Ο Charles Leclerc και η Ferrari επεφύλασσαν μια μεγάλη έκπληξη στις κατατακτήριες δοκιμές του GP της Πόλης του Μεξικού, με τον Μονεγάσκο να κατακτά την pole, ακολουθούμενος από τον ομόσταβλο του, Carlos Sainz, στο 1-2 των Κόκκινων! Τρίτος ο Verstappen, συναρπαστικός Ricciardo, καταστροφή για Norris.
Q1
Η διαδικασία έλαβε χώρα σε εξαιρετικές συνθήκες, με ηλιοφάνεια και σχετικά υψηλές θερμοκρασίες. Τον ρυθμό έθεσε από νωρίς ο Max Verstappen, βρισκόμενος στην κορυφή της κατάταξης. Εντύπωση προκάλεσε η επιλογή των Mercedes, Ferrari και McLaren, οι οποίες στα πρώτα περάσματα των οδηγών τους επέλεξαν την μέση γόμα ελαστικών της Pirelli(C4), με τους Βρετανούς να μην βρίσκουν ρυθμό μάλιστα και αμφότερους τους Norris και Piastri να μένουν πολύ χαμηλά στην κατάταξη αρχικά.
Εκείνοι που ξεχώρισαν ήταν οι Daniel Ricciardo και Valtteri Bottas, που με άνεση κινούνταν σε επίπεδο όμοιο με εκείνο των πρωτοπόρων, προεξάρχοντος του Αυστραλού στην τρίτη θέση της κατάταξης. Παρά το γεγονός ότι η κατάσταση στην κορυφή δεν μεταβλήθηκε, υφίστατο ανασφάλεια σε όλα τα μήκη και τα πλάτη, με το σύνολο των οδηγών να επιδιώκουν να βελτιώσουν τους χρόνους τους.
Συνεπακόλουθα αυτό επέφερε έντονη κίνηση και δη στην έξοδο του pitlane, όπου αρκετοί καθυστερούσαν να βγουν στην πίστα, αποζητώντας ελεύθερο χώρο σε αυτήν. Εν μέσω του κυκεώνα γεγονότων, ο Piastri(με την μαλακή γόμα αυτή την φορά) κατάφερε να ξεκολλήσει από τις τελευταίες θέσεις, ανεβαίνοντας δεύτερος, σε αντίθεση με τον ομόσταβλο του, που υπέπεσε εκ νέου σε λάθος στον μεσαίο τομέα της πίστας.
Eνόσω λοιπόν άπαντες ετοιμάζονταν για τις τελικές τους προσπάθειες, o Fernando Alonso είχε εντυπωσιακό τετ-α-κε στην έξοδο του πρώτου σικέιν, μία συνθήκη που επέφερε κίτρινες σημαίες στο σημείο. Το συμβάν οριοθέτησε τον ρυθμό άπαντων και πρακτικά όρισε την κατάταξη των οδηγών. Παράλληλα, δημιούργησε εκ νέου αλαλούμ εφόσον υπήρξαν περιπτώσεις ανυπακοής στις υποδείξεις των κριτών και των αγωνοδικών.
Ο μεγάλος χαμένος ήταν μετά βεβαιότητας ο Lando Norris, που απέτυχε να καταγράψει ανταγωνιστικό πέρασμα, μένοντας στην 19η και προ-τελευταία θέση, ένα σοκ για τον ίδιο αλλά και την McLaren. Εκτός Q2 έμειναν επίσης οι Esteban Ocon, Kevin Magnussen, Lance Stroll και ο Logan Sargeant, που είδε και τις δύο προσπάθειες του να σβήνονται για παράβαση των ορίων της πίστας και αδυναμία επιβράδυνσης στις κίτρινες σημαίες στο φινάλε.
Οι Verstappen, Russell, Αlonso μπήκαν στο μικροσκόπιο των αγωνοδικών για την υπόθεση στην έξοδο του pitlane, o Lewis Hamilton για ανυπακοή στις κίτρινες σημαίες, οι Sargeant, Tsunoda για προσπέρασμα σε αυτό το καθεστώς.
Q2
Στο ίδιο έργο θεατές υπήρξαμε και στην επόμενη φάση των κατατακτήριων, με μοναδική διαφοροποίηση την παρουσία του Hamilton στην κορυφή της κατάταξης, με χρόνο 1:17:571 στα τελευταία δευτερόλεπτα. Ο Verstappen είχε διασφαλίσει την θέση του, από το αρχικό του πέρασμα, ενώ ο Daniel Ricciardo συνέχιζε να προκαλεί δέος, κινούμενος σε ρυθμό εφάμιλλο του Ολλανδού και ταχύτερο του έτερου οδηγού της Red Bull, Sergio Perez.
Προβληματίστηκαν αν και πέρασαν στο Q3, oι δύο Ferrari, με τους Leclerc και Sainz να μην σημειώνουν σημαντική βελτίωση με την πιο μαλακή γόμα ελαστικών, συγκριτικά με τα περάσματα τους με την μέση γόμα νωρίτερα. Ο Ισπανός μάλιστα προκρίθηκε οριακά, από κοινού με την Alfa Romeo του Zhou Guanyu, που ευνοήθηκε από την παράβαση ορίων της πίστας που χρεώθηκε στον Alex Albon.
O Bρετανοταϋλανδός διαμαρτυρόταν για την συμπεριφορά του μονοθεσίου του, στην διάρκεια του Q2, πιθανότατα λόγω ενός άτσαλου περάσματος από τα kerb στον τελευταίο τομέα της πίστας, νωρίτερα. Το σβήσιμο του χρόνου του τον έφερε 14ο, με τους Pierre Gasly, Nico Hulkenberg, Fernando Alonso και Yuki Tsunoda να συμπληρώνουν την πεντάδα των αποκλεισμένων.
Q3
Η μάχη της pole κύλησε πέραν κάθε προσδοκίας. Μετά τα πρώτα περάσματα οι δύο Ferrari βρίσκονταν στις δύο πρώτες θέσεις, με τον Leclerc να ηγείται της κατάταξης, μία εικόνα που ερχόταν σε πλήρη αντιπαραβολή με τα όσα είχαν επιδείξει οι Ιταλοί ως εκείνο το σημείο.
Ο Verstappen ήταν τρίτος, με τον απίθανο Ricciardo ακριβώς πίσω από τον τρις παγκόσμιο πρωταθλητή, τις Mercedes και τον Oscar Piastri να επιλέγουν αρχικά πατημένο σετ ελαστικών και ως εκ τούτου να έχουν χάσει έδαφος.
Παρά τις όποιες ελπίδες υπήρχαν από πλευράς Red Bull, οι τελικές προσπάθειες δεν επέφεραν περαιτέρω αλλαγές, με τον Leclerc να κατακτά από το πουθενά και μάλλον ανέλπιστα, την δεύτερη συνεχόμενη pole του, με χρόνο 1:17:166. Ο Sainz επισφράγισε το 1-2 της Scuderia στην δεύτερη θέση(+0,067), επίτευγμα που καταφέρνει η Ιταλική ομάδα για πρώτη φορά μετά το περσινό GP του Μονακό.
Ο Max Verstappen ναι μεν βελτίωσε το ταχύτερο του πέρασμα, όμως αυτό δεν στάθηκε ικανό να τον ξεκολλήσει από την τρίτη θέση(+0,097), μια εξέλιξη που μάλλον δεν ήταν αναμενόμενη από τον ίδιο και την ομάδα του συνολικά.
Η έκπληξη της ημέρας είναι ασυζητητί η τέταρτη θέση του αναγεννημένου Daniel Ricciardo(+0,216), με τον Αυστραλό να κάνει πάταγο στην διαδικασία, υποσκελίζοντας πολύ ταχύτερα μονοθέσια και πιο σημαντικά τον τοπικό ήρωα και δεύτερο οδηγό της Red Bull, Sergio Perez, ο οποίος προς απογοήτευση του ένθερμού κοινού του, δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από την πέμπτη θέση(+0,257).
Η Mercedes είδε τους Hamilton και Russell να κατατάσσονται στην έκτη και όγδοη θέση αντίστοιχα, δίχως να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στα τεκταινόμενα των τελευταίων λεπτών, με τον Oscar Piastri να χωρίζει τα δύο Ασημί Βέλη, καταλαμβάνοντας την έβδομη θέση και σώζοντας κατά κάποιο τρόπο την ημέρα για την McLaren. Οι δύο Alfa Romeo συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα, ένα αποτέλεσμα που συνιστά υπέρβαση για την ομάδα, στην κλιμακούμενη μάχη που εκτυλίσσεται στο πίσω μέρος του midfield.
O μεγάλος αγώνας στο Autodromo Hermanos Rodriguez, αναμένεται να ξεκινήσει στις 22:00 το βράδυ της Κυριακής.
Αναλυτικά η κατάταξη των κατατακτήριων δοκιμών του GP της Πόλης του Μεξικού:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify