O δραματικότερος και πιο θεαματικός αγώνας της φετινής σεζόν, έφερε την πρώτη νίκη της Ferrari και του Carlos Sainz-που έσπασαν το μεγάλο σερί της Red Bull- τους Lando Norris και Lewis Hamilton στο βάθρο, σε μία αλληλουχία δράσης και έντασης, υπό το φως των προβολέων.
Ο αγώνας στο λιμάνι της Σιγκαπούρης είχε όλα τα φόντα και τις προϋποθέσεις ώστε να εξελιχθεί στον κορυφαίο του φετινού πρωταθλήματος, δεδομένης της ανατροπής στις ισορροπίες της δυναμικής των ομάδων. Με τον Lance Stroll εκτός κούρσας λόγω του σφοδρού του χθεσινού ατυχήματος και τον Guanyu Zhou να εκκινεί από το pitlane, 18 μονοθέσια παρατάχθηκαν στο grid για την εκκίνηση.
Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο poleman Carlos Sainz πραγματοποίησε εξαιρετική εκκίνηση, ομοίως έπραξε και ο ομόσταβλος του, Charles Leclerc, που εκμεταλλεύτηκε το πλεονέκτημα της μαλακής γόμας(C5) για να προσπεράσει τον George Russell πριν τα φρένα για την πρώτη στροφή.
Ο πέμπτος της κατάταξης Lewis Hamilton πέρασε τον Lando Norris, όμως στην δική του προσπάθεια να επιτεθεί στον δικό του teammate, έκοψε ευθεία το πρώτο σικέιν, κερδίζοντας παράνομο πλεονέκτημα, σε βάρος των έτερων Βρετανών. Στις πιο πίσω θέσεις οι Kevin Magnussen και Liam Lawson έχασαν από μία θέση έκαστος, με τον Max Verstappen να ανέρχεται στην πρώτη δεκάδα, αν και τα δικά του ελαστικά, η σκληρή γόμα(C3), δεν θα έλεγε κάποιος ότι ενδεικνύονταν για μεγάλα οφέλη αρχικά.
Ο Sergio Perez από την μεριά του είχε επαφή με τον Yuki Tsunoda στην τέταρτη στροφή, με τον Μεξικανό να τραυματίζει ελαφρά την εμπρός αεροτομή του, αλλά τον Ιάπωνα να υφίσταται κλατάρισμα στο πίσω δεξί ελαστικό του και να ωθείται στην εγκατάλειψη, πριν την συμπλήρωση του πρώτου γύρου του αγώνα.
Η παράβαση του Hamilton βρέθηκε άμεσα στο μικροσκόπιο των αγωνοδικών, αν και ο εφτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής είχε προλάβει να παραχωρήσει την τρίτη θέση πίσω στον Russell, προτού υποχωρήσει περαιτέρω, αφήνοντας και την τέταρτη στον Lando Norris, στον πέμπτο γύρο.
Ο Verstappen κέρδισε έδαφος, προσπερνώντας τις δύο Haas των Magnussen και Hulkenberg, για να βρεθεί όγδοος, με τον Δανό μάλιστα να προβάλλει αντίσταση, πριν υποκύψει στην ανωτερότητα της Red Bull. Στην μάχη της κορυφής κατέστη σαφές από τα πρώτα στάδια του αγώνα, ότι η διεκδίκηση της νίκης θα ήταν υπόθεση στρατηγικής και υπομονής.
Οι διαφορές ήταν μικρές, με τον Sainz να ελέγχει τον ρυθμό, τον Leclerc να λειτουργεί άρτια με βάση τις οδηγίες της ομάδας του, που είχε σαν στόχο να προστατέψει τον Ισπανό, από τις επιθέσεις και τα πλάνα των λοιπών ανταγωνιστών. Ο Μονεγάσκος λοιπόν οριοθέτησε την δική του πορεία, για να αφήσει ένα μικρό χάσμα από την άλλη SF-23.
Δίχως αλλαγές κύλησαν οι εξελίξεις, μέχρι και τον 19ο γύρο. Στο σημείο εκείνο ο Logan Sargeant είχε επαφή με τον τοίχο στην έξοδο της “7”, τραυματίζοντας την μπροστινή του αεροτομή. Η προσπάθεια του Αμερικανού ρούκι να επιστρέψει στα pit, έφερε την διασπορά θραυσμάτων κατά μήκος της πίστας, με τους αγωνοδίκες να διακόπτουν την ροή του αγώνα, με την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας.
Φυσιολογικά επικράτησε πανδαιμόνιο στο pitlane, όπου το σύνολο των οδηγών, με εξαίρεση τις δύο Red Bull, μπήκε για αλλαγή ελαστικών. Κάπως έτσι ο Sainz διατήρησε την πρωτιά, ο Leclerc έπεσε θύμα του κυκλοφοριακού χάνοντας δύο θέσεις από τους Russell και Norris, με τους Verstappen και Perez να ανέρχονται στην δεύτερη και τέταρτη θέση αντίστοιχα.
Παράλληλα, ο Fernando Alonso έκανε λάθος κατά την είσοδο του στα pit, υπερβαίνοντας την γραμμή της εισόδου τους, με τους αγωνοδίκες να τον τιμωρούν μετέπειτα με ποινή πέντε δευτερολέπτων.
Έπειτα από τρεις γύρους πίσω από τον Bernd Maylander, η δράση συνεχίστηκε, με τις δύο Red Bull να μένουν εκτεθειμένες στον πεινασμένο ανταγωνισμό, έχοντας σαφώς πολύ ταλαιπωρημένα ελαστικά. Ο Verstappen έγινε βορά στις επιθέσεις των Russell και Norris, ενώ ο Perez πάλευε με νύχια και με δόντια να κρατήσει την δική του θέση.
Στον χαμό που επικράτησε ο Leclerc δεν υπολόγισε σωστά το σημείο φρεναρίσματος στην έκτη στροφή, με συνέπεια να καταλήξει εκτός γραμμής και να παραχωρήσει την θέση του, στον επερχόμενο Hamilton, σε ένα παραλίγο οδυνηρό λάθος του Μονεγάσκου.
Η κατάσταση δεν μεταβλήθηκε, αναφορικά με τα δύο μονοθέσια των Ταύρων, που σε σύντομο διάστημα υποχώρησαν στην έκτη και έβδομη θέση αντίστοιχα, με τον Perez μάλιστα να δημιουργεί ένα μεγάλο τρενάκι μονοθεσίων, που έφτανε έως και την 15η θέση. Μπροστά, ο Russell έφτασε σε σημείο να μπει στο DRS του Sainz, μην έχοντας όμως πρόθεση να τολμήσει κάτι βεβιασμένο, εφόσον ο αγώνας βρισκόταν ακόμη στο πρώτο μισό της διάρκειας του.
Το ενδιαφέρον εστιάστηκε στην μάχη στις παρυφές της βαθμολογούμενης δεκάδας, όπου ο Alonso επιχειρούσε να βρει τρόπο να βρεθεί μπροστά από την Red Bull του Perez, με τον Esteban Ocon να καιροφυλακτεί, έτοιμος να εκμεταλλευτεί το παραμικρό λάθος. Η αδυναμία της Haas στην διαχείριση των ελαστικών, έγινε έκδηλη από την απότομη και μεγάλη απώλεια ρυθμού του Kevin Magnussen, ο οποίος αποσπάστηκε από τους προαναφερθέντες οδηγούς, για να βρεθεί εκείνος να οδηγεί το τρενάκι των οδηγών που ακολουθούσαν.
Μία παράτολμη κίνηση του Pierre Gasly, έφερε τον Δανό εκτός πίστας και τον ίδιο σε υποχρέωση να την παραχωρήσει πίσω. Πράγματι, αυτό συνέβη, όμως στον αμέσως επόμενο γύρο, τον 37ο, ο Magnussen έχασε τα φρένα στο ίδιο σημείο, για να κατρακυλήσει στην κατάταξη, μακριά από την πρώτη δεκάδα.
Σχεδόν παράλληλα, ο Alonso βρήκε παράθυρο στο ίδιο σημείο για να επιτεθεί στον Perez, o Iσπανός είχε κακή έξοδο από την στροφή, με τον Ocon να τοποθετεί την Alpine του, στο πλάι της AMR23 του παλιού του ομόσταβλου. Το αποτέλεσμα ήταν μία φοβερή σε εξέλιξη μάχη για τις επόμενες στροφές, που είχε νικητή τον Γάλλο. Σαν να μην έφτανε αυτό, ο ίδιος μην χάνοντας χρόνο άπλωσε τα δίχτυα του και στον Perez, για να ανέβει έβδομος.
Ο Μεξικανός σχεδόν ψυχορραγούσε στην πίστα, με την σκληρή γόμα που φορούσε να είναι υπέρμετρα φθαρμένη. Η Red Bull τον κάλεσε στα pit, στον 39ο γύρο, στέλνοντας τον στην ουρά της κατάταξης. Οι Αυστριακοί έπραξαν ομοίως στον επόμενο γύρο και με τον Max Verstappen, με τον Ολλανδό να μην έχει περισσότερες απώλειες θέσεων ως εκείνη την στιγμή, όσο έλλειψη ρυθμού. Ο ίδιος επανήλθε στην 15η θέση.
Η άρτια κούρσα του Esteban Ocon έλαβε τέλος στον 41ο γύρο, όταν ο Γάλλος αντιμετώπισε πρόβλημα με το σύστημα μετάδοσης του μονοθεσίου του, για να ακινητοποιηθεί στην άκρη της πίστας και πιο συγκεκριμένα στην έξοδο του pitlane. Οι αγωνοδίκες επέβαλαν καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας(VSC), γεγονός που έμελλε να ορίσει την συνέχεια της κούρσας.
Σε μία παράτολμη κίνηση, η Mercedes κάλεσε στα pit αμφότερους τους οδηγούς της, για να τους τοποθετήσει φρέσκο σετ μέσης γόμας(C4), προσδοκώντας ότι τόσο ο Russell, όσο και ο Hamilton, θα κέρδιζαν αρκετό χρόνο στην πίστα, σε σημείο τέτοιο που θα βρίσκονταν σε θέση υπεροχής στους τελευταίους γύρους, όταν οι υπόλοιποι θα είχαν ταλαιπωρήσει τα δικά τους ελαστικά.
Με λιγότερους από είκοσι γύρους να απομένουν, για το πέσιμο της καρό σημαίας, το ερώτημα ήταν αν οι δύο W14 είχαν τον χρόνο, αλλά και τον τρόπο να διεκδικήσουν την νίκη. Μακριά από τα φώτα της κορυφής, ένα καταστροφικό pitstop του Alonso, στο οποίο εξέτισε και την ποινή που είχε λάβει νωρίτερα, τον έφερε τελευταίο στην κατάταξη, το κερασάκι στην τούρτα του καταστροφικού τριημέρου της Aston Martin.
Η αλληλουχία γεγονότων που ακολούθησε στην μάχη για την πρωτιά, δεν είχε προηγούμενο, την φετινή σεζόν τουλάχιστον. Οι Russell και Hamilton με καταιγιστικό ρυθμό, ροκάνιζαν την απόσταση από την τριάδα που ηγούταν της κούρσας, Γύρο με τον γύρο και έπειτα από σειρά ταχύτερων περασμάτων, τα δύο μονοθέσια των Γερμανών, βρέθηκαν στην ουρά του τρίτου της κατάταξης, Charles Leclerc.
Δίχως αναστολές και καθυστερήσεις, ο Russell προσπέρασε τον Μονεγάσκο, στον 53ο γύρο, τον πρώτο που μπήκε στο DRS της Ferrari. Σύντομα τον ακολούθησε και ο Lewis Hamilton, αλλά τα εμπόδια που θα έπρεπε να υπερκεράσουν οι δύο τους ήταν πια, ακόμη μεγαλύτερα. Ο πρωτοπόρος Carlos Sainz έλεγχε τον αγώνα από την εκκίνηση και δεν είχε καμία απολύτως πρόθεση να παραδώσει τα όπλα και την ευκαιρία να κατακτήσει την δεύτερη νίκη της καριέρας του.
Όταν λοιπόν οι Mercedes έφτασαν εκείνον αλλά και τον Lando Norris, o Iσπανός πολύ έξυπνα χειρίστηκε τους επελαύνοντες Russell και Ηamilton, ορίζοντας την διαφορά του από την McLaren, εφόσον μπήκε στο DRS του. H αδυναμία και η έλλειψη τελικής ταχύτητας του Norris, ήταν βούτυρο στο ψωμί του Sainz, ο οποίος θα μπορούσε να πει κάποιος ότι πήρε ένα σχεδόν λελογισμένο ρίσκο.
Η αγωνία έφτασε στο κόκκινο, με τέσσερα μονοθέσια να βρίσκονται το ένα πίσω από το άλλο και την ολοκλήρωση του αγώνα να πλησιάζει. Ο Russell τόλμησε να περάσει τον Norris, στο τέλος της δεύτερης ζώνης DRS, με τον συμπατριώτη του όμως να απαντά άμεσα και να επανακτά την δεύτερη θέση, στην νεοδιαμορφωθείσα ευθεία ανάμεσα στις στροφές 15 και 16.
Το δράμα συνεχίστηκε, καθώς και ο Ηamilton φαινόταν ότι εποφθαλμιούσε το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα, αν και ομολογουμένως ο εφτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής ήταν εγκρατής, δίχως να επιχειρεί κάτι το παράτολμο σε βάρος του ομόσταβλου του. Ο Sainz μαεστρικά χειριζόταν την κατάσταση, έχοντας την δυνατότητα να παραχωρεί DRS στον Norris σε συγκεκριμένες ζώνες ανά φορά.
Μπαίνοντας στον 62ο και τελευταίο γύρο, με την πρώτη θέση να βρίσκεται εκτός κάδρου για τις Mercedes, το ζητούμενο ήταν τουλάχιστον η διεκδίκηση της δεύτερης από τον Norris. Οι ανατροπές δεν είχαν ακόμη ολοκληρωθεί, εφόσον ο Russell υπέπεσε ένα ολέθριο και καταστροφικό λάθος, χτυπώντας τον τοίχο στην εξωτερική της “10” και καταλήγοντας στις μπαριέρες.
Ο Βρετανός πέταξε στα σκουπίδια την δική του έξοχη εμφάνιση, ενδεχομένως επηρεαζόμενος από τον προπορευόμενο Norris, που στο ίδιο σημείο είχε με την σειρά του επαφή, δίχως φυσικά ανάλογες επιπτώσεις για τον ίδιο.
Ο Sainz είδε λοιπόν πρώτος την καρό σημαία, μέσα σε ντελίριο ενθουσιασμού. Είναι η δεύτερη νίκη στην καριέρα του Ισπανού οδηγού, που πραγματοποίησε από την αρχή ως το τέλος του τριημέρου, την κορυφαία του εμφάνιση την F1. Ο ίδιος λοιπόν έλαχε να είναι το πρόσωπο που σπάει το απόλυτο σερί 15 νικών της Red Bull και ακολούθως των δέκα συνεχόμενων επιτυχιών του Max Verstappen.
Ταυτόχρονα, είναι η πρώτη νίκη της Ferrari μετά το περσινό GP Αυστρίας, ήτοι 27 αγώνες, 14 μήνες και 434 άγονες ημέρες για την Scuderia. Ο δεύτερος, για τρίτη φορά που τερματίζει φέτος στο βάθρο, Lando Norris είχε κομβικό ρόλο στην διαμόρφωση του τελικού αποτελέσματος και είναι οπωσδήποτε ευχαριστημένος με τον τερματισμό του, που συνεπάγεται φυσικά με πολύτιμους βαθμούς για τον ίδιο και την ανακάμπτουσα- στο δεύτερο μισό της σεζόν-McLaren.
Το βάθρο συμπλήρωσε ο Lewis Hamilton, μετά από τα γεγονότα του ακροτελεύτιου γύρου, με τον Βρετανό να πετυχαίνει αισίως τον 196ο τερματισμό του στην πρώτη τριάδα, επιμηκύνοντας το ανάλογο σερί που διατηρεί φυσικά ο ίδιος.
Εκτός βάθρου και αρκετά μακριά από αυτό, στην τέταρτη θέση, βρέθηκε ο Charles Leclerc με την έτερη Ferrari. Ο Μονεγάσκος υποχώρησε στο τελευταίο στάδιο του αγώνα και φάνηκε να παραδίδει τα όπλα, από την στιγμή που οι δύο Mercedes υπερκέρασαν το εμπόδιο του. Η διαφορετική στρατηγική που ακολούθησε ο ίδιος, εν μέρει επηρεάστηκε από το αυτοκίνητο ασφαλείας, με την κατάσταση να επιδεινώνεται σταδιακά για τον ίδιο.
Ενδεικτικά, ο Leclerc κινδύνεψε και από τον Max Verstappen, πριν τον τερματισμό. Ο Ολλανδός θα θέλει να ξεχάσει-μετά βεβαιότητας- το τριήμερο στην Marina Bay, αλλά δεν πρέπει να λησμονείται το ότι μετά την αλλαγή ελαστικών του, βρέθηκε σε θέση να προσπεράσει πληθώρα μονοθεσίων και να ανεβάσει έτι περαιτέρω τον ρυθμό του για να περάσει την γραμμή του τερματισμού πέμπτος.
Στην έκτη θέση τερμάτισε ο Pierre Gasly, ο οποίος επιβίωσε θα λέγαμε στον αγώνα της Σιγκαπούρης, βρισκόμενος στην κατάλληλη στιγμή όταν έπρεπε, για να σώσει την τιμή και την υπόληψη της ομάδας του, έπειτα από το πλήγμα που δέχθηκε νωρίτερα με την εγκατάλειψη του Ocon.
Έβδομος ολοκλήρωσε την προσπάθεια του ο Oscar Piastri, αν και εκκίνησε από την 17η θέση, με τον Αυστραλό ρούκι να κερδίζει έδαφος στις δύο περιόδους, του εικονικού αλλά και του απτού αυτοκινήτου ασφαλείας, αυξάνοντας την βαθμολογική συγκομιδή της ομάδας του.
Η όγδοη θέση που κατέλαβε ο Sergio Perez, κρίνεται επισφαλής, καθώς ο Μεξικανός επιχείρησε με παράτολμο τρόπο να προσπεράσει τον Alex Albon, στην έξοδο της γέφυρας Anderson, ωθώντας τον ουσιαστικά στον τοίχο, με τους δύο τους να έχουν επαφή. Το συμβάν διερευνάται από τους αγωνοδίκες.
Την δεκάδα συμπλήρωσαν, ο σπουδαίος και ηρωϊκός, Liam Lawson, που στον τρίτο του αγώνα στην F1, καταφέρνει ότι δεν πέτυχαν οι δύο προκάτοχοι του φέτος, να βαθμολογηθεί, συλλέγοντας δύο βαθμούς, αλλά και ο Kevin Magnussen, που ξεπέρασε τις δυσχέρειες και εκμεταλλεύτηκε τις σπόντες των τελευταίων γύρων, για να πάρει βαθμό μετά το GP του Mαϊάμι, πίσω στον Μάιο.
Πικραμένος θα ναι και ο Alex Albon, που επίσης πήρε ρίσκο μετά την εγκατάλειψη του Ocon, για να κάνει δεύτερη στάση στα pit, ήταν στους βαθμούς, αλλά έπεσε θύμα της αφέλειας του Sergio Perez.
Eπόμενος σταθμός της F1, την ερχόμενη εβδομάδα(22-24 Σεπτεμβρίου), μία από τις αγαπημένες πίστες όλων των οδηγών, η θρυλική Suzuka στην Ιαπωνία.
Η κατάταξη του GP Σιγκαπούρης:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify