Ο Lando Norris εκμεταλλεύτηκε την ανόητη ποινή του Oscar Piastri κι ήταν ο μεγάλος νικητής στον αγώνα του βροχερού Grand Prix Μεγάλης Βρετανίας, με την McLaren να κυριαρχεί στο χάος του Σίλβερστοουν. Ιστορική στιγμή για τον Nico Hulkenberg, που ανέβηκε στο βάθρο μετά από 239 αγώνες!
Η βροχή που απέφυγε την πίστα στις πρώτες ημέρες του τριημέρου στο Σίλβερστοουν, ήρθε μαζεμένη την Κυριακή στην θρυλική βρετανική πίστα. Μετά από δύο μεγάλες καταιγίδες το πρωί, η βροχή έπεσε ξανά μισή ώρα πριν την εκκίνηση του αγώνα, αφήνοντας αρκετά βρεγμένο το οδόστρωμα, με την εκκίνηση να γίνεται με ενδιάμεσα ελαστικά. Η βροχή χτύπησε ξανά την πίστα, είκοσι λεπτά μετά την εκκίνηση, φέρνοντας χάος και πολύ δράμα.
Αναφορικά με την μάχη της νίκης, οι κρίσιμες στιγμές έγιναν πρώτα με το προσπέρασμα του Oscar Piastri κόντρα στον Max Verstappen στο πρώτο κομμάτι του αγώνα, υπό βρεγμένες συνθήκες. Η επιλογή της Red Bull για χαμηλή αεροδυναμική απόδοση και οι γύροι σε πίστα που στέγνωνε άφησαν εκτεθειμένο τον Ολλανδό, ο οποίος έχασε την θέση του από τον Piastri, μετά από ένα γλίστρημα.
Ο Piastri είχε τον έλεγχο του αγώνα, όσο ο Verstappen μονομαχούσε με τον Norris, όταν το ατύχημα του Isack Hadjar έφερε το τότε δεύτερο αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα. Στην επανεκκίνηση ο Verstappen έχασε τον έλεγχο της RB21 στην έξοδο της Stowe κι έχασε κάθε ευκαιρία για να διεκδικήσει τη νίκη.
Όμως ελάχιστες στιγμές νωρίτερα, ο Αυστραλός της McLaren πάτησε απότομα τα φρένα μετά την έξοδο του Αυτοκίνητου Ασφαλείας από την πίστα, κάτι που οι αγωνοδίκες τιμώρησαν με ποινή δέκα δευτερολέπτων. Ο Norris κρατήθηκε και μείωσε τη διαφορά από τον teammate του και μετά το πέρασμα σε σλικ ελαστικά, πέρασε μπροστά και δεν είχε θέμα να πανηγυρίσει την πρώτη του νίκη μπροστά στο εκστασιασμένο κοινό των συμπατριωτών του.
O δεύτερος Oscar Piastri ήταν σκασμένος με την ποινή που δέχθηκε και την χαμένη ευκαιρία να πανηγυρίσει μία νίκη-κλειδί για την μάχη του παγκόσμιου τίτλου, η οποία κατέληξε στον μεγάλο του αντίπαλο και μείωσε την μεταξύ τους διαφορά στους μόλις οκτώ βαθμούς, με την ολοκλήρωση του πρώτου μισού της σεζόν.
Το έτερο μεγάλο θέμα ήταν η μάχη για την τρίτη θέση του βάθρου. Με τον Verstappen εκτός κάδρου, το ενδιαφέρον στράφηκε στους οδηγούς που ακολουθούσαν, μετά το χαοτικό ξεκίνημα του Grand Prix. Μετά από πολλές εξόδους, λανθασμένες στρατηγικές, πολλά ρίσκα και συγκρούσεις, ο Lance Stroll κι ο Nico Hulkenberg έπιασαν στον ύπνο τους υπόλοιπους, βγαίνοντας στο 3-4, μπαίνοντας στο δεύτερο μισό του αγώνα.
Μέχρι να ανοίξει το DRS ο Γερμανός ήταν κολλημένος πίσω από την Aston Martin και τότε έκανε την κίνησή του, περνώντας στην τρίτη θέση της κατάταξης. Στο μεταξύ, ο Lewis Hamilton, ο οποίος είχε χάσει πολύ έδαφος μετά από ένα λάθος στο βρεγμένο, είχε ανέβει στην πέμπτη θέση και πέρασε γρήγορα με την σειρά του τον Stroll.
Οι δυο τους μονομάχησαν για λίγο, όμως δύο λάθη του Hamilton μετά το πέρασμα σε σλικ, έδωσε την ευκαιρία στον Hulkenberg να έχει ένα ευρύ πλεονέκτημα στους δέκα τελευταίους γύρους του αγώνα. Αποφεύγοντας τα λάθη και με ένα ρεσιτάλ ψυχραιμίας, ο Γερμανός διέσχισε τρίτος την γραμμή του τερματισμού, έσπασε ένα ιστορικό ρεκόρ, παίρνοντας το πρώτο του βάθρο μετά από 239 αγώνες και πήρε ταυτόχρονα το πρώτο βάθρο της ομάδας μετά το Grand Prix Ιαπωνίας του 2012 και τον Kamui Kobayashi!
O Verstappen ανέκαμψε από το τετακέ και τις δυσκολίες του μονοθεσίου της Red Bull, σκαρφαλώνοντας με διαδοχικά προσπεράσματα στο τέλος του αγώνα, στην πέμπτη θέση της κατάταξης. Ο Ολλανδός πάντως μένει σιγά-σιγά εκτός διεκδίκησης του πέμπτου συνεχόμενου παγκόσμιου τίτλου του, απέχοντας πια 61 βαθμούς από τον δεύτερο Norris.
Η έκτη θέση κατέληξε στον φοβερό Pierre Gasly, ο οποίος αξιοποίησε πλήρως την καλή θέση εκκίνησής του, απέφυγε τις κακοτοπιές και με ένα προσπέρασμα στον τελευταίο γύρο, άφησε στην έβδομη θέση τον Lance Stroll, που δεν μπόρεσε να κρατηθεί με την Aston Martin στην τριάδα, όταν η πίστα στέγνωσε πλήρως.
Ο Alex Albon έκανε επίσης ένα τρομερό προσπέρασμα στον Fernando Alonso στους τελευταίους γύρους για την όγδοη θέση, ενώ ο Ισπανός έμεινε ένατος, παρότι ήταν αυτός που πέρασε πρώτος σε σλικ ελαστικά και ξεκίνησε τον χορό των τελευταίων αλλαγών.
Την δεκάδα συμπλήρωσε ο George Russell, ο οποίος πήρε δύο λανθασμένα ρίσκα, είχε ένα μεγαλοπρεπές τετακέ, το οποίο τραυμάτισε αρκετά την Mercedes, όμως κατάφερε να κρατήσει έναν βαθμό από τον συμπατριώτη του, Oliver Bearman. O Βρετανός της Haas είχε επίσης έναν πολύ επεισοδιακό αγώνα, καθώς είχε δύο συγκρούσεις με τον Yuki Tsunoda και τον teammate του Esteban Ocon.
Αρνητικό αποτέλεσμα η 14η θέση για τον Charles Leclerc, που ήταν επίσης ένας από τους οδηγούς που πέρασαν στην εκκίνηση σε σλικ, ενώ μία έξοδος στο τέλος του αγώνα, τον άφησε στην προτελευταία θέση κατάταξης, μπροστά από τον σταθερά απογοητευτικό Yuki Tsunoda.
Εκτός αγώνα στην εκκίνηση βρέθηκε ο Liam Lawson μετά από σύγκρουση με τον Esteban Ocon, ο Gabriel Bortoleto που έχασε τον έλεγχο με σλικ ελαστικά στον τρίτο γύρο και οι Isack Hadjar και Kimi Antonelli, οι οποίοι είχαν σύγκρουση λίγο μετά την ουδετεροποίηση του αγώνα λόγω της ισχυρής βροχόπτωσης.
Επόμενος αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος είναι το Grand Prix Βελγίου στην πίστα του Σπα, το τριήμερο 25-27 Ιουλίου.
Αναλυτικά η κατάταξη του αγώνα:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify