GP Σάο Πάολο – Κατατακτήριες: (Pole)αβε την καταιγίδα ο Verstappen

Verstappen

O Max Verstappen πρόλαβε τον κατακλυσμό που ξέσπασε στο Interlagos, για να κατακτήσει ακόμη μία pole position φέτος. Πλάι του θα βρίσκεται την Κυριακή ο Charles Leclerc, μεγάλη επιστροφή για τις Aston Martin στην τρίτη και τέταρτη θέση αντίστοιχα. 

Q1

Η διαδικασία ξεκίνησε με καθυστέρηση 15 λεπτών, μετά από απαίτηση των αγωνοδικών για καθαρισμό της πίστας, εφόσον η Pirelli έκανε λόγο για ευρήματα αποκόλλησης κομματιών από ελαστικά,( ή και κλαταρίσματα βλ. Fernando Alonso) στην διάρκεια της περιόδου ελεύθερων δοκιμών που προηγήθηκε.

Η βροχή επισκέφθηκε την πίστα στο μεσοδιάστημα των δύο διαδικασιών, με έντονη την πιθανότητα επιστροφής της κατά την διάρκεια της μίας ώρας των κατατακτήριων. Έντονο προβληματισμό προκαλούσε και η ένταση του ανέμου, που βρισκόταν σε υψηλά επίπεδα.

Ο συνωστισμός στην έξοδο του pitlane πήγαζε και από το συγκεκριμένο ενδεχόμενο, στην έναρξη του Q1. Μετά τα πρώτα περάσματα υπήρχε ποικιλομορφία στην κατάταξη, η οποία ανταποκρινόταν και στην στρατηγική που ακολουθήθηκε νωρίτερα, ως προς τα ελαστικά.

Οδηγοί όπως ο Piastri, o Leclerc και ο Sainz, αλλά και εκείνοι της Mercedes, κατέγραψαν τους πρώτους τους γύρους με χρησιμοποιημένο σετ μαλακής γόμας, κάτι που τους έφερε χαμηλά στην κατάταξη. Ο Lando Norris έθεσε τον τόνο με χρόνο 1:10:623, με τον Max Verstappen να τον ακολουθεί στην κατάταξη, τις δύο Mercedes να μην καταφέρνουν αρχικά να κινηθούν στον ίδιο ρυθμό και συνολικά πολύ μικρές διαφορές σε όλα τα μήκη και τα πλάτη.

Τα σύννεφα συσσωρεύονταν πάνω από το Interlagos, στοιχείο που έφερε πίεση στις ομάδες προκειμένου να καταγράψουν περάσματα πριν αρχίσει η βροχή. Το υγρό στοιχείο έμεινε εκτός εξίσωσης, τουλάχιστον μέχρι και τα τελευταία δευτερόλεπτα, εντούτοις με όλους τους οδηγούς να έχουν πια φρέσκα ελαστικά, η μάχη της πρόκρισης ήταν έντονη.

Η πρωτοπορία πέρασε από τα χέρια αρκετών, καθ’ ότι βελτιώνονταν και τα γυρολόγια των οδηγών, με τον George Russell να έχει το ταχύτερο πέρασμα με 1:10:340. Στην Mercedes ομολογουμένως ρίσκαραν αρκετά, περιμένοντας το τελευταίο πεντάλεπτο προκειμένου να τοποθετήσουν φρέσκια C4 γόμα στους δύο οδηγούς τους.

Καλή επίδοση και από τους Hulkenberg, Magnussen, Albon, καθώς και τις Aston Martin, που εξασφάλισαν την παρουσία τους στην συνέχεια, εν αντιθέσει με τους οδηγούς των Alpha Tauri και Alfa Romeo, που δεν κατάφεραν να προκριθούν. Η τετράδα αυτών μαζί με τον Logan Sargeant θα έβλεπαν το υπόλοιπό από τα γκαράζ των ομάδων τους, με τους Tsunoda και Ricciardo να μην τα καταφέρνουν χαρακτηριστικά, για κάτι λιγότερο από ένα δέκατο του δευτερολέπτου.

Παράλληλα, υπήρξαν περιστατικά παρεμπόδισης οδηγών στην έξοδο του pitlane, με τον Russell να διερευνάται από τους αγωνοδίκες, εφόσον κινούταν αρκετά αργά, μπροστά από τον επερχόμενο Pierre Gasly. Η FIA είχε προειδοποιήσει για τιμωρίες οδηγών που είτε θα ‘ταν σταματημένοι, είτε θα κινούνταν αδικαιολόγητα αργά πάνω στο σημείο αυτό, εντός της αγωνιστικής γραμμής.

Q2

Παρά κάποιες σκόρπιες ψιχάλες, η δεύτερη φάση των κατατακτήριων έλαβε χώρα με τους οδηγούς να χρησιμοποιούν σλικ ελαστικά, υπό διαφορετικές προϋποθέσεις και συνθήκες ανά ομάδα. O Verstappen με χρόνο 1:10:162 βρέθηκε από νωρίς στην κορυφή, ωστόσο πίσω του επικρατούσε χάος, με έντεκα οδηγούς συνολικά να βρίσκονται εντός μισού δευτερολέπτου από τον χρόνο του, με περαιτέρω περιθώρια βελτίωσης εφόσον δεν έβρεχε.

Πράγματι, ο Norris ήταν εκείνος που με χρόνο 1:10:021 πήρε τα ηνία, Ferrari και Mercedes ακολούθησαν ανάλογη στρατηγική με το Q1, περιμένοντας τα δεύτερα περάσματα ώστε να βάλουν φρέσκα ελαστικά(δίχως ανησυχίες στο σκέλος πρόκριση εν τέλει) , ενώ οι Alonso και Stroll έδιναν λόγους για χαμόγελα στην Aston Martin, με την καλή τους εμφάνιση, έπειτα από τις καταστροφικές περιόδους κατατακτήριων που προηγήθηκαν στους τελευταίους αγώνες.

Οι ψιχάλες που έπεφταν έγιναν σταδιακά πιο έντονες, προβληματίζοντας κυρίως εκείνους που βρίσκονταν εντός της διακεκομμένης ζώνης. Οι δύο Haas των Hulkenberg, Μagnussen, oι δύο Alpine των Ocon, Gasly, αλλά και ο Alex Albon(του οποίου ο χρόνος σβήστηκε λόγω παραβίασης των ορίων της πίστας στην τέταρτη στροφή) αποκλείστηκαν από την μάχη για την pole, πέφτοντας θύματα ενδεχομένως των ευμετάβλητων συνθηκών.

Q3

Η μαυρίλα στον ουρανό έφερε τους δέκα οδηγούς από πέντε διαφορετικές ομάδες  να συνωστίζονται στο pitlane, ώστε να προλάβουν να καταγράψουν τον ταχύτερο δυνατό χρόνο, πριν την αναμενόμενη βροχή. Η ραγδαία επιδείνωση του καιρού, άφησε ουσιαστικά περιθώρια για μόλις έναν γρήγορο γύρο

Eκείνος που τα κατάφερε ήταν ο Verstappen, με τον Ολλανδό τρις παγκόσμιο πρωταθλητή να πραγματοποιεί έναν καθαρό και αλάνθαστο γύρο, σταματώντας τα χρονόμετρα στο 1:10:727 και κατακτώντας την ενδέκατη φετινή του pole position και 31η συνολικά στην καριέρα του. Kαθοριστικό ρόλο διαδραμάτισε και το timing της παρουσίας του στην πίστα, διότι ήταν ο πρώτος εκ των υπολοίπων που ξεκίνησε γρήγορη προσπάθεια.

Τον ακολούθησε στην κατάταξη ο Charles Leclerc με την Ferrari(+0,294), καθώς ο Μονεγάσκος ήταν ο μοναδικός εκ των υπολοίπων που πέτυχε να κινηθεί σε εφάμιλλο ρυθμό με τον Verstappen και θα εκκινήσει για τρίτο συναπτό αγώνα από την πρώτη σειρά του grid.

Η μεγάλη έκπληξη, που οφείλεται ως επί το πλείστον στην καταιγίδα που ξέσπασε, ήταν η παρουσία των δύο Aston Martin στην δεύτερη σειρά της εκκίνησης, με τον Lance Stroll να υποσκελίζει τον ομόσταβλο του, Fernando Alonso! Η τρίτη θέση του Καναδού πρόκειται για το καλύτερο του πλασάρισμα σε χρονομετρημένα δοκιμαστικά, μετά την pole που κατέκτησε στο αξιομνημόνευτο GP Τουρκίας του 2020.

Σε πλήρη παράταξη ακολούθησαν οι δύο Mercedes, με τον Lewis Hamilton μπροστά από τον George Russell, ο Lando Norris κατετάγη έβδομος μπροστά από τον Carlos Sainz και την δεκάδα συμπλήρωσαν ο Sergio Perez με τον Οscar Piastri( o Αυστραλός δεν κατάφερε καν να ολοκληρώσει τον γύρο του, καθώς γλίστρησε στην τελευταία στροφή της πίστας). H κίτρινη σημαία ένεκα του συμβάντος, πρακτικά κατέστρεψε και τον γύρο του Μεξικανού, ο οποίος και τον ακολουθούσε εκείνη τη στιγμή.

Η συνέχεια πλέον ανήκει στο Sprint Format, για έκτη και τελευταία φορά φέτος. Το Shootout που θα καθορίσει την σειρά εκκίνησης του μίνι-αγώνα διάρκειας 24 γύρων θα ξεκινήσει στις 16:00 το απόγευμα, με την κούρσα αυτή καθαυτή να αρχίζει στις 20:30 το βράδυ.

Αναλυτικά η κατάταξη των κατατακτήριων δοκιμών του GP του Σάο Πάολο:

κατάταξη

 

 

 

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article
Sainz

GP Σάο Πάολο - FP1: Άνοιξε την αυλαία ο Sainz στο 1-2 των Ferrari

Next Article
Norris

GP Σάο Πάολο - Sprint Shootout: Norris στις καθυστερήσεις

Related Posts