Κυριαρχική εμφάνιση της Ferrari στις κατατακτήριες δοκιμές του GP του Λας Βέγκας, με τον Charles Leclerc να κατακτά την πέμπτη του φετινή pole και τον Carlos Sainz στην δεύτερη θέση, αν και ο Ισπανός κουβαλά ποινή δέκα θέσεων για τον αγώνα. Τρίτος ο ανήμπορος να αντιδράσει Max Verstappen.
Q1
Η δράση ήταν έντονη από τα πρώτα λεπτά, εξαιτίας των ιδιαίτερων συνθηκών στην πίστα, σε συνάρτηση πάντα με την χρήση και την λειτουργία των ελαστικών στις χαμηλές θερμοκρασίες του οδοστρώματος. Ως εκ τούτου σχεδόν το σύνολο των οδηγών χρησιμοποίησε μόλις ένα σετ ελαστικών, με ζητούμενο βέβαια την εξαγωγή του μέγιστου δυνατού αποτελέσματος, το συντομότερο.
H Ferrari απέδειξε ευθύς εξ αρχής ότι αποτελεί το σημείο αναφοράς, τουλάχιστον σε συνθήκες κατατακτήριων, προεξάρχοντος του Charles Leclerc, που με συνεχόμενα ταχύτατα περάσματα βρέθηκε στην κορυφή της κατάταξης. Από κοντά και ο ομόσταβλος του, Carlos Sainz, με την Scuderia να κερδίζει έδαφος στον δεύτερο τομέα της πίστας, συγκριτικά με τον ανταγωνισμό.
Ο Max Verstappen απείχε σημαντικά από τα μονοθέσια της Ιταλικής ομάδας, αν και ακολουθούσε στην κατάταξη, ενώ θετική εικόνα παρουσίασαν και οι ομάδες που χρησιμοποιούν την μονάδα ισχύος τους, με τις Haas ιδιαίτερα να ανέρχονται στα ψηλά στρώματα της πρώτης δεκαπεντάδας.
Παρά τις δυσχέρειες στην προθέρμανση των ελαστικών τους, οι George Russell και Lewis Hamilton έφεραν την Mercedes στην επόμενη φάση, ομοίως έπραξαν και οι Fernando Alonso και Lance Stroll για λογαριασμό της Aston Martin.
Η τρίτη θέση του Logan Sargeant αποδείχθηκε πως δεν ήταν τυχαία εξέλιξη, με τον τοπικό ήρωα να εκμεταλλεύεται την δυναμική της Williams και να εξασφαλίζει την παρουσία του στο Q2(από κοινού με τον ομόσταβλο του), με τον Pierre Gasly να εκπλήσσει, τοποθετώντας την Alpine στην ζώνη πρόκρισης.
Στον αντίποδα εξόχως απογοητευτική ήταν η απόδοση των McLaren, με τους Lando Norris και Oscar Piastri να αποκλείονται από την συνέχεια της διαδικασίας, στην 16η και 19η θέση αντίστοιχα, αναβιώνοντας την δυσχερή-για την ομάδα- αρχική φάση του φετινού πρωταθλήματος. Ο Βρετανός έχασε την πρόκριση για μόλις 20 χιλιοστά του δευτερολέπτου, σε γενικές γραμμές ωστόσο ήταν φανερή η έλλειψη ρυθμού.
Την άγουσα για τα αποδυτήρια πήραν επίσης οι Esteban Ocon, Zhou Guanyu και ο Yuki Tsunoda, ο οποίος στην χειρότερη ενδεχομένως εμφάνιση του φέτος, όχι μόνο είδε τον teammate του, Daniel Ricciardo, να προκρίνεται στο Q2, υπερβαίνοντας μάλλον τις δυνατότητες της AT04, αλλά επί της ουσίας δεν βρήκε καθαρή προσπάθεια, έχοντας μάλιστα έξοδο στην τελευταία κρίσιμη προσπάθεια του.
Q2
Στο ίδιο έργο θεατές, σε επίπεδο κορυφής της κατάταξης, συνεχίστηκε η δράση, με τον Leclerc να βρίσκει σημαντικό έδαφος από γύρο σε γύρο, όντας ο μοναδικός οδηγός που έσπασε το φράγμα του 1:33 και με 1:32:775 να βρίσκεται στην πρώτη θέση. Ο Sainz εξακολουθούσε να βρίσκεται πίσω του, με διαφορά της τάξης του μισού δευτερολέπτου παρ’ όλα αυτά.
Από εκεί και πέρα ο ανταγωνισμός ήταν ιδιαίτερα δυναμικός, εφόσον οι διαφορές ανάμεσα στις υπόλοιπες ομάδες υπήρξαν ευμετάβλητες και βασίζονταν φυσικά στα ελαστικά αλλά και στην βελτίωση των συνθηκών πρόσφυσης της πίστας. Οι Russell, Verstappen πλεονεκτούσαν σημαντικά έναντι των ομολόγων τους σε Mercedes και Red Bull, με τους Αυστριακούς όμως να προβληματίζονται εμφανώς από την απόδοση της RB19 σε συνθήκες πίεσης από το χρονόμετρο.
Ο Pierre Gasly συνέχισε να εκπλήσσει, εξασφαλίζοντας την πρόκριση του μάλιστα στο Q3, όπως άλλωστε έπραξαν και οι δύο οδηγοί της Williams, γεγονός που επετεύχθη για δεύτερη φορά φέτος, έπειτα από το Ολλανδικό GP. Tην παρουσία τους στην δεκάδα πέτυχαν επίσης οι Magnussen(με το αναβαθμισμένο πακέτο της Haas), αλλά και ο Valtteri Bottas.
Oι διεκδικητές της δεύτερης θέσης στο πρωτάθλημα οδηγών, Lewis Hamilton και Sergio Perez απέτυχαν να προκριθούν, στην δεύτερη έκπληξη της ημέρας, με τον εφτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή να μην φέρνει τα ελαστικά του στην κατάλληλη θερμοκρασία και τον Μεξικανό να παραμένει καθηλωμένος στα pit της ομάδας του, ανήμπορος να αντιδράσει στα κρίσιμα τελευταία δευτερόλεπτα.
Την πεντάδα των αποκλεισμένων συμπλήρωσαν οι Hulkenberg, Stroll και Ricciardo. Ο Καναδός οδηγός της Aston Martin δέχθηκε παρεπιπτόντως ποινή πέντε θέσεων, ενόψει του αγώνα, κατόπιν προσπεράσματος του στο FP3 υπό το καθεστώς διπλής κίτρινης σημαίας, ενώ απέφυγε την περαιτέρω ποινή για αντίστοιχο συμβάν στο Q2, όταν κατάφερε να κινηθεί, όπως εξέτασαν οι αγωνοδίκες, αρκετά αργά σε μονή κίτρινη σημαία.
Q3
To συγκριτικό πλεονέκτημα της Ferrari δεν εξαλείφθηκε ούτε και στην μάχη της pole position, παρά το γεγονός ότι μετά την ολοκλήρωση των αρχικών περασμάτων, οι Leclerc και Sainz βρίσκονταν στα ίσια με τον Verstappen.
Ο Μονεγάσκος επαναλαμβάνοντας τον εαυτό του στην διαδικασία, βρήκε χρόνο στην τελική του προσπάθεια και με 1:32:726 κατέκτησε την πέμπτη του φετινή pole και 23η συνολικά στην καριέρα του, σε μία εμφατική επίδοση εν συνόλω για τον ίδιο. O Sainz απώλεσε για μόλις 44 χιλιοστά του δευτερολέπτου την πρωτιά, που ωστόσο δεν θα μετουσιωνόταν κατόπιν της ποινής που δέχθηκε χθες λόγω των συμβάντων στο FP1.
O Ισπανός αν και θα εκκινήσει τον αγώνα από την 12η θέση, έχει κάθε λόγο να αισθάνεται αισιόδοξος, εφόσον η Ferrari αναδεικνύεται σε πρώτη δύναμη στο Βέγκας. Μοναδικό ερωτηματικό για την Scuderia αποτελεί η διαχείριση των συνθηκών αγώνα, όπου βέβαια τα δεδομένα φθοράς και ταχύτητας μεταβάλλονται.
Ο Μax Verstappen δεν είχε την ικανότητα να απειλήσει τα δύο κόκκινα μονοθέσια, μένοντας στην τρίτη θέση(+0,378), με τον George Russell τέταρτο, μόλις οκτώ χιλιοστά του δευτερολέπτου πίσω από τον τρις παγκόσμιο πρωταθλητή και την πρώτη σειρά της εκκίνησης, λόγω της προαναφερθείσας ποινής του Sainz.
Ο Pierre Gasly συγκαταλέγεται στις ευχάριστες εκπλήξεις των κατατακτήριων, με τον Γάλλο να υπερβαίνει και να υπερβάλλει εαυτόν και μονοθέσιο, καταλαμβάνοντας την πέμπτη θέση στην κατάταξη, με το δίδυμο της Williams, Αlex Albon και Logan Sargeant να πετυχαίνουν συνδυαστικά την κορυφαία επίδοση της Βρετανικής ομάδας σε χρονομετρημένα, έπειτα από το Βέλγικο GP του 2021.
Ο Albon κατετάγη έκτος, ενώ ο Sargeant πέτυχε το κορυφαίο του πλασάρισμα, στην σύντομη καριέρα του στο σπορ, με την έβδομη του θέση. Οι ελπίδες των Βρετανών για πιθανό διπλό τερματισμό στους βαθμούς, που ουσιαστικά θα κλειδώσουν και την έβδομη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, είναι πραγματικά μεγάλες, έπειτα και από τις συγκεκριμένες εξελίξεις.
Οι Valtteri Bottas, Kevin Magnussen και ο μάλλον άοσμος και αδιάφορος(στο Q3) Fernando Alonso, συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα.
Η μεγάλη μάχη, ο αγώνας στην “πόλη της αμαρτίας” αναμένεται να αρχίσει στις 08:00 το πρωί της Κυριακής.
H αναλυτική κατάταξη των κατατακτήριων δοκιμών:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify