GP Ουγγαρίας – Αγώνας: H επιβίωση του Norris

Norris
BUDAPEST, HUNGARY – AUGUST 03: Race winner Lando Norris of Great Britain driving the (4) McLaren MCL39 Mercedes takes the chequered flag during the F1 Grand Prix of Hungary at Hungaroring on August 03, 2025 in Budapest, Hungary. (Photo by Clive Rose/Getty Images)

Το ανατρεπτικό στην εξέλιξη του GP Ουγγαρίας είχε μεγάλο νικητή τον Lando Norris, ο οποίος ακολουθώντας εναλλακτική στρατηγική επιβίωσε του ανελέητου κυνηγητού από την μεριά του ομόσταβλου του, Oscar Piastri. Το βάθρο συμπλήρωσε ο George Russell, αδίκησαν τον εαυτό τους, Ferrari και Charles Leclerc.

O συννεφιασμένος καιρός στο Hungaroring και οι μειωμένες θερμοκρασίες σε αέρα και άσφαλτο, συνέθεταν το σκηνικό πριν την εκκίνηση του 14ου αγώνα της φετινής σεζόν.

Πέραν της πρώτης δεκάδας που επέλεξε να ξεκινήσει την κούρσα με την μέση γόμα ελαστικών(C4), υπήρξε ποικιλία στο δεύτερο μισό του grid, με τους Ηamilton, Gasly να επιλέγουν την σκληρή(C3) και τις δύο Williams με τον Nico Hulkenberg να εκμεταλλεύονται τα επιπλέον σετ μαλακής(C5) ώστε να εξασφαλίσουν ευνοϊκότερες προϋποθέσεις κατά την εκκίνηση. Ο Yuki Tsunoda ξεκίνησε την προσπάθεια του από το pitlane, κατόπιν αλλαγής της μονάδας ισχύος του, στην πέμπτη διαφορετική για τον Ιάπωνα φέτος.

Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Leclerc διατήρησε με καλή αντίδραση την πρώτη θέση, με τον Piastri να καλείται να αμυνθεί στην επίθεση του Lando Norris, κλείνοντας την εσωτερική γραμμή. Ως αποτέλεσμα ο Βρετανός έχασε δύο θέσεις από τους Russell και Alonso πέφτοντας πέμπτος. Από μία θέση κέρδισαν οι Bortoletto και Lawson σε βάρος των Lance Stroll και Max Verstappen αντίστοιχα, ενώ ο Nico Hulkenberg βρέθηκε υπό διερεύνηση για μετακίνηση πριν σβήσουν τα κόκκινα φώτα, μια πράξη για την οποία ο Γερμανός μάλιστα τιμωρήθηκε με ποινή πέντε δευτερολέπτων.

Ο Leclerc άνοιξε διαφορά άνω των δύο δευτερολέπτων στην κορυφή, ενώ ο Norris απαλλάχθηκε σύντομα από το εμπόδιο του Fernando Alonso, ανακτώντας την μία από τις δύο χαμένες θέσεις της εκκίνησης. H πρώτη τετράδα αποσπάστηκε από τους υπόλοιπους οδηγούς, χαρακτηριστικό είναι το τρενάκι DRS που σχηματίστηκε από τον πέμπτο Alonso ως και τον Yuki Tsunoda στην τελευταία θέση.

Οι μόνες μεταβολές που προέκυψαν ως τον πρώτο γύρο των pitstop, ήταν η ανάκαμψη του Max Verstappen στην έβδομη θέση, με αγαπημένο σημείο προσπέρασης τα φρένα για το σικέιν της έκτης στροφής.

H διαφορά μεταξύ Leclerc-Piastri δεν έπεφτε κάτω από τα 1,8δλ, με την McLaren να φέρνει τον Αυστραλό για την πρώτη του αλλαγή ελαστικών στον 19ο γύρο, στο επιχειρούμενο undercut των Βρετανών. Η προσπάθεια αυτή δεν απέδωσε παρ’ όλα αυτά μιας και η Ferrari απάντησε στον αμέσως επόμενο γύρο με τον Μονεγάσκο, που κατάφερε να διατηρήσει το προβάδισμα του έναντι του Piastri.

Παρεμφερής στρατηγική και από τον George Russell, όχι όμως και από τον Lando Norris, που γρήγορα κατέστη σαφής η προτίμηση του να κινηθεί με στρατηγική μίας στάσης στα pit, θέλοντας να κερδίσει έδαφος στην πίστα και προσβλέποντας σε πλεονέκτημα στο δεύτερο μισό του αγώνα.

Στο μέσο της κατάταξης, ο Verstappen ανέκαμψε μετά το δικό του pitstop, έχοντας μεταξύ άλλων και μάχη με τον πάλαι ποτέ μεγάλο του αντίπαλο, Lewis Hamilton, στις παρυφές της πρώτης δεκάδας. Η συγκεκριμένη μάχη κατέληξε με τον Ολλανδό να ωθεί τον εφτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή εκτός πίστας στην τέταρτη στροφή, σε ένα συμβάν που επρόκειτο να διερευνηθεί μετά το πέσιμο της καρό σημαίας.

Το μοναδικό pitstop του Νοrris έλαβε χώρα στον 31ο γύρο, με τον ίδιο να επιστρέφει στην πίστα στην τέταρτη θέση. Οι Leclerc και Piastri διατηρούνταν σε μία σταθερή απόσταση, εκτός DRS, με τον Βρετανό να πλησιάζει σταδιακά και να προσπερνάει τον Russell για να βρεθεί εντός βάθρου.

Πίσω τους oι Alonso, Bortoletto, Stroll, Hamilton και Gasly διατηρούνταν στην πίστα, καθυστερώντας ταμάλα τις δικές τους αλλαγές, γεγονός παράταιρο ειδικά για τους τρεις πρώτους που επιμήκυναν κατά πολύ την διάρκεια ζωής της μέσης γόμας.

Πίσω στην μάχη της κορυφής, το σαφές προβάδισμα ρυθμού του Norris και η φυσιολογική φθορά των Leclerc, Piastri έφερε στην επιφάνεια την πιθανότητα για εκ νέου αλλαγή ελαστικών, παρακάμπτοντας την όποια σκέψη για παραμονή στην πίστα. Ήταν η καθοριστικότερη εξέλιξη στην ροή του αγώνα, με τον Leclerc να καλείται στα pit από την Ferrari στον 40ο γύρο.

Η McLaren δεν απάντησε αυτή τη φορά, με τον Piastri να ανεβαίνει στην πρώτη θέση, βλέποντας ταυτόχρονα την διαφορά του από τον Norris να συρρικνώνεται. Έτσι λοιπόν στον 45ο γύρο ο Aυστραλός μπήκε με την σειρά του για την δεύτερη αλλαγή του, επιστρέφοντας στην πίστα όντας πλέον τρίτος, με διαφορά σχεδόν 15 δευτερολέπτων από την κορυφή.

Στους επόμενους γύρους ακολούθησε μια εντυπωσιακή ανάκαμψη από πλευράς του Piastri, ο οποίος με φρέσκα ελαστικά και σαφέστατο πλεονέκτημα ρυθμού, έπιασε και πέρασε τον ανήμπορο να αντιδράσει Leclerc για την δεύτερη θέση και βρέθηκε στο κατόπι του ομόσταβλου του, στο τελευταίο τέταρτο της κούρσας.

Η καταδίωξη του Piastri τον έφερε σε θέση βολής με τρεις γύρους να απομένουν, εντούτοις ένα λάθος φρενάρισμα στην πρώτη στροφή και πολλώ δε μάλλον μια παρακινδυνευμένη προσπάθεια για προσπέρασμα στο ίδιο σημείο, στον αμέσως επόμενο γύρο, έγειραν την πλάστιγγα σε όφελος του Norris, που κατάφερε να διατηρήσει την πρωτιά μέχρι και το τέλος.

Ο Βρετανός οδήγησε υποδειγματικά παρά τις αντιξοότητες του τελευταίου μέρους, με την διάρκεια ζωής των ελαστικών του να φτάνει σχεδόν τους 40 γύρους, για να κατακτήσει την πέμπτη του φετινή νίκη, επαναφέροντας την διαφορά του από τον Piastri στους εννέα βαθμούς, στην κατάταξη των οδηγών, πηγαίνοντας στην καλοκαιρινή ανάπαυλα.

Ο αγώνας της Ουγγαρίας αφήνει μια πικρή αίσθηση στο φινάλε του για τον Piastri, του οποίου η υπερπροσπάθεια δεν ευοδώθηκε, με τον Αυστραλό να τερματίζει απ’ όπου και εκκίνησε, πληρώνοντας εν πολλοίς το μέτριο πρώτο σκέλος του αγώνα του.

Το βάθρο συμπλήρωσε ο εντυπωσιακά σταθερός, George Russell, που επέλεξε να αλλάξει ελαστικά για δεύτερη φορά, ενδιάμεσα από τους Piastri-Leclerc και με σωστή διαχείριση έπιασε και προσπέρασε τον απογοητευμένο Μονεγάσκο για την τρίτη θέση, παρά την όποια προσπάθεια του.

Χωρίς αμφιβολία μεγάλος χαμένος του τριημέρου στην Ουγγαρία, ήταν ο Leclerc, που τερμάτισε τέταρτος, δεχόμενος μάλιστα και ποινή πέντε δευτερολέπτων για παράβαση του ελάχιστου επιτρεπόμενου ορίου ταχύτητας, στην διάρκεια των ντουμπλαρισμάτων λίγο πριν το τέλος. Πέραν της όποιας φθοράς και των στρατηγικών παραλείψεων, η Ferrari αποκάλυψε και ζήτημα με το σασί της SF-25, που στέρησε χρόνο, με τον ίδιο τον Leclerc να ξεσπάει στον ασύρματο της ομάδας γύρω από τα γεγονότα του αγώνα.

Ο πέμπτος της κατάταξης Fernando Alonso, πραγματοποίησε με διαφορά την καλύτερη του φετινή εμφάνιση, σε έναν τόπο μνήμης και ιστορίας για τον ίδιο, ακολουθούμενος από τον προστατευόμενο του και εξίσου εντυπωσιακό, Gabriel Bortoletto, στο καλύτερο αποτέλεσμα του Βραζιλιάνου στην σύντομη καριέρα του στην F1. Ομοίως με τον έβδομο στον τερματισμό, Lance Stroll και τον όγδοο Liam Lawson, εκμεταλλεύτηκαν στο έπακρο την στρατηγική ενός pit-stop, μετά το πέρας του μέσου της κούρσας για να κερδίσουν σημαντικούς βαθμούς για τις ομάδες τους.

Ο Max Verstappen είδε το πιο δύσκολο του τριήμερο εντός του 2025, να ολοκληρώνεται με τους δύο βαθμούς της ένατης θέσης, με μοναδικές αναλαμπές τα προσπεράσματα του στην διάρκεια του αγώνα και την δεκάδα συμπλήρωσε ο Andrea Kimi Antonelli, στην πρώτη του βαθμολόγηση μετά το βάθρο του στον Καναδά. Ο Ιταλός ρούκι διεκδικεί τον τίτλο της εντυπωσιακότερης προσπέρασης, έναντι του Carlos Sainz, με αξιοθαύμαστο το γεγονός ότι πραγματοποίησε stint 48 γύρων, που τον έφερε και στους βαθμούς.

Εκτός της πρώτης δεκάδας, ο Isack Hadjar που στάθηκε άτυχος στο timing της αλλαγής ελαστικών του, ο Lewis Hamilton σε ένα τριήμερο που θα θέλει σύντομα να ξεχάσει, ο Nico Hulkenberg που ανέκαμψε από την ποινή που δέχθηκε, προσπερνώντας τις απογοητευτικές Williams, ο Yuki Tsunoda δεν απογοήτευσε περισσότερο απ’ ότι η ομάδα του συνολικά, ενώ ο Pierre Gasly ώθησε βίαια τον Carlos Sainz εκτός πίστας σε μάχη για την 15η θέση, με τον Γάλλο να δέχεται ποινή 10δλ. Μοναδική εγκατάλειψη, εκείνη του Oliver Bearman από βλάβη στο σασί του μονοθεσίου του.

Η F1 πάει διακοπές καθ’ ότι ακολουθεί το καθιερωμένο καλοκαιρινό διάλειμμα τριών εβδομάδων. Η επιστροφή στην δράση θα λάβει χώρα στο Zandvoort για το Ολλανδικό GP, το τελευταίο τριήμερο του έσχατου μήνα του καλοκαιριού, 29-31 Αυγούστου.

 

Αναλυτικά η κατάταξη του Ουγγρικού GP
standings

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Rally Φινλανδίας - 4η Μέρα: Ιστορική νίκη Rovanpera, θρίαμβος για την Toyota

Next Article
Undercut, podcast, GP Ουγγαρίας

The Undercut Redux #16: Το τέλος της ελπίδας

Related Posts