Η δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμών του GP του Λας Βέγκας διεξήχθη εν τέλει, μετά κόπων και βασάνων, με τον Charles Leclerc και την Ferrari στην κορυφή της κατάταξης. Ο Carlos Sainz συμπλήρωσε το 1-2 της Scuderia, με τον Fernando Alonso τρίτο.
Έπειτα από τα κωμικοτραγικά γεγονότα που οδήγησαν πρακτικά στην αναβολή της πρώτης περιόδου ελεύθερων δοκιμών, η εναρκτήρια ανταγωνιστική διαδικασία του τριημέρου στην “πόλη της αμαρτίας” ξεκίνησε με δυόμισι ώρες καθυστέρηση, κατόπιν των απαραίτητων διορθωτικών κινήσεων στην αγωνιστική διαδρομή, ενώ δόθηκε παράταση μισής ώρας προκειμένου οδηγοί και ομάδες να αποκτήσουν εξοικείωση με την άγνωστη και συνάμα νέα πρόκληση της καινούργιας προσθήκης στο καλεντάρι της F1.
Οι Carlos Sainz και Esteban Ocon συμμετείχαν κανονικά στο FP2, εφόσον οι μηχανικοί των ομάδων τους εκμεταλλεύτηκαν το μεγάλο χάσμα χρόνου ανάμεσα στις δύο περιόδους και επιδιόρθωσαν τις εκτεταμένες ζημιές που αμφότεροι υπέστησαν νωρίτερα, με αλλαγή των μονάδων ισχύος αλλά και των σασί στις SF23 και A523 αντίστοιχα.
Παρ’ όλα αυτά ο Ισπανός δέχθηκε ποινή δέκα θέσεων ενόψει του αγώνα, καθ’ ότι οι αγωνοδίκες απέρριψαν το αίτημα της Ferrari για αναστολή της, εφόσον ο ίδιος έχει εξαντλήσει τα διαθέσιμα από τους κανονισμούς μέρη της μονάδας ισχύος του. Οι Ιταλοί επικαλέστηκαν εξωγενείς παράγοντες για τα ζητήματα που ανέκυψαν, εντούτοις η επίσημη αιτιολόγηση σχετιζόταν με μη δικαιοδοσία των ίδιων των αγωνοδικών για άφεση των προβλεπόμενων διατάξεων των κανονισμών.
Οι συνθήκες σε αέρα και οδόστρωμα ήταν εκ προοιμίου γνωστό πως θα ήταν δυσχερείς, με την θερμοκρασία στην ατμόσφαιρα να βρίσκεται στους 14 βαθμούς κελσίου και την αντίστοιχη της ασφάλτου στους 15. Η πολύ προχωρημένη ώρα διεξαγωγής του FP2, 02:30 τα ξημερώματα για το Λάς Βέγκας, επέφερε περαιτέρω καταπόνηση στους συμμετέχοντες, που ωστόσο ανταπεξήλθαν στις αντικειμενικές δυσχέρειες.
Ο ταχύτερος χρόνος της διαδικασίας ανήκε στον Charles Leclerc, με τον Μονεγάσκο να πραγματοποιεί χρόνο 1:35:265 και να ηγείται της κατάταξης. Ο Sainz όχι μόνο συμμετείχε κανονικά στο FP2, αλλά ακολούθησε τον ομόσταβλο του, στην δεύτερη θέση(+0,517), συμπληρώνοντας το 1-2 της Scuderia, που φαινομενικά ευνοείται από τα χαρακτηριστικά της πίστας, αν αναλογιστούμε την απόδοση της νωρίτερα στην σεζόν σε αντίστοιχες απαιτήσεις.
Ο Fernando Alonso ήταν τρίτος(+0,528), με τον Ισπανό να επιδεικνύει πολύ καλό ρυθμό σε πρώτη ανάγνωση, κινούμενος ανταγωνιστικά σε όλη την διάρκεια της περιόδου των δοκιμών με τον Sergio Perez στην τέταρτη θέση(+0,820) με την πρώτη εκ των δύο Red Bull να ανεβάζει την απόδοση του σταδιακά, ενόσω αποκτούσε αυτοπεποίθηση με το μονοθέσιο του και την πίστα.
Η επιδραστικότητα του κινητήρα της Ferrari αναδείχθηκε και από την πέμπτη θέση του Valtteri Bottas(+0,864), o παγκόσμιος πρωταθλητής, Max Verstappen, ήταν έκτος(+0,918), κινούμενος συντηρητικά στο μεγαλύτερο κομμάτι του FP2, με τον Νico Hulkenberg στην έβδομη θέση(+1,224) να αγωνίζεται με το spec προ της μεγάλης αναβάθμισης της Haas στο τελευταίο κομμάτι της τρέχουσας σεζόν.
Οι Lance Stroll, Lewis Hamilton και Alex Albon συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα, με τους χρόνους να κατεβαίνουν προοδευτικά σε επίπεδα που αναμένονται ενόψει κατατακτήριων δοκιμών. Εκτός αυτής βρέθηκαν οι δύο McLaren των Lando Norris και Oscar Piastri, με τον Βρετανό να αντιμετωπίζει-παροδικά- ζήτημα με τα ηλεκτρικά του κινητήρα του, που όμως αντιμετωπίστηκε σχεδόν άμεσα απ’ την ομάδα του.
Το ζητούμενο της πρόσφυσης καλύφθηκε σε σημαντικό βαθμό, αν και υπήρξαν αρκετές επισκέψεις οδηγών στις εξόδους διαφυγής στην διάρκεια του ενενηντάλεπτου. Η μέση και η μαλακή γόμα προτιμήθηκαν ως επί το πλείστον από τις ομάδες, ακόμη και στις προσομοιώσεις αγώνα που έλαβαν χώρα στο τελευταίο στάδιο του FP2. Σε κάθε περίπτωση ασφαλή συμπεράσματα για την δυναμική του συνόλου των ομάδων, δεν είναι δυνατόν να εξαχθούν ακόμη.
Η δράση συνεχίζεται αύριο στις 06:30 το πρωί του Σαββάτου με το FP3 και βέβαια με τις κατατακτήριες στις 10:00 το πρωί.
Αναλυτικά οι χρόνοι και η κατάταξη του FP2:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify