GP Ολλανδίας – Αγώνας: Aπόλυτος ο αλώβητος Verstappen

Verstappen
ZANDVOORT, NETHERLANDS – AUGUST 27: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB19 in the rain during the F1 Grand Prix of The Netherlands at Circuit Zandvoort on August 27, 2023 in Zandvoort, Netherlands. (Photo by Lars Baron/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202308270654 // Usage for editorial use only //

Ο πλέον απρόβλεπτος αγώνας της φετινής σεζόν, το Ολλανδικό GP, είχε νικητή τον τοπικό ήρωα Max Verstappen που δεν προβληματίστηκε από τις συνεχείς μεταβολές του καιρού, για να φτάσει στην ένατη συνεχόμενη νίκη του το 2023. Το βάθρο συμπλήρωσαν ο αειθαλής Fernando Alonso και ο απίθανος Pierre Gasly!

Σε μία κούρσα με πληθώρα ανατροπών, κυρίως λόγω των συνεχών μεταβολών των καιρικών συνθηκών, ήδη από την εκκίνηση υπήρξαν απρόοπτα σε όλα τα μήκη και πλάτη της κατάταξης. Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο poleman Max Verstappen, διατήρησε την πρώτη θέση κλείνοντας εγκαίρως την εσωτερική στον επίσης επελαύνοντα, Lando Norris. Ο πέμπτος της κατάταξης Fernando Alonso κόλλησε στην ουρά των Russell και Albon, για να προσπεράσει αμφότερους με μία εντυπωσιακή κίνηση στο εσωτερικό της κεκλιμένης τρίτης στροφής της πίστας.

Πριν συμπληρωθεί ο εναρκτήριος γύρος, η βροχή έκανε την εμφάνιση της, με εμφανή την επίδραση της στον τελευταίο τομέα του σιρκουί, που ήταν σε μεγάλο βαθμό βρεγμένος. Έτσι λοιπόν τέθηκε το δίλημμα της επιλογής των ενδιάμεσων ελαστικών ή της παραμονής στην πίστα, υπό την προϋπόθεση της σύντομης διάρκειας της βροχής.

Οι Sergio Perez, Charles Leclerc, Pierre Gasly, Yuki Tsunoda, Guanyu Zhou, Kevin Magnussen και Liam Lawson, έσπευσαν στα pit, με την Ferrari να εμφανίζεται εντελώς απροετοίμαστη για τον Moνεγάσκο, που καθυστέρησε σημαντικά κατά την διάρκεια της στάσης του. Ήδη ο Leclerc είχε τραυματίσει ελαφρά την μπροστινή του αεροτομή, έχοντας μικρή επαφή με τον Oscar Piastri.

Η κατάσταση επιδεινωνόταν, με τους υπόλοιπους να παλεύουν να παραμείνουν στην αγωνιστική διαδρομή. Στο διάστημα μέχρι να φτάσει στο pitlane, ο Alonso υπερκέρασε το εμπόδιο και του Norris, για να ανέβει δεύτερος.

Ο Βρετανός οδηγός εντούτοις συνέχισε με τα σλικ ελαστικά, αναλόγως έπραξε και ο George Russell, με τον Perez να έχει βρει τα πατήματα του με τα ενδιάμεσα ελαστικά και να ανέρχεται στην κορυφή της κατάταξης. Το χάος που επικρατούσε, έφερε τον Guanyu Zhou δεύτερο και τον Gasly τρίτο. Ο Verstappen είχε μεν πέσει στις παρυφές της δεκάδας μετά την δική του αλλαγή, ωστόσο, ως σαν μαινόμενος ταύρος κάλυψε το χαμένο έδαφος και με πολύ ανώτερο ρυθμό, ροκάνισε θέσεις από κοινού με την διαφορά του με τον πρωτοπόρο ομόσταβλο του.

Το ρίσκο των Norris, Russell αλλά και του Lewis Hamilton, δεν απέδωσε καρπούς, με τους τρεις να εισέρχονται για σετ ενδιάμεσων ελαστικών, έως και τον πέμπτο γύρο, με πολλές θέσεις και χρόνο να χάνονται. Το τρίο των Βρετανών κατέληξε στις τελευταίες θέσεις της κατάταξης.

Η ποικιλία στρατηγικών ήταν αν μη τι άλλο εντυπωσιακή, εφόσον υπήρξαν περιπτώσεις όπως εκείνες των Albon, Piastri, Bottas, Hulkenberg και Sargeant που διατήρησαν τα στεγνά ελαστικά. Σε πρώτο χρόνο η επιλογή των φαινόταν ακατανόητη, μεσοπρόθεσμα όμως η διακοπή της βροχής και το ραγδαίο στέγνωμα της πίστας, δικαίωσε όλους τους.

Ήδη στον 110 γύρο ξεκίνησε το δεύτερο κύμα αλλαγής ελαστικών, από ενδιάμεσα σε σλικ, με την Red Bull να επιλέγει πρώτα τον δεύτερο της κατάταξης, Verstappen, στον αμέσως επόμενο γύρο. Εντός δύο γύρων λοιπόν το σύνολο της κατάταξης, είχε επιστρέψει στην κατάσταση που βρισκόταν στην εκκίνηση, τα στεγνά ελαστικά. Ο Ολλανδός απέκτησε τεράστιο πλεονέκτημα, με συνέπεια να επανέλθει στην πρώτη θέση, όταν και ο ομόσταβλος του ολοκλήρωσε την δική του αλλαγή, με τον Alonso τρίτο.

Ο Gasly που σε εκείνο το σημείο βρισκόταν τέταρτος, δέχθηκε ποινή πέντε δευτερολέπτων για παραβίαση του ορίου ταχύτητας στο pitlane, κατά την δεύτερο pitstop του, όμως ο Γάλλος στάθηκε ικανός να διατηρήσει πίσω του τον Sainz, που τον πίεζε. Τα πάνω-κάτω έφεραν οδηγούς όπως οι Zhou, Magnussen(που είχε πάρει εκκίνηση από τα pit) και Ocon, εντός της βαθμολογούμενης δεκάδας.

Στον αντίποδα οι δύο Mercedes είχαν κατρακυλήσει στην 15η και 18η θέση αντίστοιχα, προεξάρχοντος του Hamilton. Στον 17ο γύρο ο Logan Sargeant τραυμάτισε την εμπρός δεξιά ανάρτηση της Williams του, στην εσωτερική της 8ης στροφής, με συνέπεια να χάσει τον έλεγχο και να καταλήξει στις μπαριέρες, σε ένα ακόμη σφοδρό ατύχημα για τον Αμερικανό ρούκι, κατά την διάρκεια του τριημέρου.

Φυσιολογικά βγήκε στην πίστα το αυτοκίνητο ασφαλείας, που εκμηδένισε τις διαφορές και έδωσε την ευκαιρία σε όσους είχαν χάσει χρόνο, να καλύψουν το χάσμα που δημιουργήθηκε. Στο μεταξύ υπήρξε εκ νέου ελαφρά βροχόπτωση, που δεν στάθηκε ικανή παρ’ όλα αυτά να δημιουργήσει καινούργιους πονοκεφάλους στους οδηγούς.

Η επανεκκίνηση δόθηκε στον 22ο γύρο, όπου πλέον η κατάσταση αναφορικά με την κορυφή της κατάταξης, ξεκαθάρισε εν πολλοίς, με τους ταχύτερους οδηγούς που είχαν παγιδευτεί πίσω από πιο αργούς συνδυασμούς, να συμπιέζουν τις διαφορές από την έβδομη θέση και πίσω.

Ο Alex Albon ήταν εκείνος που δέσποζε, έχοντας παραμείνει στην πίστα σε όλη την διάρκεια του αγώνα έως εκείνο το σημείο και παίρνοντας το μέγιστο από το κάθε άλλο παρά λαστιχοφάγο μονοθέσιο του, επέτεινε την διάρκεια ζωής της μαλακής C3 γόμας της Pirelli. Οι 40 γύροι που διήρκεσε το σετ του, έως και την αλλαγή του, είναι πραγματικά ένα αξιοσημείωτο επίτευγμα.

Δύσκολες στιγμές για τον Charles Leclerc, που αναγκάστηκε να αλλάξει την τραυματισμένη μπροστινή αεροτομή του μεν, δίχως να υπάρξει άνοδος στην απόδοση του δε, με τον Μονεγάσκο να έχει εμφανώς ζητήματα με το μονοθέσιο του, που καταβαράθρωσαν στην κατάταξη, έως και την εγκατάλειψη του στον 42ο γύρο.

Η μαλακή γόμα φθειρόταν σημαντικά πια, για την πλειοψηφία, με τους Verstappen. Perez, Alonso, Gasly, Sainz να επιλέγουν φρέσκα σετ και τον Γάλλο να βρίσκει ευκαιρία να εκτίσει την ποινή που δέχθηκε νωρίτερα. Ο Yuki Tsunoda έφτασε έως και την τέταρτη θέση, με τον Ιάπωνα να δίνει ηρωική μάχη να κρατηθεί στους βαθμούς, ποντάροντας σε επιδείνωση του καιρού.

Παράλληλα, η κωλυσιεργία της Aston Martin στο pitstop του Ισπανού, τον έφερε πίσω από τον Carlos Sainz, αν και ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής δεν προβληματίστηκε ιδιαίτερα στο να πιάσει και να προσπεράσει την Ferrari, εφόσον χρειάστηκε μόλις δύο γύρους για να επανακτήσει την τρίτη θέση από τον συμπατριώτη του.

Από κοινού με τον Tsunoda, o George Russell που είχε τοποθετημένη την σκληρή γόμα ελαστικών, έπειτα από την καταστροφική στρατηγική της ομάδας του στο ξεκίνημα, είχε ανέβει στην έβδομη θέση, προτού μάλιστα προσπεράσει και την Alpha Tauri για την έκτη, με τους δύο να έχουν και επαφή στην πρώτη στροφή της πίστας. Ο Ιάπωνας έχανε την μία θέση μετά την άλλη, διότι η ομάδα του ανέμενε καρτερικά την επιστροφή της βροχής. Οι δύο τους συνολικά έχαναν πια ταχύτητα και χρόνο, ελέω της φθοράς.

Φτάνοντας στο τελευταίο στάδιο του αγώνα οι προγνώσεις μιλούσαν για νεροποντή και πράγματι ο ουρανός πάνω από το Zandvoort γινόταν όλο και πιο σκοτεινός από τα μαύρα σύννεφα. Με τον Gasly να προσπερνάει με την σειρά του τον Sainz για την τέταρτη θέση στον 60ο γύρο και τον Russell να συναινεί στον ομόσταβλο του, έπειτα από ένα παραλίγο ολέθριο λάθος, για την έβδομη θέση, η βροχή επανήλθε στο Ολλανδικό σιρκουί.

Η Red Bull αυτή την φορά κάλεσε πρώτο τον Perez, όμως σε μία κατάσταση αντίστοιχη με εκείνη της Ferrari και του Leclerc νωρίτερα, δεν είχε έτοιμα ελαστικά για τον Μεξικανό, που έχασε αρκετό χρόνο στο pitlane. Συρροή οδηγών ακολούθησε στο pitlane, δίχως σημαντικές αλλαγές, πέραν ίσως της απώλειας δύο θέσεων για τον Alex Albon που καθυστέρησε ελαφρά να βάλει ενδιάμεσα ελαστικά, με τους Hamilton, Norris, Russell να επωφελούνται.

Η βροχή δυνάμωνε και η Alpine επέλεξε τα ελαστικά για ακραίες καιρικές συνθήκες, στην περίπτωση του Esteban Ocon, που αρχικά δήλωσε την δυσαρέσκεια του για την συγκεκριμένη επιλογή. Η πραγματικότητα δικαίωσε την ομάδα ωστόσο, καθώς ανά σημεία της πίστας είχε πράγματι συσσωρευτεί αρκετό νερό.

Ο Perez είχε έξοδο στην πρώτη στροφή της πίστας, όταν μπλόκαρε τους τροχούς του, καθυστερώντας χαρακτηριστικά να φρενάρει. Πίσω του οι Tsunoda και Bottas έπεσαν με την σειρά τους θύματα της κατάστασης στην πρώτη στροφή, με τον Guanyu Zhou να πληγώνεται έτι περαιτέρω, καθώς κατέληξε στις μπαριέρες με αρκετά χιλιόμετρα.

Ενόσω οι περισσότεροι προετοιμάζονταν για πέρασμα στα ελαστικά ακραίων συνθηκών, το ατύχημα του Κινέζου οδηγού, έφερε καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Ο Verstappen πρόλαβε να κάνει pitstop, όμως το timing της εισόδου του Perez, συνέπεσε με την διακοπή του αγώνα με κόκκινη σημαία, λόγω της έντασης της βροχής, αλλά και των διορθώσεων που έπρεπε να γίνουν στο σημείο του ατυχήματος του Zhou.

Τα μονοθέσια επέστρεψαν στο pitlane και ακολούθησε διακοπή 45 λεπτών, έως ότου βελτιώνονταν οι δυσχερείς συνθήκες που διαμορφώθηκαν. Από τους αγωνοδίκες αποφασίστηκε, αφενός η επανεκκίνηση να γίνει εν κινήσει, έχοντας προηγηθεί δύο γύροι πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, αφετέρου με την κατάταξη όπως αυτή είχε στον γύρο προτού βγει η κόκκινη σημαία, τον 63ο.

Έτσι λοιπόν ο Perez επέστρεψε στην τρίτη θέση, αν και είχε πέσει έκτος, με τους μηχανικούς του να δράττονται της ευκαιρίας να διορθώσουν την μικρή ζημιά που είχε υποστεί η RB19 του, στην έξοδο που είχε νωρίτερα.

Στην επανεκκίνηση, όπου ήταν υποχρεωτική η χρήση των ενδιάμεσων ελαστικών, ο Max Verstappen δίχως να ανησυχήσει διατήρησε την πρωτοπορία, έως και την καρό σημαία. Μέσα σε κλίμα ενθουσιασμού και πανηγυρισμών, μπροστά στο κοινό του, ο Ολλανδός έφτασε στην 11η νίκη του φέτος και ένατη συνεχόμενη, ισοφαρίζοντας το ρεκόρ του Sebastian Vettel από το 2013.

Στο βάθρο τον πλαισίωσαν, o Fernando Alonso που γεύτηκε σαμπάνια έπειτα από πέντε αγώνες και το GP Καναδά, σε μία εξαιρετική εμφάνιση του και ο έξοχος Pierre Gasly που εκμεταλλεύτηκε την ποινή πέντε δευτερολέπτων που δέχθηκε ο Perez, για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας στο pitlane. Ο Γάλλος πέτυχε τον πρώτο του επίσημο τερματισμό στο βάθρο με την Alpine, έπειτα από το “ανεπίσημο” Sprint στο Βέλγιο.

Η τύχη δεν υπήρξε υπέρμαχος του τέταρτου Sergio Perez, που έπειτα από μια ακόμη επεισοδιακή κούρσα για τον ίδιο, έχασε πολύτιμους βαθμούς και ενδεχομένως να βλέπει και την ψυχολογία του να χειροτερεύει περαιτέρω. Ο Carlos Sainz τερμάτισε πέμπτος, σώζοντας την ημέρα για την Ferrari και επιδεικνύοντας αντανακλαστικά, όταν κλήθηκε να προστατέψει την θέση του, από πολύ ταχύτερους οδηγούς στους τελευταίους γύρους.

Ο Lewis Hamilton επανήλθε από την κόλαση των εναρκτήριων γύρων, στην έκτη θέση στον τερματισμό, κερδίζοντας πολλές θέσεις, ανακάμπτοντας ουσιαστικά στην επιστροφή της βροχής και μπαίνοντας στα pit, εγκαίρως. Έβδομη θέση για τον Lando Norris που στην επανεκκίνηση από την κόκκινη σημαία είχε επαφή με τον George Russell, αλλά είδε την MCL60 του να βγαίνει άθικτη από το συμβάν, σε κοινή μοίρα με τον Hamilton συνολικά ως προς την εξέλιξη του αγώνα.

Την βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν, ο άψογος για πολλοστή φορά Alex Albon, δίνοντας βαθμούς χρυσάφι στην Williams, ο ένατος Oscar Piastri και ο Esteban Ocon, μία τριάδα οδηγών που μέσα από τις συμπληγάδες κατέληξαν μάλλον χαρούμενοι, στον τερματισμό.

Από εκεί και πέρα o Lance Stroll τερμάτισε οριακά εκτός βαθμών στην 11η θέση, ο πρωτάρης Liam Lawson επιβίωσε στην πρόκληση του Zandvoort για να τερματίσει 13ος, μπροστά από τον ομόσταβλο του και παρά την ποινή δέκα δευτερολέπτων που δέχθηκε στα πρώτα στάδια του αγώνα και στην αναμπουμπούλα στο pitlane και τέλος ο George Russell τραυμάτισε την W14 σε βαθμό τέτοιο, ώστε να τερματίσει τελευταίος, σε ένα συμβάν με τον Norris που ωστόσο κρίθηκε αγωνιστικό, από τους αγωνοδίκες.

Επόμενος σταθμός του πρωταθλήματος της F1, o Nαός της ταχύτητας, η θρυλική πίστα της Monza, το ερχόμενο τριήμερο 1-3 Σεπτεμβρίου.

H κατάταξη του Ολλανδικού GP: 

κατάταξη

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article
Verstappen

GP Ολλανδίας - Κατατακτήριες: Τους έκοψε τον βήχα ο Verstappen

Next Article
Leclerc 2024

Ανυπομονεί για το 2024 ο Charles Leclerc

Related Posts