Κατατακτήριες Δοκιμές – ο Cecotto κλέβει την pole στον τελευταίο γύρο του
Ο Johnny Cecotto συνέθλιψε τα όνειρά των αντιπάλων του για την δόξα της pole position με ένα εκπληκτικό τελευταίο γύρο, στην πρώτη φορά που δοκιμάστηκαν οι κατατακτήριες δοκιμές του GP2 σε δυο μέρη, την Πέμπτη το απόγευμα στο Μονακό λαμβάνοντας την πρώτη θέση στην δεύτερη ομάδα δοκιμαστικών, μαζί με την pole position, μπροστά από τον πρώτο της πρώτης ομάδας Max Chilton, και τον Marcus Ericsson.
Ο καλύτερος γύρος του οδηγού απ την Βενεζουέλα ήταν 1:21.195 και έγινε την ώρα που έληγε η διαδικασία, σπάζοντας τον προηγούμενο ταχύτερο γύρο του Σουηδού Ericsson με μόλις 54 χιλιοστά του δευτερολέπτου, μετά την επανεκκίνηση της διαδικασίας (κόκκινη σημαία για ένα ατύχημα του Rodolfo Gonzalez).
Η πρώτη διαδικασία είδε τους ντόπιους αντιπάλους Stefano Coletti και Stéphane Richelmi να αλλάζουν ταχύτερα ταχύτερους γύρους με τον Giedo van der Garde. Με την λήξη της διαδικασίας ο Ολλανδός συνέχισε να κινείται πιο γρήγορα, διεκδικώντας τουλάχιστον θέση στην μπροστά σειρά εκκίνησης μέχρι που η καρό σημαία έπεσε, και ο Chilton έκανε ένα εκπληκτικό γύρο 1:21.320 για να κλέψει την προσωρινή pole για ένα δέκατο από τον van der Garde και τον Jolyon Palmer.
Λίγα λεπτά αργότερα ξεκίνησε το δεύτερο μέρος της διαδικασίας, με τον Tom Dillmann, τον Rodolfo Gonzalez και τον Fabio Leimer να καθορίζουν το ρυθμό μέχρι που ο Ericsson με μια σειρά από εκπληκτικούς γύρους πήρε προβάδισμα στην διαδικασία με πάνω από έξι δέκατα και την pole position. Όταν είχε έξοδο ο Gonzalez υπήρχαν μόνο 3 λεπτά στην διαδικασία όταν βγήκαν οι κόκκινες σημαίες, και φαινόταν σαν ο Σουηδός να είχε πάρει την pole position.
Ο Cecotto, όμως, είχε άλλη ιδέα, και παρά τις δυσκολίες κατάφερε να βρει χρόνο για να επαναλάβει την επίδοση του απ τις ελεύθερες δοκιμές το πρωί και πήρε την πρώτη θέση από την Ericsson, με τον Luiz Razia επίσης να βελτιώνει τον χρόνο του και να παίρνει την τρίτη θέση από τον Davide Valsecchi.
Με το grid να έχει δημιουργηθεί απ τις δυο περιόδους, ο Cecotto πήρε την pole μπροστά απ τον Chilton με τους Ericsson, van der Garde, Razia, Palmer, Valsecchi, Josef Kral, Leimer και Esteban Gutiérrez, να ακολουθούν πίσω από τους.
Αγώνας 1 – ο Βενεζουαλανός στην κορυφή!
Ο Johnny Cecotto κυριάρχησε των αντιπάλων του με μια τρομερή απόδοση, οδηγώντας τον αγώνα από την εκκίνηση ως τον τερματισμό και πήρε μια ιστορική νίκη την Παρασκευή το πρωί στο Μονακό, χωρίς πίεση από τους Marcus Ericsson και Giedo van der Garde.
Με το που έσβησαν τα φώτα της εκκίνησης ο οδηγός απ την Βενεζουέλα έκανε δυνατό ξεκίνημα, ενώ ο Max Chilton που ξεκινούσε επίσης απ την πρώτη σειρά της εκκίνησης ξεκίνησε αργά. Ο Ericsson πίεσε τον Άγγλο για την δεύτερη θέση, ενώ ο van der Garde ακολούθησε από την εξωτερική πίσω απ τον Σουηδό στον λόφο μπροστά από τους Luiz Razia, Jolyon Palmer, Davide Valsecchi και Esteban Gutiérrez.
Σε αυτό το περίφημο σφιχτό, και δύσκολο σιρκουί δρόμου είναι δύσκολο να προσπεράσεις και σε αυτή την βάση οι ομάδες στάθμισαν τις στρατηγικές των pit-stop τους, το μπροστινό ζευγάρι βρισκόταν σε εναλλαγή ταχύτερων γύρων, και απομακρύνθηκε από κοινού από τους αντιπάλους τους.
Έφτασε λίγο αργότερα η ώρα των pit stop. Οι Ericsson και van der Garde μπήκαν μαζί στον 22ο γύρο, με τον Cecotto να ακολουθεί ένα γύρο αργότερα. Μετά τα pit stop ο οδηγός απ την Βενεζουέλα βρέθηκε και πάλι μπροστά από τον Σουηδό, και συνέχισαν την μάχη τους για τη νίκη. Ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος Valsecchi κράτησε για ακόμη 2 γύρους στην πίστα πριν μπει στα pits προσπαθώντας να βρει καθαρή πίστα και να θέσει ρυθμό σε μια προσπάθεια να διεκδικήσει ακόμη περισσότερους πόντους απ αυτούς της τέταρτης θέσης.
Οι Gutiérrez και Razia έχασαν χρόνο στα pits και βρίσκονταν στην 8η και 9η θέση. Ο αγώνας πλησίαζε στο τέλος του, αλλά σύντομα ερχόταν περισσότερη κακή τύχη γι αυτούς, δεδομένου ότι ήταν σε ένα γλίστρημα του ο Μεξικάνος βρέθηκε πολύ βαθιά στο chicane, αναπήδησε πάνω από τα kerb και στον τοίχο, σπάζοντας το μπροστινό φτερό του και αφήνοντας συντρίμμια στην πίστα που τρύπησαν το δεξί πίσω ελαστικό του Βραζιλιάνου. Το ζευγάρι ήρθε κατ ευθείαν στα pits και εγκατέλειψε.
Μπροστά ο Cecotto δέχτηκε μεγάλη πίεση απ τον Ericsson διεκδικώντας την πρώτη του νίκη σε παρόμοια ιστορία με τον συμπατριώτη του Pastor Maldonado (πρωταθλητής 2010 στο GP2) που είχε κερδίσει τότε στο Μονακό, ενώ ο van der Garde διέσχισε τη γραμμή τερματισμού 5 δευτερόλεπτα αργότερα για να κλείσει το βάθρο.
Ο Valsecchi διατήρησε την τέταρτη θέση, ακριβώς μπροστά από τον Chilton, με τον Palmer έκτο. Ο Calado ανέβηκε στην 7η εκμεταλλευόμενος ένα ξαφνικό pit stop του ντόπιου οδηγού Richelmi, ο οποίος πήρε την pole position για τον αγώνα του Σαββάτου. Ο Berthon ήταν ένατος και ο Stefano Coletti στην δέκατη θέση παίρνοντας όμως και μπόνους βαθμό για ταχύτερο γύρο του αγώνα.
Αγώνας 2 – Ο Palmer κυριαρχεί!
Ο Jolyon Palmer κατέκτησε την παρθενική νίκη του στο GP2 με εντυπωσιακή οδήγηση το απόγευμα του Σαββάτου στο Μονακό, βουτώντας στην κορυφή με το που έσβησαν τα κόκκινα φώτα και οδηγώντας όλο τον αγώνα μέχρι την καρό σημαία μπροστά από τον συμπατριώτη του Max Chilton και τον Giedo van der Garde.
Η νίκη κερδήθηκε στην εκκίνηση όταν ο Άγγλος έκανε μια εκπληκτική εκκίνηση περνώντας τον poleman Stéphane Richelmi, φτάνοντας απ την τρίτη στην πρώτη θέση, ενώ δεν απειλήθηκε για το υπόλοιπο του αγώνα. Ο οδηγός απ το Μονακό έχασε κάθε ελπίδα πριν την Ste Devote καθώς δεν άφησε χώρο στον Calado και το πίσω μέρος του αυτοκινήτου της Trident έβαλε τέλος στον αγώνα του Richelmi, αλλά έσπασε και την εμπρός πτέρυγα του.
Και εκεί ήρθε περισσότερο δράμα. Ο νικητής της Παρασκευής Johnny Cecotto έχασε το πίσω μέρος στην Casino Square, προκαλώντας χάος για τους υπόλοιπους οδηγούς, καθώς χτύπησε τον Davide Valsecchi (που σχεδόν έσβησε στην εκκίνηση, αλλά άρχισε να ανεβαίνει στο grid), ενώ την ίδια ώρα ο Felipe Nasr οδήγησε πάνω στον Victor Guerin προκαλώντας κ άλλες επαφές με τους γύρω οδηγούς.
Δεν υπήρχε άλλη επιλογή από το να εμφανιστεί το αυτοκίνητο ασφάλειας, ενώ στην πίστα υπήρχαν δέκα αυτοκίνητα λιγότερα. Οι κριτές αφαίρεσαν γρήγορα τα συντρίμμια και ο αγώνας συνεχίστηκε κανονικά και πάλι στον τέταρτο γύρο, με τον Palmer να κάνει μια ομαλή επανεκκίνηση και να αφήνει πίσω τον Calado, με τους Chilton και van der Garde στην ουρά του.
Εδώ το βίντεο με τον πρώτο δραματικό γύρο του δεύτερου αγώνα
[jwplayer mediaid=”17860″]
Η ζημία του Calado τον κρατούσε σαφώς πίσω, μαζί με το τρένο των οδηγών πίσω από τον, και ήταν μόνο λίγοι γύροι πριν δει την μαύρη και πορτοκαλί σημαία για να έρθει στα pits και να αλλάξει την εμπρός πτέρυγα του, αλλά σε αυτό το διάστημα ο Palmer είχε δημιουργήσει μια διαφορά δέκα δευτερόλεπτων με τον πλησιέστερο ανταγωνιστή, με είκοσι γύρους που απομένουν.
Ο Chilton πίεσε όσο μπορούσε, και κατέβασε την διαφορά σε μόλις ένα δευτερόλεπτο με το πέσιμο της καρό σημαίας, αλλά ο Palmer φαινόταν να έχει τα πάντα υπό έλεγχο.
Ο Van der Garde είχε άλλο ένα καλό αγώνα για να πάρει το δεύτερο βάθρο του στο Σαββατοκύριακο, και τον τέταρτο συνεχόμενο τερματισμό του στην πρώτη τριάδα, ενώ ο Marcus Ericsson έκλεισε ένα μεγάλο Σαββατοκύριακο για την ομάδα iSport με την τέταρτη θέση. Ο Rodolfo Gonzalez κρατήθηκε κόντρα στην πίεση από τον Luiz Razia για την πέμπτη, με τον Βραζιλιάνο να κάνει τον ταχύτερο γύρο του αγώνα στον τελευταίο γύρο καταλήγοντας στην έκτη θέση, ενώ οι Berthon και Esteban Gutierrez πήραν τους τελευταίους βαθμούς του αγώνα.
Στην βαθμολογία των οδηγών, ο Valsecchi αύξησε την διαφορά του με τον ανταγωνισμό. Βρίσκεται στους 141 βαθμούς με τον Luiz Razia στους 110, ο van der Garde ανέβηκε στην Τρίτη θέση με 85 βαθμούς μπροστά απ τους Chilton με 79, Calado με 75, και Gutierrez με 60. Στην βαθμολογία κατασκευαστών η DAMS έχει 169 βαθμούς, με δεύτερη την Lotus GP με 135, την Arden με 111, την Carlin με 95 and την Caterham στους 91.
Ο επόμενος αγώνας διεξάγεται σε τρείς εβδομάδες στην Valencia.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify