σε θέση επίθεσης, ενόψει της επαναφοράς σε κανονικές συνθήκες. Με αυτά και με εκείνα ο Piastri είχε βρεθεί τέταρτος, με μειονέκτημα του εντούτοις το γεγονός ότι θα έπρεπε να επισκεφθεί και πάλι τα pit, καθ’ ότι είχε χρησιμοποιήσει ως εκείνο το σημείο μόνο την σκληρή γόμα.
Πράγματι, στον 29ο γύρο ο Bernd Maylander επέστρεψε στα pit και η μάχη για την νίκη άναψε για τα καλά. Ο Perez κόλλησε πίσω από τον Leclerc και περίμενε πλέον το άνοιγμα του DRS έπειτα από τρεις γύρους, ώστε να επιχειρήσει προσπέρασμα. Εντυπωσιακή ήταν η κίνηση του Piastri απέναντι στον Gasly για την τρίτη θέση, με τον Verstappen να έπεται και πάνω απ’ όλα να δείχνει ανεπηρέαστος από την μικρή ζημιά που υπέστη η αεροτομή του νωρίτερα.
Στον 32ο γύρο ο Perez προσπέρασε τον Leclerc με την χρήση του DRS στην μεγάλη ευθεία της πίστας, δίχως ωστόσο να έχει την δυνατότητα να ανοίξει την διαφορά του από την Ferrari. O Verstappen απαλλάχθηκε από το εμπόδιο του Piastri στον επόμενο γύρο, με τις Red Bull να επιδεικνύουν σταθερά ταχύτερο ρυθμό στο κομμάτι εκείνο του αγώνα.
Πίσω τους έλαβε χώρα η μάχη ανάμεσα στις δύο Alpine, με τον Ocon να διατηρεί ψηλά στάνταρ απόδοσης και να προσπερνάει τον ομόσταβλο του, που λίγο αργότερα ανέφερε προβλήματα με την μπαταρία της μονάδας ισχύος του. Ο Gasly ως εκ τούτου υποχώρησε περαιτέρω στην κατάταξη, όσο κυλούσε ο αγώνας.
Ο Leclerc ήταν αποφασισμένος να μην παραδώσει τα όπλα δίχως μάχη και με σύμμαχο την προσπάθεια του να παραμείνει εντός του DRS της Red Bull, βούτηξε στα φρένα της 14ης στροφής, στο τέλος του Strip, για να ανακτήσει την πρωτιά, στον 35ο γύρο. Σύντομα ο Μεξικανός έγινε βορά στην επίθεση του teammate του, με τον Verstappen να ανεβαίνει δεύτερος, στον αμέσως επόμενο γύρο.
Ο τρις παγκόσμιος πρωταθλητής δεν είχε διάθεση να αφήσει περιθώρια στον Leclerc και δίχως να χάσει χρόνο προσπέρασε τον Μονεγάσκο στα φρένα της μεγάλης ευθείας, παρά την προσπάθεια του οδηγού της Ferrari να υπερασπιστεί την θέση του, φρενάροντας μεταγενέστερα.
Από εκεί και πέρα ο Verstappen δεν προβληματίστηκε ιδιαίτερα στην κορυφή, με το βάρος να πέφτει στην μάχη για την δεύτερη θέση, όπως επίσης και στις αντίστοιχες εντός και εκτός βαθμών. Ο Leclerc έκανε σημαντικό και παραλίγο καταστροφικό για τον ίδιο λάθος στην 14η στροφή, όταν μπλόκαρε τους τροχούς του και φλέρταρε με τον τοίχο. Ο Perez δεν έχασε χρόνο και τον προσπέρασε για να επιστρέψει στην δεύτερη θέση.
Εκτός της μάχης για τις πρώτες θέσεις, ενδιαφέρον παρουσίαζαν και οι οδηγοί εντός της πρώτης δεκάδας, με τον Russell να επιχειρεί να καλύψει το μειονέκτημα της ποινής που δέχθηκε νωρίτερα και να κερδίζει τμηματικά θέσεις και τους Ocon, Stroll να διατηρούνται ψηλά, έχοντας πρωταγωνιστικό ρόλο στις εξελίξεις παρ’ ότι εκκίνησαν τον αγώνα από τις πίσω θέσεις.
Ο Verstappen είδε πρώτος την καρό σημαία για 18η φορά την φετινή σεζόν, σε μία ακόμη νίκη του Ολλανδού οδηγού που φαντάζει αντικειμενικά λερναία ύδρα της F1, στην παρούσα χρονική συγκυρία. Ο Leclerc διατηρούσε αξιώσεις για την δεύτερη θέση, από την στιγμή που παρέμενε εντός του DRS του Perez και φτάνοντας στον 50ο και τελευταίο γύρο, βούτηξε στα φρένα της μεγάλης ευθείας για να την επανακαταλάβει.
Έτσι λοιπόν ο οδηγός της Ferrari τερμάτισε ακριβώς πίσω από τον νικητή, διατηρώντας ταυτόχρονα ένα σερί αγώνων στους οποίους αν και εκκινεί από την pole, αποτυγχάνει να κατακτήσει την νίκη. Παρά ταύτα, ο ίδιος ήταν αρκετά ευχαριστημένος στο τέλος, με την αντίδραση του έναντι του τρίτου της κατάταξης Sergio Perez, που σημείωσε μία απ’ τις καλύτερες επιδόσεις του φέτος. Από την ενδέκατη θέση στην εκκίνηση, στις τελευταίες θέσεις και έπειτα ξανά στην διεκδίκηση ακόμη και της νίκης.
Ο Μεξικανός σφράγισε επιπλέον και μαθηματικά την δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα των οδηγών, στο πρώτο 1-2 της ιστορίας της Red Bull στον εν λόγω τομέα. Άψογη εκτέλεση και διάβασμα του αγώνα από τους Ocon και Stroll στην τέταρτη και πέμπτη θέση αντίστοιχα, με τον Καναδό μάλιστα να επανέρχεται για δεύτερη φορά στους τρεις τελευταίους αγώνες, από τις τελευταίες θέσεις σε σημαντική συγκομιδή βαθμών.
Ο Carlos Sainz αλλά και ο Lewis Hamilton είχαν μία καθ’ όλα επεισοδιακή κούρσα, με αμφότερους να τερματίζουν στην έκτη και έβδομη θέση και τον εφτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή να πραγματοποιεί ένα εντυπωσιακό comeback, ειδικότερα μετά την περίοδο του δεύτερου αυτοκινήτου ασφαλείας. O τερματισμός των Ferrari και Mercedes έφερε τους Γερμανούς, τέσσερις βαθμούς μπροστά από την Scuderia στο πρωτάθλημα κατασκευαστών και η δεύτερη θέση θα κριθεί στον τελευταίο αγώνα της σεζόν.
Όγδοη θέση για τον George Russell, που ναι μεν είδε την καρό σημαία τέταρτος, όμως δεν πρόλαβε να χτίσει διαφορά ικανή να μην του στερήσει περισσότερες θέσεις, ελέω και της ποινής που δέχθηκε πριν, ο Fernando Alonso επικύρωσε τον διπλό τερματισμό των Aston Martin στους βαθμούς, κατόπιν της καταστροφικής του εκκίνησης και την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο ηρωϊκός Oscar Piastri, που παρά την επιτακτική του στάση στα pit, λίγο πριν το φινάλε, επανήλθε και έκλεψε τον έναν πόντο από τον Pierre Gasly.
O Γάλλος αντιμετώπιζε όπως προαναφέρθηκε ζητήματα με το μονοθέσιο του και δεν είχε την δυνατότητα να αντισταθεί στις συνεχιζόμενες επιθέσεις που δέχθηκε. Οι οδηγοί της Williams δεν βρήκαν ποτέ ρυθμό με την σκληρή γόμα, κατρακυλόντας εκτός δεκάδας, με τον Albon 12o και τον Sargeant 16o.
Επαναλαμβανόμενο μοτίβο η πτώση της απόδοσης της Haas στην διάρκεια των αγώνων, με τον Magnussen στην 13η θέση και τον Nico Hulkenberg να εγκαταλείπει πέντε γύρους πριν το τέλος με μηχανικό πρόβλημα. Στην Alfa Romeo ο Βottas δεν ανέκαμψε ποτέ από την σύγκρουση της εκκίνησης για να τερματίσει τελευταίος, πίσω από τον 15o ομόσταβλο του και τέλος αδιάφορη η εικόνα των Alpha Tauri, με τον Yuki Tsunoda να αποτελεί την τρίτη εγκατάλειψη του GP, επίσης με μηχανικό πρόβλημα, μόλις τέσσερις γύρους πριν τον τερματισμό.
Το φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα της F1 ολοκληρώνεται, με την ακροτελεύτια στάση του προγράμματος να γίνεται, ως είθισται τα τελευταία χρόνια, στο Άμπου Ντάμπι και την πίστα της Yas Marina, το ερχόμενο τριήμερο 24-26 Νοεμβρίου.
Η κατάταξη του GP του Λας Βέγκας:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify