Κατατακτήριες Δοκιμές: Ο Calado στην pole!
Ο James Calado κατέκτησε την παρθενική του pole position στο GP2 με ένα πολύ γρήγορο γύρο στα πρώτα λεπτά των κατατακτήριων δοκιμών στο Circuit de Catalunya, μπροστά από πιο έμπειρους αντιπάλους. Πίσω του οι Fabio Leimer και Stéphane Richelmi.
Το 1:30.655 του έδωσε απόσταση πάνω από δύο δέκατα απ τους αντιπάλους του, με την διαφορά να μειώνεται λίγο όταν ο Leimer βελτίωσε το χρόνο του. Ο Calado, μαζί με το μεγαλύτερο μέρος του grid, επέλεξε να βγει από νωρίς με την μαλακή γόμα για να επωφεληθεί από την γόμα που άφησαν τα μονοθέσια της F1 στην πίστα, και το μόνο ερώτημα μετά τους πρώτους γύρους ήταν αν το ρίσκο τους θα άξιζε.
Ο ταχύτερος οδηγός των ελεύθερων δοκιμών Josef Kral βγήκε στην πίστα όταν οι περισσότεροι από τους αντιπάλους του, επέστρεψαν στα pits, αλλά δεν ήταν σε θέση να φτάσει τις πρωινές του επιδόσεις. Πίσω απ τους τρείς πρώτους (Calado, Leimer, Richelmi), η σειρά εκκίνησης του πρώτου αγώνα είναι η ακόλουθη: Max Chilton, Giedo van der Garde, Fabio Onidi, Davide Valsecchi, Stefano Coletti, Jolyon Palmer και Nathanael Berthon.
Αγώνας 1: Η Caterham Racing του van der Garde στην κορυφή!
Ο Giedo van der Garde άρπαξε κόντρα στις πιθανότητες την νίκη με τη βοήθεια της δυνατής εκκίνησης του και της έξυπνης στρατηγικής του στα pit για να πάρει την καρό σημαία στον πρώτο αγώνα στην Βαρκελώνη, μπροστά από τον poleman James Calado και τον Stefano Coletti.
Όταν στην εκκίνηση τα φώτα έσβησαν, μερικοί από τους οδηγούς έκανε πολύ αργή εκκίνηση. Οι Calado και Fabio Leimer απ την πρώτη σειρά της εκκίνησης δεν ξεκίνησαν καλά, με τον Άγγλο κινείται κατά μήκος της πίστας για να σταματήσει τον αντίπαλό του να βρεθεί πρώτος, πίσω τους οι Stéphane Richelmi και Max Chilton είχαν ακόμη πιο αργές εκκινήσεις.
Ο Van der Garde και ο Coletti, όμως, έκαναν τέλεια εκκίνηση φτάνοντας κοντά στις πρώτες δυο θέσεις στην πρώτη στροφή, μπροστά από τον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος Davide Valsecchi. Οι Chilton, Berthon και Fabio Onidi ακολούθησαν τους προπορευόμενους περιμένοντας το μεγάλο αγώνα, και με τις ομάδες να εξετάζουν την στρατηγική των pits για να αποκτήσουν πλεονέκτημα.
Ο Felipe Nasr ήταν ο πρώτος που σταμάτησε στον 11ο γύρο, και 2 γύρους αργότερα οι πρωτοπόροι μπήκαν στον ίδιο γύρο στα pits. Η ομάδα του Calado ήταν πιο κοντά στην είσοδο των pit, έτσι έκανε γρηγορότερα, όταν ο Leimer ολοκλήρωσε την στάση του, οι δυο οδηγοί έτρεχαν πλάι-πλάι στο pitlane μέχρι που Leimer άφησε τον αντίπαλό του μπροστά. Οι περισσότεροι οδηγοί μπήκαν στα pits στον επόμενο γύρο, συμπεριλαμβανομένου του van der Garde. Η επιλογή του Ολλανδού για αλλαγή μόνο των πίσω ελαστικών σε σύγκριση με την αλλαγή τεσσάρων ελαστικών του Calado έκανε τη διαφορά και ο Ολλανδός πήρε το προβάδισμα.
Με τις στάσεις ανακατεύτηκε η τράπουλα, και η σειρά κατάταξης ήταν η ακόλουθη: van der Garde, Calado, Leimer, Coletti, Valsecchi, Berthon, Onidi, Chilton, Melker και Razia, αλλά υπήρχαν κι άλλες εκπλήξεις στον αγώνα καθώς ο Leimer δέχτηκε ποινή drive through για επικίνδυνη έξοδο απ τα pits, και στη συνέχεια ο Melker παρόμοια ποινή για υπέρβαση ορίου ταχύτητας στο pitlane.
Στους τελευταίους 10 γύρους τίποτα δεν είχε κριθεί στην κορυφή, και όλοι περίμεναν να δουν αν η φθορά των ελαστικών θα κάνει καθοριστική διαφορά, αλλά van der Garde με ώριμη οδήγηση πήρε την νίκη μόλις 0,8 δευτερόλεπτα μπροστά από τους Calado και Coletti. Πίσω τους ο Valsecchi που πήρε αρκετούς πόντους (για την μάχη του πρωταθλήματος) σε ένα μοναχικό αγώνα στην τέταρτη θέση, μπροστά από τους Berthon, Onidi, Chilton και Razia που σχημάτισαν «τρενάκι» μέχρι τον τερματισμό, με τους Jolyon Palmer και Esteban Gutierrez να παίρνουν τους τελευταίους βαθμούς του αγώνα.
Αγώνας 2: Ο Razia την νίκη!
Ο Luiz Razia έκλεισε τον σαββατοκύριακο του στην Βαρκελώνη με μια συντριπτική νίκη στον αγώνα sprint, την Κυριακή το πρωί, οδηγώντας τον αγώνα από την εκκίνηση ως την καρό σημαία, μπροστά από τους Berthon και Valsecchi.
Ο poleman Razia έκανε μια καλή εκκίνηση ενώ ο Max Chilton που εκκινούσε δεύτερος, δεν είχε τόσο καλή εκκίνηση και είχε αρκετούς διώκτες κάτι που έδωσε στον Βραζιλιάνο μια εύκολη γραμμή στην πρώτη στροφή του αγώνα. Πιο πίσω ο Valsecchi είχε μια γρήγορη εκκίνηση αλλά δυσκολεύτηκε να περάσει τον Berthon παρελθόν και έχασε χρόνο στην δεύτερη στροφή, πιο πίσω οι Chilton, Giedo van der Garde και James Calado.
Ο Calado δεν είχε χρόνο για χάσιμο και πήρε την ρεβάνς από τον Ολλανδό για νίκη του στον πρώτο αγώνα. Τον ακολούθησε ο team mate του Esteban Gutierrez μετά απ το «slipstream» του Calado. Ο Van der Garde χωρίς ρυθμό δεν μπορούσε να κάνει τίποτα πίσω από τον Άγγλο, ο οποίος πέρασε τον συμπατριώτη του Chilton στο chicane στον τέταρτο γύρο.
Οι περισσότεροι συνδυασμοί προστάτευαν τα ελαστικά τους για τον υπόλοιπο αγώνα, αλλά ο Stefano Coletti οδηγούσε σε ρυθμό πολύ γρηγορότερο από ό, τι οι υπόλοιποι και σύντομα πέρασε από την εξωτερική τον Felipe Nasr ανεβαίνοντας μέχρι την 7η θέση, με τον Gutierrez να περνά κ αυτός τον Βραζιλιάνο στο chicane στον ίδιο γύρο.
Μπροστά ο Razia οδηγούσε ήρεμα, και είχε εύκολα τον έλεγχο του ρυθμού μακριά από τους αντιπάλους, ενώ ο Berthon οδήγησε ώριμα στο πρώτο του βάθρο στο GP2. Ο Valsecchi τον ακολούθησε κλείνοντας την τριάδα του βάθρου μετά από τεράστια πίεση για ένα μεγάλο μέρος του αγώνα από Calado. Ο Chilton τερμάτισε μπροστά από τους van der Garde και Gutierrez, ο οποίοι είχε την δική τους μάχη τους στο τελευταίο μέρος του αγώνα, ενώ ο Coletti πήρε ότι είχε μείνει στα ταλαιπωρημένα του ελαστικά για να κατακτήσει τον τελευταίο βαθμό του αγώνα.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify