Αραχτός και σβηστός ο Max Verstappen κατέκτησε την όγδοη σερί νίκη του φέτος, στο GP Βελγίου, δίχως να προβληματιστεί ιδιαίτερα αν και εκκινούσε από την έκτη θέση. Perez και Leclerc συμπλήρωσαν το βάθρο, του ακροτελεύτιου αγώνα πριν την καλοκαιρινή ανάπαυλα.
Οι συνθήκες στο Spa ήταν σαφώς καλύτερες, σε σύγκριση με τις μέρες που προηγήθηκαν. Δεν τίθετο ζήτημα βροχής, τουλάχιστον στην εκκίνηση και τους πρώτους γύρους του αγώνα. Οι πιθανότητες άλλωστε σύμφωνα με την πρόγνωση του καιρού, ήταν οι λιγότερες που υπήρξαν στο τριήμερο. Ο Nico Hulkenberg εκκίνησε την κούρσα από το pitlane, καθώς οι μηχανικοί του άλλαξαν μέρη της PU του μονοθεσίου του, με τον Γερμανό να μην χάνει έδαφος καθ’ ότι ούτως ή άλλως είχε καταταγεί τελευταίος.
Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Charles Leclerc διατηρήθηκε με άνεση στην κορυφή, κλείνοντας την εσωτερική στον δεύτερο Sergio Perez. Πίσω τους οι Carlos Sainz και Oscar Piastri στριμώχτηκαν στα φρένα για την La Source, με τον Αυστραλό να ακουμπάει εσωτερικά τον τοίχο και εξωτερικά την Ferrari του Ισπανού. Ο αγώνας κάπου εκεί τελείωσε για τον ρούκι οδηγό της McLaren, που δεν κατάφερε καν να επιστρέψει στα pit.
O Perez κόλλησε πίσω από την Ferrari του Leclerc, για να προσπεράσει τον Μονεγάσκο, στην ευθεία Kemmel, μην χάνοντας χρόνο για να βρεθεί στην κορυφή της κούρσας. Ο Max Verstappen είχε ήδη ανέβει τέταρτος στην διάρκεια του πρώτου γύρου, ενώ πίσω τους ο Sainz αντιμετώπιζε φανερό πρόβλημα ένεκα του συμβάντος της πρώτης στροφής, με τρενάκι οδηγών να δημιουργείται πίσω του.
Η πρώτη τετράδα, Perez-Leclerc-Hamilton-Verstappen, άνοιξε την διαφορά της από τον ανταγωνισμό, που δυσκολευόταν να βρει τρόπο να υπερκεράσει το εμπόδιο του Sainz. Την αρχή έκανε ο Fernando Alonso στον πέμπτο γύρο της κούρσας, με τους υπόλοιπους να ακολουθούν σταδιακά. Εντύπωση προκάλεσε και η φανερή έλλειψη ρυθμού του Lando Norris, που δίχως φανερή βλάβη, έχανε με την σειρά του θέσεις, καταλήγοντας σύντομα εκτός της πρώτης δεκάδας.
Ο Verstappen πέρασε οκτώ γύρους πίσω από τον Hamilton, μέχρις ότου προσπεράσει με την βοήθεια του DRS τον εφτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή, στο τέλος της Kemmel. Δύο γύρους αργότερα έπραξε ομοίως και με τον Leclerc, για να βρεθεί πίσω από τον ομόσταβλο του, πριν τον πρώτο γύρο των pitstop.
Αν και πραγματοποίησε τελευταίος από τους πρωτοπόρους την αλλαγή του, ο Verstappen βγήκε πίσω από τον Perez και με μνημειώδη ρυθμό κάλυψε την μικρή διαφορά που είχε διαμορφωθεί ανάμεσα τους, προσπερνώντας τον στο αγαπημένο του σημείο, όπως εξελίχθηκε ο αγώνας, στον 17ο γύρο.
Aπό εκεί και πέρα ο Oλλανδός έκανε έναν υγιεινό περίπατο, με μοναδική παρασπονδία την στιγμή που η βροχή έκανε την εμφάνιση της, με πολύ μειωμένη ένταση παρ’ όλα αυτά και τον ίδιο να έχει ένα μικρό γλίστρημα στην Eau Rouge, που υπό διαφορετικές συνθήκες θα μπορούσε να εξελιχθεί δραματικά.
Ο Verstappen έφτασε, παρελαύνοντας, στον τερματισμό, για να κατακτήσει την όγδοη συνεχόμενη νίκη του φέτος, την 45η συνολικά στην καριέρα του και βέβαια την 12η συνεχόμενη της Red Bull εντός του 2023. Oι Αυστριακοί διατηρούν το απόλυτο, φτάνοντας στην καλοκαιρινή ανάπαυλα και το ενδιαφέρον εστιάζεται στο πόσο σύντομα ο συνδυασμός των, θα κατάφερε να κλειδώσει και μαθηματικά το ντάμπλ.
Στην δεύτερη θέση τερμάτισε ο Sergio Perez με την έτερη Red Bull, συμπληρώνοντας το 1-2 των Ταύρων και το πρώτο τους από το GP του Μαϊάμι. Ούτε και εκείνος απειλήθηκε στην διάρκεια των 44 γύρων, πλην του teammate του βεβαίως, διατηρήθηκε με άνεση στο δεύτερο σκαλί του βάθρου, επιδεικνύοντας σταθερότητα και ταχύτητα τις στιγμές που χρειαζόταν.
Το βάθρο συμπλήρωσε ο Charles Leclerc, με τον Μονεγάσκο να βρίσκεται για τρίτη φορά σε αυτό, μέσα στην διάρκεια της χρονιάς και να πηγαίνει διακοπές, με μία ευχάριστη αίσθηση, έπειτα από τις δυσχέρειες του πρώτου μισού της σεζόν. Oύτε εκείνος συνάντησε ιδιαίτερα εμπόδια στον δρόμο για την τρίτη θέση, σε ένα τριήμερο που η Ferrari συγκέντρωσε βαθμούς μόνο από την δική του πλευρά.
Ο Carlos Sainz είχε σημαντική ζημιά στα sidepods της SF-23, από το συμβάν της εκκίνησης, πάλεψε με όλες του τις δυνάμεις, αλλά ουσιαστικά αποτέλεσε κινητό εμπόδιο, καταλήγοντας στις τελευταίες θέσεις, προτού τον αποσύρει η ομάδα του στο μέσο του αγώνα.
Τέταρτη θέση και ένας βαθμός που δίνει ο ταχύτερος γύρος, στα χέρια του Lewis Hamilton και της Mercedes. Ο εφτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής, όπως άλλωστε και η τριάδα του βάθρου, δεν απειλήθηκε από τους οδηγούς πίσω του, διατηρώντας σταθερό ρυθμό και πρακτικά αποτυπώνοντας την μεγάλη εικόνα της oμάδας του, ως τώρα στην σεζόν.
Από εκεί και πίσω, υπήρξε έντονο ενδιαφέρον, με αρκετές μάχες για όλες τις θέσεις, διαφορετικές στρατηγικές και ορισμένα όμορφα προσπεράσματα. H στρατηγική των δύο pitstop επικράτησε συνολικά, με εκείνους που επέλεξαν την C4 γόμα της Pirelli για το τελευταίο μέρος του αγώνα, να έχουν πλεονέκτημα και να κερδίζουν χρόνο.
Ο πέμπτος Fernando Alonso, φεύγει από το Βέλγιο με σημαντική συγκομιδή βαθμών, σε μία δύσκολη περίοδο για την ομάδα του συνολικά, με σημαντική πτώση στην απόδοση της. Η καλή του εκκίνηση όπου κέρδισε τρεις θέσεις, από κοινού με το γρήγορο προσπέρασμα του στον Sainz, έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην πορεία της κούρσας για τον Ισπανό.
Έκτη θέση για τον George Russell, που παρά το γεγονός ότι απώλεσε χρόνο στην διάρκεια του πρώτου γύρου, ακολούθησε την προσφιλή για τον ίδιο στρατηγική του overcut, εκμεταλλευόμενος και την ρευστότητα που προκάλεσε η πιθανότητα της βροχής. Επιμηκύνοντας λοιπόν το αρχικό του stint, βρέθηκε με φρέσκα ελαστικά στο μέσο του αγώνα, απέναντι σε οδηγούς που είχαν κάνει τις αλλαγές τους, πολύ νωρίτερα. Καθ’ αυτό τον τρόπο ο έτερος οδηγός της Mercedes, σε σύντομο διάστημα επέστρεψε στους βαθμούς, διατηρούμενος εκεί με σχετική άνεση.
Τον αγώνα με τις περισσότερες αυξομειώσεις, είχε ο έβδομος της κατάταξης, Lando Norris. Οι πρώτοι 25 γύροι περίπου, εξελίχθηκαν εφιαλτικά για την μοναδική McLaren που παρέμενε στην πίστα, με τον Βρετανό να καταλήγει στις τελευταίες θέσεις της κατάταξης, όντας φανερά εκτός ρυθμού.
Το ψιλόβροχο, που βέβαια δεν προκάλεσε αναταραχές, σε συνάρτηση με το δεύτερο pitstop του, που ήρθε αρκετά σύντομα, τον έφεραν σε θέση να βολευτεί καλύτερα με την MCL60 του, που ενδεχομένως να ήταν στημένη με γνώμονα παρεμφερείς συνθήκες. Έτσι λοιπόν ανέκτησε έδαφος τμηματικά, για να κατακτήσει βαθμούς, στον δυσκολότερο αγώνα της ομάδας το τελευταίο διάστημα.
Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν, o Esteban Ocon που επίσης είχε εξαιρετικό ρυθμό στο τελευταίο stint του αγώνα, για να πραγματοποιήσει σειρά προσπερασμάτων που τον έφεραν όγδοο, ο πολύ σταθερός Lance Stroll και ο έξοχος Yuki Tsunoda με την Alpha Tauri. Το προσπέρασμα του Γάλλου έναντι του Ιάπωνα στην Les Combes, ενδεχομένως να πρόκειται για το κορυφαίο του αγώνα, με τον οδηγό της Alpine να περνάει από την εξωτερική και τους δύο τους να μην ακουμπούν για μερικά εκατοστά.
Ο Τsunoda εκμεταλλεύτηκε τα γεγονότα της πρώτης στροφής, για να ανέβει όγδοος και από εκεί έκτος, υπερκερνώντας τα εμπόδια των Sainz και Norris, διατηρούταν εντός βαθμών καθ’ όλη την διάρκεια, αλλά στο τέλος υπέκυψε στην ανωτερότητα της Alpine έναντι της δικής του ομάδας.
Άτυχος στάθηκε ένας εκ των χθεσινών πρωταγωνιστών, Pierre Gasly, που μαζί με τον Russell καθυστέρησαν την είσοδο τους στα pit, αλλά στην περίπτωση του Γάλλου, το δεύτερο μισό του αγώνα δεν εξελίχθηκε ομοίως, με τον ίδιο να χάνει χρόνο και έδαφος, μένοντας στην 11η θέση.
H Alfa Romeo είδε τους οδηγούς της να απέχουν από την διεκδίκηση βαθμών, στην Haas ο αγώνας εξελίχθηκε τυπικά, με πολύ δυνατό ξεκίνημα και παρουσία του Magnussen στους βαθμούς μεν, κατάρρευση και απώλεια θέσεων δε στο φινάλε, ενώ τέλος ο Alex Albon δεν κατάφερε να τερματίσει στην πρώτη δεκάδα, αν και φαινομενικά οι συνθήκες στον αγώνα και τα χαρακτηριστικά του μονοθεσίου του, αποτελούσαν εχέγγυα επιτυχίας.
Η F1 πλέον μπαίνει σε περίοδο διακοπών, με τον επόμενο γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος, να είναι προγραμματισμένος για το τριήμερο 25-27 Αυγούστου, στο Zandvoort για το GP Ολλανδίας.
Αναλυτικά η κατάταξη του Βελγικού GP:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify