Στο συννεφιασμένο Silverstone, με τις θερμοκρασίες να θυμίζουν τις χειμερινές δοκιμές και μπροστά σε 141.000 θεατές, ο Lewis Hamilton κέρδισε για 6η φορά τον αγώνα της πατρίδας του, ενώ ο Valtteri Bottas ολοκλήρωσε ακόμα 1-2 για την Mercedes. Στο τρίτο σκαλί βρέθηκε ο Leclerc και μια σύγκρουση μεταξύ Vettel και Verstappen επηρέασε το αποτέλεσμα.
Το… δράμα ξεκίνησε πριν από τον γύρο σχηματισμού ακόμα, αφού εμφανίστηκε κάποιο πρόβλημα στο endplate της πίσω πτέρυγας και στις δυο Red Bull, ενώ πρόβλημα είχε και η μπαταρία του Alexander Albon. Οι ομάδες κατάφεραν πάντως να λύσουν τα προβλήματα και έτσι όλα τα μονοθέσια ξεκίνησαν κανονικά τον αγώνα.
Στην εκκίνηση, ο Sebastian Vettel είχε πολύ καλή αντίδραση με το σβήσιμο των φώτων, περνώντας τον Gasly για την πέμπτη θέση. Οι πέντε πρώτοι διατήρησαν τις θέσεις τους, χωρίς να υπάρχει κάποιο συμβάν μέχρι και το τέλος της ουράς, με εξαίρεση τις δυο Haas, οι οποίες είχαν επαφή μεταξύ τους. Έτσι βρέθηκαν στις δυο τελευταίες θέσεις στην αρχή του δεύτερου γύρου λόγω κλαταρισμένων πίσω ελαστικών, κάτι που τους ανάγκασε να κάνουν ένα υποχρεωτικό pit stop απελπιστικά νωρίς στον αγώνα.
Ο Lewis Hamilton έδειξε τα δόντια του από νωρίς στον teammate του, προσπερνώντας τον μόλις στον 4ο γύρο με την χρήση του DRS. Ο Bottas όμως αντεπιτέθηκε και πήρε ξανά την πρώτη θέση από τον Βρετανό. Ενδεικτική του ρυθμού των 6 πρώτων μονοθεσίων ήταν η διαφορά του 6ου Gasly από τον 7ο Norris, η οποία ήταν στα 6 δευτερόλεπτα μόλις στον 5ο γύρο.
Ο Kevin Magnussen πάρκαρε την Haas στο pit box στον 9ο γύρο, εγκαταλείποντας έναν αγώνα για πρώτη φορά φέτος, ενώ και ο Grosjean εγκατέλειψε πριν την μέση του αγώνα. Η διαφορά των 6 πρωτοπόρων από τον Norris διευρύνθηκε στα 9 δευτερόλεπτα στον 10 γύρο, ενώ οι διαφορές μεταξύ του 3ου Leclerc, του 4ου Verstappen και του 5ου Vettel μειώνονταν όσο περνούσε η ώρα. Η μάχη για την 3η θέση ζωντάψε το θέαμα, ενώ παρόμοια μάχη έγινε και για την 5η θέση. Ο Gasly μπόρεσε να περάσει τον Vettel, ο οποίος προστάτευε τα μαλακά ελαστικά του. Παραδόξως, ο Gasly μπήκε στα pits στον 13ο γύρο με στόχο το undercut στον Vettel, βγαίνοντας με ένα σετ σκληρών ελαστικών στην 10η θέση.
Αμέσως μετά το προσπέρασμα του Gasly, οι μηχανικοί του Hamilton του έδωσαν οδηγία να μειώσει τον ρυθμό του για να μειώσει τις θερμοκρασίες του μονοθεσίου του. Στον 14ο γύρο, οι Leclerc και Verstappen μπήκαν στα pits για ένα σετ μεσαίων, αλλά ενώ ο Ολλανδός πέρασε τον Μονεγάσκο στο pit lane, δεν είχε αρκετή πρόσφυση όταν επέστρεψε στην πίστα και έτσι έχασε την θέση από τον νεαρό οδηγό της Ferrari.
Ο Bottas δεν είχε πρόβλημα στην πρωτοπορία του αγώνα με τον Hamilton να μην τον πιέζει πλέον, σημειώνοντας τον ταχύτερο γύρο και σταματώντας στον 17ο γύρο για ένα νέο σετ μεσαίων, πέφτοντας στην τρίτη θέση, πίσω από τον Vettel, ο οποίος δεν είχε σταματήσει ακόμα και οδηγούσε με τα μαλακά του Q2. Πιο πίσω, ο Leclerc αμυνόταν εξαιρετικά απέναντι στον Verstappen, ο οποίος δεν μπορούσε να περάσει, παρά την βοήθεια του DRS.
Ένα λάθος του Antonio Giovinazzi, ο οποίος βγήκε εκτός πίστας και σταμάτησε σε ένα από τα gravel traps, έφερε το αυτοκίνητο ασφαλείας. Από αυτό ευνοήθηκε ο Hamilton, ο οποίος σταμάτησε για ένα νέο σετ σκληρών, ενώ το ίδιο έκανε ο Vettel και οι δυο Red Bull. Ο Βρετανός βγήκε στην πρώτη θέση, ενώ ο Leclerc δεν μπήκε στα pits εγκαίρως και έτσι κατέληξε στην 6η θέση, συνεχίζοντας το κρεσέντο κακής τακτικής της Ferrari, ενώ ο Bottas αποδείχθηκε ο μεγαλύτερος χαμένος της υπόθεσης, αφού θα χρειαζόταν ακόμα ένα pit stop, με τους υπόλοιπους οδηγούς γύρω του να μπορούν να φτάσουν ως το τέλος του αγώνα.
Στην επανεκκίνηση, o Perez προσπάθησε να περάσει τον Hulkenberg, αλλά είχε επαφή και έσπασε την μπροστινή του πτέρυγα. Ο Gasly δεν μπορούσε να κινηθεί γρήγορα, καθυστερώντας τον Verstappen και αφήνοντάς τον εκτεθειμένο στον Leclerc. Ο οδηγός της Ferrari οδήγησε επιθετικά απέναντι στον Verstappen, αλλά δεν κατάφερε να τον περάσει και ενδεχομένως να προκάλεσε κάποιο πρόβλημα στο μονοθέσιό του, για το οποίο και ρώτησε τους μηχανικούς του, οι οποίοι όμως τον ενημέρωσαν ότι δεν υπάρχε κάποιο πρόβλημα.
Οι Red Bull αντάλλαξαν θέσεις, με τις δυο Mercedes να έχουν επωφεληθεί από τις μάχες μέχρι και την 6η θέση, αφού ο δεύτερος Bottas απείχε 6 δευτερόλεπτα από τον τρίτο Vettel, προσπαθώντας να αποφύγει το αναπόφευκτο. Οι Norris και Riciardo είχαν μια ωραία μάχη για την 8η θέση, με τον Αυστραλό να έχει το πάνω χέρι όμως λόγω του pit stop που είχε κάνει για ένα σετ σκληρών, τα οποία και θα τον πήγαιναν μέχρι το τέλος του αγώνα, σε αντίθεση με τον Norris, ο οποίος είχε ακόμα ένα σετ μεσαίων.
Ο Leclerc πίεζε τον Gasly για την 5η θέση, προσπαθώντας να διορθώσει το λάθος των Ιταλών, χωρίς όμως να έχει τον απαιτούμενο ρυθμό. Την ίδια στιγμή, ο Verstappen πλησίαζε τον Vettel για την τρίτη θέση, αλλά τελικά ο Leclerc ήταν αυτός που κέρδισε μια θέση, περνώντας πολύ όμορφα από την εξωτερική τον Gasly.
Ο Verstappen κατάφερε να περάσει τον Vettel με μια καλή χρήση του DRS, αλλά σε μια ειρωνική στιγμή, ο Vettel έπεσε πάνω στον Verstappen κατά το φρενάρισμα, θυμίζοντας σκηνικά προηγούμενων ετών, όπου οι ρόλοι ήταν αντίστροφοι. Ο Γερμανός σταμάτησε για μια νέα πτέρυγα, βγαίνοντας στην 17η και τελευταία θέση, ενώ ο Ολλανδός συνέχισε στην πέμπτη θέση, αλλά με ζημιά στο πάτωμα της Red Bull του. Ο Vettel δέχθηκε και μια ποινή δέκα δευτερολέπτων, κάτι που βέβαια δεν θα άλλαζε κάτι για τον καταστροφικό αγώνα του τετράκις πρωταθλητή.
Από την σύγκρουση ευνοήθηκε ο Leclerc, ο οποίος ανέβηκε στην τρίτη θέση, με τον δεύτερο Bottas να βρίσκεται οριακά μπροστά από τον οδηγό της Ferrari ώστε να μπορεί να κάνει ένα ακόμα pit stop. Ο Hamilton συνέχισε να διατηρεί την πρώτη θέση, ενώ μάλιστα αγνόησε εντολή της ομάδας του για να κάνει ένα τελευταίο pit stop στον 45ο γύρο. Τελικά ο Valtteri Bottas ήταν αυτός που σταμάτησε στο κουτί των Ασημί Βελών για ένα σετ μαλακών ελαστικών, βγαίνοντας τελικά μπροστά από τον Leclerc και διατηρώντας την δεύτερη θέση.
Στους τελευταίους γύρους υπήρχαν μάχες για τις τελευταίες θέσεις της δεκάδας, στις οποίες δεν βρισκόταν ο Norris, ο οποίος έπεσε σταδιακά στην 12η θέση. Ο Sainz επιβεβαίωσε την ταχύτητα της McLaren τερματίζοντας στην 6η θέση, με τους Riciardo, Raikkonen, Kvyat και Albon να τον ακολουθούν. Εκτός βαθμών βρέθηκε και ο Hulkenberg, πιθανώς λόγω ενός προβλήματος που αντιμετώπιζε λίγους γύρους νωρίτερα. Τελικά ο Lewis Hamilton πήρε την νίκη και τον γρηγορότερο γύρο ακριβώς στο τέλος του αγώνα, με τους Bottas και Leclerc να συμπληρώνουν το βάθρο και τους Gasly και Verstappen στην 4η και 5η θέση αντίστοιχα.
Αναλυτικά η κατάταξη:
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος |
---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:21:08.452 |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | 24.928s |
3 | Charles Leclerc | Ferrari | 30.117s |
4 | Pierre Gasly | Red Bull | 34.692s |
5 | Max Verstappen | Red Bull | 39.458s |
6 | Carlos Sainz | McLaren | 53.639s |
7 | Daniel Ricciardo | Renault | 54.401s |
8 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo Racing | 65.540s |
9 | Daniil Kvyat | Toro Rosso | 66.720s |
10 | Nico Hulkenberg | Renault | 72.733s |
11 | Lando Norris | McLaren | 74.281s |
12 | Alex Albon | Toro Rosso | 75.617s |
13 | Lance Stroll | Racing Point | 81.086s |
14 | George Russell | Williams | 1 LAP |
15 | Robert Kubica | Williams | 1 LAP |
16 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1 LAP |
17 | Sergio Perez | Racing Point | 1 LAP |
Εγκ. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo Racing | |
Εγκ. | Romain Grosjean | Haas | |
Εγκ. | Kevin Magnussen | Haas |
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify