Με βραχεία κεφαλή έμεινε μπροστά από τον Nico Rosberg ο Lewis Hamilton. Στην τρίτη θέση έμεινε ο Valtteri Bottas. Πολύ πίσω η Ferrari.
Αναλυτικότερα:
Ιδανικές ήταν οι συνθήκες στο Σάο Πάολο, με τη θερμοκρασία στο οδόστρωμα στους 49°C και στην ατμόσφαιρα στους 31°C.
Στα πρώτα λεπτά, αρκετοί οδηγοί βρέθηκαν στην πίστα κι από νωρίς σημειώθηκαν γρήγοροι γύροι. Μετά από 10 λεπτά στη διαδικασία, οι μόνοι που δεν είχαν γράψει χρόνο ήταν οι δύο οδηγοί της Mercedes, ενώ ο Ricciardo ήταν στην πρωτοπορία.
Όλοι χρησιμοποιούσαν τη μεσαία γόμα, με εξαίρεση τον Raikkonen που έμενε με τη σκληρή. Το προβάδισμα των Red Bull έναντι των Ferrari -αν και ισχνό- υπήρχε.
Τελικά, η Mercedes είχε πάρει τα ηνία με τον Hamilton μπροστά, μέχρι που ο Ricciardo βελτίωσε, ρίχνοντας τους χρόνους στο 1:12.8 με την μαλακή γόμα (που είναι και η πιο μαλακή διαθέσιμη). Λίγο μετά βελτίωσε και ο Raikkonen με την ίδια γόμα.
Πιο πίσω, ο Alonso ήταν πέμπτος, κι αυτός με τη μαλακή γόμα, ενώ έκπληξη ήταν η 10η θέση που διατήρησε για μερικά λεπτά ο Ericsson.
Στο ημίωρο, ο Bottas είχε περάσει 1ος, με δεύτερο τον Massa, πιθανότατα όντας σε προσομοίωση κατατακτήριων με λίγα καύσιμα.
Όταν και η Mercedes έβγαλε τους οδηγούς της στην πίστα με τα μαλακά ελαστικά, ο Hamilton ανέβηκε πρώτος, με τον Rosberg δεύτερο για 0,03 δευτ. Ο Bottas ήταν τρίτος πλέον, μισό δευτερόλεπτο μακριά. Όσον αφορά τις δύο Ferrari σε εκείνο το σημείο, ο Vettel ήταν έβδομος και ο Raikkonen όγδοος, καθώς οι υψηλές θερμοκρασίες δεν την ευνοούσαν.
Παράλληλα, οι αγωνοδίκες ανακοίνωσαν πως θα εξετάσουν το συμβάν μεταξύ Raikkonen και Sainz μετά το τέλος της διαδικασίας. Ο Φινλανδός προσπέρασε μετά την τελευταία στροφή και λίγο πριν την είσοδο του pitlane τον Sainz από την εξωτερική και μετά έκοψε αμέσως για την εσωτερική, καθώς μπήκε στα pits, σε μία κίνηση που φάνηκε εκ πρώτης όψεως επικίνδυνη.
Με κάτι παραπάνω από 30 λεπτά να απομένουν, ο Alonso αντιμετώπισε πρόβλημα με το ERS, με την ομάδα να του ζητά να κάνει στην άκρη και να εγκαταλείψει το μονοθέσιο. Λίγο μετά, ήταν η σειρά του έτερου οδηγού της McLaren να αντιμετωπίσει πρόβλημα με το μονοθέσιό του, καθώς ο Button είχε θέμα με το κιβώτιο ταχυτήτων.
Σχεδόν όλοι οι οδηγοί βρίσκονταν σε προσομοιώσεις αγώνα, με τη μαλακή γόμα να αποτελεί την κυρίαρχη επιλογή.
Στα τελευταία 25 λεπτά ήταν η ώρα των μεγάλων stint με τη μεσαία γόμα, που για αρκετούς θα αποτελέσει και το ελαστικό του μεσαίου stint την Κυριακή.
Από αυτά που μπορούμε να κρατήσουμε από τη διαδικασία είναι ο αρκετά καλός ρυθμός του Hamilton, τα παράπονα του Verstappen για μεγάλη φθορά στα ελαστικά και την αδυναμία της Ferrari να βρει ρυθμό στις υψηλές θερμοκρασίες.
Παρακάτω ακολουθεί αναλυτικά η κατάταξη:
Θέση | Οδηγός | Χρόνος | Γύροι |
1 | Lewis Hamilton | 1:12.271 | 41 |
2 | Nico Rosberg | 1:12.301 | 40 |
3 | Valtteri Bottas | 1:12.761 | 47 |
4 | Felipe Massa | 1:12.789 | 43 |
5 | Daniel Ricciardo | 1:12.828 | 43 |
6 | Max Verstappen | 1:12.928 | 45 |
7 | Sebastian Vettel | 1:13.002 | 45 |
8 | Kimi Raikkonen | 1:13.047 | 24 |
9 | Nico Hulkenberg | 1:13.299 | 42 |
10 | Jenson Button | 1:13.440 | 19 |
11 | Fernando Alonso | 1:13.572 | 18 |
12 | Daniil Kvyat | 1:13.689 | 46 |
13 | Carlos Sainz | 1:13.801 | 47 |
14 | Sergio Perez | 1:13.918 | 38 |
15 | Romain Grosjean | 1:14.074 | 35 |
16 | Kevin Magnussen | 1:14.109 | 47 |
17 | Felipe Nasr | 1:14.309 | 40 |
18 | Esteban Ocon | 1:14.317 | 46 |
19 | Jolyon Palmer | 1:14.436 | 43 |
20 | Esteban Gutierrez | 1:14.558 | 42 |
21 | Marcus Ericsson | 1:14.695 | 21 |
22 | Pascal Wehrlein | 1:14.958 | 22 |
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify