Τι κι αν πρόκειται να δεχθεί ποινή, τι κι αν ζορίστηκε να προκριθεί στο Q3, o Max Verstappen συνέθλιψε τον ανταγωνισμό, κατακτώντας την πρωτιά στις κατατακτήριες δοκιμές του Βελγικού GP. Δεύτερη θέση για τον Leclerc, που επιμερίζεται την pole για τον αγώνα της Κυριακής.
Q1
Η έναρξη της διαδικασίας καθυστέρησε κατά δέκα λεπτά, λόγω της συσσώρευσης νερού που υπήρχε κατά μήκος της πίστας, αλλά και εξαιτίας μίας μικρής διακοπής στα χρονομετρημένα δοκιμαστικά της F2, που προηγήθηκαν. Το παρήγορο βέβαια ήταν το γεγονός ότι η βροχή που τόσο φοβούνταν όλοι, σταμάτησε, διασφαλίζοντας καθ’ αυτό τον τρόπο την διεξαγωγή των κατατακτήριων δοκιμών.
Υπήρξε συμφόρηση στην έξοδο του pitlane, με τους οδηγούς να δράττονται της ευκαιρίας να βγουν στην πίστα, σε βελτιούμενες συνθήκες, με δεδομένο το ότι η πρώτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών, θεωρείται επί της ουσίας ως μη γενόμενη. Επιλογή όλων ήταν φυσικά τα ενδιάμεσα ελαστικά, ωστόσο ο ήλιος που εμφανίστηκε, άνοιξε το παράθυρο σκέψης για τοποθέτηση των σλικ ελαστικών.
Η κατάσταση της πίστας γινόταν καλύτερη, πέρασμα με πέρασμα, επομένως οι χρόνοι σταδιακά κατέβαιναν, από κοινού με τις ανακατατάξεις σε όλο το εύρος της κατάταξης.
Ο Max Verstappen προηγούταν, όντας ο πρώτος οδηγός που κατέβηκε από το φράγμα των δύο λεπτών, ο Lewis Hamilton κινούταν σε εφάμιλλο ρυθμό, ενώ ο πρωταγωνιστής των τελευταίων αγώνων, Lando Norris, είχε περιπέτεια εκτός πίστας, στην Stavelot, όπου με δεξιοτεχνία απέφυγε την σύγκρουση.
Στα τελευταία λεπτά διαμορφώθηκε μια εξαιρετικά ρευστή κατάσταση, όπου ο κάθε οδηγός πρακτικά βελτίωνε το προσωπικό του πέρασμα, άρα η πρόκριση στο Q2, ήταν ζήτημα ενός καθαρού γύρου και αποφυγής της κίνησης. Δεν σημειώθηκαν εκπλήξεις στο άνω μέρος της κατάταξης, το ενδιαφέρον στράφηκε στη μάχη της πρόκρισης.
Πέραν του Charles Leclerc, ο οποίος στο νήμα έγραψε τον ταχύτερο χρόνο με 1:58:300, ακολουθούμενος από τους Verstappen, Alonso και Hamilton, ο Νοrris κινδύνεψε μεν, προκρίθηκε δε στην 15η θέση, όντας ασταθής και έχοντας πιθανόν ζημιά στην MCL60 του, έπειτα από την περιπέτεια που είχε νωρίτερα στο Q1. Πολύ καλή εμφάνιση από τους Yuki Tsunoda και Valtteri Bottas, που με άνεση εξασφάλισαν την παρουσία τους στο Q2.
Εκτός συνέχειας τέθηκαν οι Alex Albon, Guanyu Zhou, Logan Sargeant, Daniel Ricciardo και ο Nico Hulkenberg. Ατυχία για τις δύο Williams, που ποντάρουν πολλά στον αγώνα αυτό, όπως άλλωστε και για τον Daniel Ricciardo, που είδε τον ταχύτερο του χρόνο να σβήνεται λόγω παραβίασης των ορίων της πίστας στην Eau Rouge.
Q2
Η πίστα στέγνωνε όλο και περισσότερο, οι μεικτές συνθήκες έφερναν βελτίωση των χρόνων και ζητούμενο ήταν ποιος και πότε θα τολμούσε να βάλει σλικ ελαστικά. Οι Verstappen και Perez έθεσαν τον τόνο, βάσει ρυθμού, δημιουργώντας ένα μικρό χάσμα από τον ανταγωνισμό. Έπειτα από δύο γρήγορους γύρους, οι οδηγοί άρχισαν να συρρέουν στα pit, για την μαλακή C4 γόμα της Pirelli.
Η κίνηση αυτή προϋπέθετε ως ακόλουθη, μία περίοδο προσαρμογής στην πίστα που εξακολουθούσε να είναι κατά μέρους βρεγμένη. Όλα αυτά με τον χρόνο να μην περισσεύει, διότι είχαμε φτάσει στο τελευταίο πεντάλεπτο της διαδικασίας. Η συνέχεια χαρακτηρίζεται από μία και μοναδική λέξη, χάος.
Το ταχύτερο πέρασμα της διαδικασίας έπεφτε από γύρο σε γύρο, με ταχύτερο όλων τον Oscar Piastri, που σε μεικτές συνθήκες επέδειξε αυτοπεποίθηση, κάνοντας χρόνο 1:51:534. Το ζητούμενο ήταν ποιος είχε την ιδανική θέση στην πίστα, ώστε να εξοστρακίσει τους αντιπάλους του και να κερδίσει θέσεις.
Οι δύο Ferrari, οι δύο Mercedes, oι δύο Aston Martin και ο Lando Norris, μπόρεσαν με σχετική άνεση να εξασφαλίσουν την παρουσία τους στην μάχη της pole. Αυτός που βρέθηκε σε δεινή θέση, ήταν ο Max Verstappen, που είδε έναν γύρο του να σβήνεται λόγω παραβίασης των ορίων της πίστας και τον ακροτελεύτιο του να αρκεί μόλις για την 10η θέση.
Εκτός του Q3 έμεινε ο έξοχος Yuki Tsunoda στην 11η θέση, ο Pierre Gasly, o Kevin Magnussen, o Valtteri Bottas και ο Esteban Ocon. O Γάλλος έπεσε θύμα της ευμεταβλητότητας του οδοστρώματος, καθώς γλίστρησε στην γρήγορη αριστερή Brussels, καταλήγοντας να χτυπήσει τον τοίχο και να τραυματίσει το μονοθέσιο του, σε βαθμό τέτοιο που δεν του επέτρεψε να επιστρέψει. Ανάλογο λάθος και από τον Magnussen στην ίδια στροφή, με τον Δανό να κάνει τετ-α-κε αλλά να συνεχίζει την προσπάθεια του.
Q3
H ανάγκη να γίνουν διορθώσεις στον τοίχο της ένατης στροφής, έφερε μία μικρή καθυστέρηση στην έναρξη της τελευταίας φάσης των κατατακτήριων δοκιμών.
Μετά τα πρώτα περάσματα, ο Charles Leclerc βρισκόταν στην πρώτη θέση, κατεβαίνοντας μάλιστα από το 1:48, στο 1:47:931, ακολουθούμενος από τον Max Verstappen, τον ομόσταβλο του Carlos Sainz, αλλά και τις δύο McLaren των Piastri και Norris.
Ήταν διάχυτη η αίσθηση εντούτοις, πως υπήρχαν περιθώρια για περαιτέρω βελτίωση των χρόνων, στις τελευταίες προσπάθειες των οδηγών με φρέσκα ελαστικά. Όπερ και εγένετο, καθ’ ότι η πίστα βρισκόταν στην καλύτερη της κατάσταση, στην διάρκεια της ημέρας.
O Max Verstappen δεν είχε καμία απολύτως διάθεση να αφήσει το σερί που έχει δημιουργήσει και με έναν απερίγραπτο γύρο στο 1:46:168, κατέκτησε με εμφατικό τρόπο την πρωτιά. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής αναμένεται να δεχθεί ποινή πέντε θέσεων για αλλαγή του κιβωτίου του, ωστόσο αυτό δεν τον εμπόδισε από το να πραγματοποιήσει άλλη μια εμφάνιση-δήλωση, για τον ανταγωνισμό.
Τον ακολούθησε ο Charles Leclerc με την Ferrari, στην δεύτερη θέση(+0,820) και ο Μονεγάσκος θα είναι εκείνος που θα εκκινήσει τον αγώνα της Κυριακής από την pole, ένεκα της ποινής του Ολλανδού. Η επίδοση του Leclerc κρίνεται εντυπωσιακή, αναλογιζόμενοι τα προβλήματα της Ferrari στις μεικτές συνθήκες, αλλά και τις παθογένειες του μονοθεσίου της συνολικά, εντός του 2023.
Τρίτη θέση για τον Sergio Perez με την έτερη Red Bull(+0,877), που επίσης κέρδισε έδαφος και θέσεις στο φινάλε, στις καλύτερες του κατατακτήριες εδώ και αρκετό καιρό, τέταρτος ήταν ο Lewis Hamilton(+0,919) που υπερκέρασε το εμπόδιο της δεύτερης Ferrari του Carlos Sainz, διότι ο Ισπανός έμεινε εν τέλει πέμπτος(+0,984).
Γλυκόπικρη γεύση για τις McLaren, που ως ένα σημείο φάνταζαν φαβορί για την pole, με τους Oscar Piastri και Lando Norris στην έκτη(+1,197) και έβδομη(+1,501) θέση αντίστοιχα. Αξίζει να σημειωθεί ότι όλοι οι οδηγοί ως και τον Aυστραλό ρούκι, θα κερδίσουν μία θέση στην σειρά κατάταξης την Κυριακή, λόγω της διαφαινόμενης ποινής του Verstappen.
Την δεκάδα συμπλήρωσαν, o George Russell και οι δύο Αston Martin, των Fernando Alonso και Lance Stroll, που πήραν το μέγιστο από το αγωνιστικό τους πακέτο.
Η συνέχεια στο Spa δίνεται αύριο με το format των Sprint να αποτελεί το επίκεντρο της δράσης, μία διαφορετική οντότητα στο τριήμερο. Το Shootout που θα ορίσει την σειρά εκκίνησης, θα λάβει χώρα στις 13:00, ενώ τα φώτα για την εκκίνηση του Sprint αγώνα, θα σβήσουν στις 17:30 το απόγευμα.
Αναλυτικά η κατάταξη των κατατακτήριων δοκιμών:
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify