GP Μονακό – Αγώνας: Άντεξε και κέρδισε ο Norris

MONTE-CARLO, MONACO – MAY 25: Lando Norris of Great Britain driving the (4) McLaren MCL39 Mercedes on track during the F1 Grand Prix of Monaco at Circuit de Monaco on May 25, 2025 in Monte-Carlo, Monaco. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)

O Norris ήταν ο νικητής του Grand Prix Μονακό, αποφεύγοντας τα λάθη και κερδίζοντας για πρώτη φορά στο Πριγκιπάτο. Ξανά στο βάθρο στον αγώνα της πατρίδας του ο Leclerc, 1-3 για την McLaren από τον Piastri.

Στην εκκίνηση, ο Norris είχε μεγάλο μπλοκάρισμα στην πρώτη στροφή, αλλά διατήρησε την πρωτοπορία απέναντι στον Leclerc. Δεν υπήρξε κάποιο συμβάν στον πρώτο γύρο, εκτός από την ήπια σύγκρουση του Bortoletto με τις μπαριέρες πριν το τούνελ. Το συμβάν έφερε την εμφάνιση του VSC, κάτι που ώθησε τους Bearman, Gasly, Tsunoda και τον ίδιο τον Bortoletto, να σταματήσουν για νέα ελαστικά, χωρίς να έχει ολοκληρωθεί ούτε ένας γύρος. Παρά τον κανονισμό-εξαίρεση των δύο υποχρεωτικών pit-stops, αυτή δεν ήταν μια δημοφιλής τακτική, με την πλειοψηφία των οδηγών να προτιμούν φυσικά να διατηρήσουν την θέση τους.

Ως συνήθως, ο αγώνας του Πριγκιπάτου πέρασε σε χαμηλό ρυθμό. Ο Norris ξέφυγε μπροστά, με τον Leclerc πίσω του κατα 1.2 δευτερόλεπτα. Ο Piastri δεν είχε τον ρυθμό για να πλησιάσει τον Μονεγάσκο, οπότε μείωσε τον ρυθμό του ώστε να έχει ελπίδα αργότερα, απέναντι στον τέταρτο Verstappen, ο οποίος είχε την σκληρή γόμα, σε αντίθεση με τον Αυστραλό, ο οποίος είχε την μεσαία. Ο Hadjar ήταν θεαματικός και πάλι στην πέμπτη θέση, ενώ ο Alonso ήταν έκτος και πίεζε συνεχώς τον rookie.

Στον 9ο γύρο, ο Gasly κατέστρεψε την μπροστινή αριστερή ανάρτησή του, εγκαταλείποντας τον αγώνα μετά από σύγκρουση με τον Tsunoda, πριν το bus stop. Καθώς η μπροστινή πτέρυγα του Γάλλου κατέληξε μέσα στο chicane, υπήρχε πιθανότητα για ακόμα ένα VSC, αλλά τελικά αυτό δεν έγινε.

Στον 19ο γύρο, η Ferrari έκανε το overcut με τον Hamilton, βγαίνοντας μπροστά από τον Hadjar και τον Alonso, με τον Ισπανό να ακούγεται εμφανώς εκνευρισμένος με την απόφαση της Aston Martin να μην κάνει ό,τι έκανε ο Βρετανός. Έτσι, η κατάταξη ήταν Norris, Leclerc, Piastri, Verstappen, Hamilton, Hadjar, Alonso, Ocon και Lawson. O Piastri είχε αργό pitstop στον 21ο γύρο, βγαίνοντας τέταρτος, πίσω από τον ομόσταυλό του μετά τα πρώτα pitstops των πρωτοπόρων και αφήνοντας τον Leclerc στην πρωτοπορία του αγώνα.

O Hadjar είχε ενδεχομένως την καλύτερη στρατηγική, βγάζοντας τα pitstops από την μέση πριν τον 20-22ο γύρο. Η προσπάθεια για undercut από τον Piastri δεν δούλεψε και ο Leclerc επέστρεψε στην πίστα στην δεύτερη θέση. Ο Verstappen ήταν πρώτος, αλλά χωρίς να έχει σταματήσει, έχοντας ολοκληρώσει 26 γύρους με την σκληρή γόμα. Ο Ολλανδός τελικά σταμάτησε στον 28ο γύρο και επέστρεψε στην πίστα στην τέταρτη θέση, μπροστά από τον Hamilton. Σε αυτό το σημείο, όλα τα μονοθέσια στην πίστα φορούσαν την σκληρή γόμα, εκτός από τον Verstappen που είχε την ανάποδη στρατηγική, τον Lawson με μαλακή, καθώς και τους Albon και τους οδηγούς που σταμάτησαν νωρίς.

Στον 38ο γύρο, ο κινητήρας του Alonso παρέδωσε πνεύμα και έτσι ο Ισπανός εγκατέλειψε τον αγώνα, μην μπορώντας να βαθμολογηθεί για ακόμα μια φορά φέτος. Δεν σημειώθηκε κάτι αξιόλογο μέχρι περίπου το 50ο γύρο. Ο Leclerc σταμάτησε για 2η φορά χωρίς να χάσει θέση, ενώ το ίδιο έγινε και με τις McLaren και τον Hamilton, αφήνοντας και πάλι τον Verstappen μπροστά, με offset.

Ο Leclerc είχε μειώσει σημαντικά την διαφορά από τον Norris στο 1.7 από 5, κοντά στο 60ο γύρο. Ο Verstappen παρέμενε μπροστά, περιμένοντας ένα αυτοκίνητο ασφαλείας, με τον Norris μόλις 2 δευτερόλεπτα πίσω, αλλά όσο ο χρόνος περνούσε, τόσο οι πιθανότητες ήταν κατά του. Στους τελευταίους δέκα γύρους, οι τρεις οδηγοί ήταν ο ένας πίσω από τον άλλο. Σύντομα, πλησίασε και ο Piastri.

Τελικά, ο ήταν αυτός που πανηγύρισε την νίκη στους δύσκολους δρόμους του Μονακό και οι και τον συνόδεψαν στο βάθρο. O Βρετανός μάλιστα σημείωσε τον ταχύτερο γύρο στο τέλος του αγώνα, παίρνοντας την πρώτη του νίκη στην ιστορική πίστα. Ο Leclerc ανέβηκε στο βάθρο του «δικού του» αγώνα για δεύτερη φορά σε δύο σεζόν, ενώ ο Piastri ολοκλήρωσε ένα θετικότατο τριήμερο για την McLaren, κάνοντας το 1-3.

Ο Verstappen είχε απόσταση μεγαλύτερη και από περίπτωση εμφάνισης SC από τον Hamilton και έτσι όταν υποχρεωτικά σταμάτησε για δεύτερη φορά πριν το τέλος, κατάφερε να πάρει την τέταρτη θέση, αφήνοντας την έταιρη Ferrari πέμπτη. Οι υπόλοιπες βαθμολογούμενες θέσεις ήταν… μια και μια, αφού οι Hadjar, Ocon, Lawson, Albon και Sainz κατάφεραν να υπερνικήσουν κάποιους φαινομενικά ισχυρότερους συνδυασμούς και να φύγουν από το Μονακό με κάτι. Ο George Russell ήταν η έκπληξη του αγώνα για όλους τους λάθος λόγους, έχοντας δεχθεί δύο ποινές drive-through, με την δεύτερη μάλιστα μετά την καρώ σημαία και έτσι μετατράπηκε σε χρονική ποινή.

Επόμενη στάση του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1 είναι το Grand Prix Ισπανίας, 30 Μαΐου με 1 Ιουνίου.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Ποινή τριών θέσεων στον Hamilton

Next Article

GP Μ. Βρετανίας - Αγώνας: Επικράτησε στον χαμό ο Bezzecchi

Related Posts