Χωρίς απρόοπτα κύλησε η τρίτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών του GP στο Λας Βέγκας, με τον George Russell να βρίσκεται στην κορυφή μίας κατάταξης με αρκετές ανατροπές και εκπλήξεις, στην προεργασία των κατατακτήριων δοκιμών.
Οδηγοί και ομάδες παρατάχθηκαν στην αρένα του Βέγκας, με την ελπίδα ότι η προετοιμασία τους δεν θα διαταρασσόταν από -οποιασδήποτε λογής- εξωγενείς παράγοντες, μετά και τα χθεσινά γεγονότα. Πράγματι, η τελευταία διαδικασία ελεύθερων δοκιμών του τριημέρου διεξήχθη απροβλημάτιστα, με θερμοκρασίες κατά τι υψηλότερες, ένεκα βέβαια και του νωρίτερου της ώρας.
Σε αυτήν ο George Russell ήταν ο ταχύτερος οδηγός, με τον Βρετανό να σταματάει τα χρονόμετρα στο 1:34:093, βρίσκοντας ρυθμό στις προσομοιώσεις γρήγορων περασμάτων, στα τελευταία λεπτά. Ο Οscar Piastri τον ακολούθησε στην δεύτερη θέση(+0,398), για την McLaren που εκ πρώτης όψεως δυσκολεύεται περισσότερο στην συγκεκριμένη αγωνιστική διαδρομή, συγκριτικά με τους τελευταίους αγώνες.
Ο Logan Sargeant με την -σαφώς ευνοούμενη από τις μεγάλες ευθείες της πίστας- Williams, ήταν ο τρίτος ταχύτερος οδηγός(+0,552), μία επίδοση που ο ίδιος θα ονειρευόταν έστω να πλησιάσει, αν όχι να επαναλάβει στις κατατακτήριες που έπονται, μπροστά από τον παγκόσμιο πρωταθλητή, Max Verstappen, που ολοκλήρωσε την δική του προσπάθεια στην τέταρτη θέση(+0,560).
Tον ομόσταβλο του ακολούθησε σε πλήρη παράταξη ,ο πέμπτος Sergio Perez(+0,613), για την oμάδα της Red Bull που αναμφισβήτητα θα ανεβάσει την απόδοση της στην πορεία, αλλά ταυτόχρονα φαίνεται να προβληματίζεται από τα σημεία επιβράδυνσης της πίστας. Ο Alex Albon ήταν έκτος(+0,633), μπροστά από τους Fernando Alonso(+0,695) και Lewis Hamilton(+0,760) στην έβδομη και όγδοη θέση αντίστοιχα και τους Bottas(+0,815), Μagnussen(+0,974) με τις Alfa Romeo και Haas να συμπληρώνουν την πρώτη δεκάδα.
Παρ’ όλα αυτά ο Βρετανοταϋλανδός έμελλε ουσιαστικά να ορίσει την μοίρα του FP3, εφόσον υπήρξε ο πρώτος οδηγός στην διάρκεια αυτού του τριημέρου που ήρθε σε επαφή με τον τοίχο, που παραμονεύει λόγω και της φύσης του σιρκουί.
Η επαφή αυτή, περίπου πέντε λεπτά πριν μηδενιστεί το χρονόμετρο, είχε ως συνέπεια να αποκολληθεί το λάστιχο από τον πίσω αριστερό τροχό της FW45, με τον Albon να μην καταφέρνει να γυρίσει στα pit, ωθώντας στην απόφαση διακοπής με κόκκινη σημαία και στην αναστολή των τελευταίων γρήγορων προσπαθειών των οδηγών.
Η μεταβλητότητα που παρουσιάστηκε σε χρόνους και θέσεις έχει φυσικά εξήγηση, τις διεργασίες και τα διαφορετικά πλάνα προετοιμασίας των ομάδων για τις διαδικασίες που επίκεινται. Χαρακτηριστικά, η Ferrari επέλεξε να μην χρησιμοποιήσει καν σετ μαλακής γόμας(C5), με τους Leclerc και Sainz να κάνουν προσομοιώσεις με περισσότερα καύσιμα και να μένουν στην 16η και 17η θέση.
Σημαντικό ρόλο στις εξελίξεις θα διαδραματίσει η ικανότητα των ομάδων να φέρουν εντός ιδανικού παραθύρου λειτουργίας τα ελαστικά τους, στις κρύες συνθήκες που επικρατούν στο Βέγκας.
Η μάχη της pole position αναμένεται να αρχίσει στις 10:00 το πρωί.
Αναλυτικά οι χρόνοι και η κατάταξη του FP3:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify