Grand Prix Μπαχρέιν: Συμπεράσματα από τις ελεύθερες δοκιμές

Τα πρώτα 180 λεπτά δοκιμών στο Μπαχρέιν ανέδειξαν μία νέα δυναμική στην κορυφή, και ένα ιδιαίτερο μίγμα στο midfield, με τα ελαστικά να είναι παράγοντας-κλειδί.

Η Ferrari στην κορυφή, η Mercedes έξι δέκατα πίσω και η Renault τρίτη δύναμη. Πότε γυρίσαμε στις χειμερινές δοκιμές;

Αυτήν την εικόνα είχαμε μετά τα τεστ της Βαρκελώνης, και η Παρασκευή στο Μπαχρέιν φαίνεται να ανέδειξε ξανά αυτό το σκηνικό, τουλάχιστον σε πρώτη φάση.

Δεν είναι τόσο μεγάλη η διαφορά (;)

Τα 0.6 δλ. είναι μία πολύ μεγάλη διαφορά, αν αναλογιστεί κανείς που βρισκόταν η Scuderia πριν από δύο εβδομάδες στην Αυστραλία.

Ο επικεφαλής των Ιταλών, Mattia Binotto, στάθηκε στις βελτιώσεις που έκανε η ομάδα του στο μεσοδιάστημα, αλλά αποκάλυψε πως ο κινητήρας της SF90 έτρεχε σε λίγο πιο υψηλά modes σε σχέση με τον ανταγωνισμό:

«Οι υπόλοιποι θα είναι πολύ δυνατοί αύριο. Πιστεύω πως είναι πολύ προφανές, αν δει κανείς το GPS, η ταχύτητά μας στις ευθείες δείχνει πως ήμασταν σε διαφορετικά mode κινητήρα από τους άλλους. Επομένως, περιμένω να είναι κλειστή η μάχη αύριο.

«Αλλά, πιστεύω πως το πιο σημαντικό είναι να εστιάσουμε στους εαυτούς μας. Βελτιωθήκαμε σε σχέση με την Αυστραλία. Αυτή είναι μία πολύ διαφορετική πίστα, οπότε μπορούμε να πούμε πως δεν έχουμε τα ίδια προβλήματα χάρη στην πίστα, αλλά και χάρη στις αλλαγές που κάναμε.»

Αυτό δε σημαίνει πως η Ferrari δεν είναι μπροστά, αλλά ότι ότι η υπόθεση pole και νίκη θα είναι πολύ πιο κλειστή από όσο έμοιαζε μετά το FP2.

Πραγματιστές στη Mercedes

Στο στρατόπεδο των Γερμανών, η ρητορική είναι πως, παρά την προσωπική βελτίωσή τους, το Μαρανέλο έκανε πολύ καλή δουλειά και τους υπερκέρασε.

Ο Lewis Hamilton αντιμετώπισε το ζήτημα με ρεαλισμό, τονίζοντας πως οι διαφορές θα κλείσουν:

«Οι Ferrari έχουν υπάρξει γρήγορες από την πρώτη στιγμή και αύξησαν τον ρυθμό τους περαιτέρω, οπότε είναι τελείως διαφορετικά από αυτό που έχουμε δει στην Μελβούρνη. Είχαμε κάποια θέματα με την ισορροπία του μονοθεσίου, αλλά κάναμε βελτιώσεις για το FP2.

«Αυτή την στιγμή φαίνεται ότι η Ferrari είναι μπροστά, οπότε πρέπει να κρατήσουμε τα κεφάλια μας χαμηλά, να συνεχίσουμε να δουλεύουμε, να αναλύσουμε τα πράγματα απόψε και να επιστρέψουμε δυνατότεροι αύριο.

«Νομίζω ότι καθώς θα πλησιάζουμε στις κατατακτήριες, όλοι θα είναι λίγο πιο κοντά μεταξύ τους, αλλά θα είναι μια δύσκολη μάχη.»

O αρχιμηχανικός της Mercedes, Andrew Shovlin, υποστήριξε ότι και οι δυο οδηγοί της ομάδας ήταν πιο ευχαριστημένοι στο πιο κρύο FP2, το οποίο είναι πιο αντιπροσωπευτικό των συνθηκών που θα επικρατήσουν στις κατατακτήριες και στον αγώνα:

«Κάναμε αρκετά σκληρή δουλειά για να φτάσουμε εδώ που είμαστε σήμερα. Σίγουρα φαίνεται ότι δεν έχουμε το πλεονέκτημα που είχαμε στην Μελβούρνη και ότι επίσης η Ferrari έχει κάνει ένα βήμα μπροστά.

«Στις στροφές είχαμε καλή ισορροπία στον έναν γρήγορο γύρο και οι ταχύτητες στα apex φαίνονται αρκετά καλές σε σχέση με τους ανταγωνιστές μας.

«Οι Ferrari είναι ξεκάθαρα γρήγορες στις ευθείες εδώ, αλλά ίσως έτρεχαν τους κινητήρες σε υψηλότερη χαρτογράφιση απ’ ότι εμείς σήμερα.»

Τα γυρολόγια

Σημαντικό είναι να εξετάσει κανείς και το πώς κινήθηκαν οι οδηγοί στα μεγάλα runs στο FP2. Εκεί, τα πράγματα είναι πάρα πολύ κλειστά, με τη Mercedes να έχει ένα ελαφρύ προβάδισμα έναντι της Ferrari, τόσο με τη μέση, όσο και με τη μαλακή γόμα.

Αυτός που εντυπωσίασε με τον ρυθμό του ήταν ο Nico Hulkenberg. Σε αντίθεση με τον Daniel Ricciardo, ο Γερμανός έγραψε χρόνο μέσα στη δεκάδα, και όταν μπήκαν τα καύσιμα, επέδειξε μία αξιοθαύμαστη σταθερότητα με τη μαλακή γόμα – κάτι που θα του χρειαστεί στις πιο χαμηλές θερμοκρασίες που θα επικρατούν στον αγώνα.

Αναλυτικότερα…

Με τη μαλακή γόμα:

  1. HAM 1:35.608 (6 γύροι)
  2. BOT 35.633 (12)
  3. LEC 35.766 (11)
  4. VER 35.879 (10)
  5. NOR 35.936 (5)
  6. HUL 35.989

Με τη μέση γόμα:

  1. LEC 34.149 (2 γύροι)
  2. BOT 34.995 (5)
  3. VER 35.202 (10)
  4. HAM 35.454 (9)
  5. VET 35.469 (10)

(Πηγή: Will Buxton)

Καθοριστικός παράγοντας τα ελαστικά

Μεγάλο ζήτημα στις ιδιαίτερες συνθήκες του Μπαχρέιν είναι -κάθε χρόνο- τα ελαστικά, με την Pirelli και τον επικεφαλής της, Mario Isola, να τονίζουν πως η φθορά των πίσω ελαστικών παραμένει βραχνάς για τις ομάδες.

Συγκεκριμένα, τα συμπεράσμα του Isola είναι τα εξής:

  • Τα ελαστικά δουλεύουν σύμφωνα με τις προσδοκίες της Pirelli. Υπάρχει διαφορά περίπου ενός δευτερολέπτου άμεσα στην σκληρή και τη μέση γόμα και λίγο λιγότερο ανάμεσα στη μέση και τη μαλακή, οπότε τα κενά είναι ικανοποιητικά ανοιγμένα.
  • Η φθορά των πίσω ελαστικών είναι αρκετά υψηλή, όπως αναμενόταν, ειδικά στην μαλακή γόμα.
  •  Τα χαρακτηριστικά της πίστας είναι σχετικά διαφορετικά από τον πρώτο αγώνα στην Αυστραλία. Εδώ έχει σημαντικό ρόλο η πρόσφυση και η διαχείριση των πίσω ελαστικών, τα οποία παρόλα αυτά κρατάνε καλά.
  • Για άλλη μια φορά τα μονοθέσια είναι ταχύτερα από τις αντίστοιχες περσινές περιόδους δοκιμών.
  • Παρότι μιλάμε για την πιο τραχειά άσφαλτο της σεζόν, τα ελαστικά λειτούργησαν καλά χωρίς κάποιο θέμα blistering ή graining.
  • Οι θερμοκρασίες της πίστας διέφεραν αρκετά σήμερα, ήταν 20 βαθμούς χαμηλότερες στο FP2 απ’ ότι στο FP1. Γενικά οι θερμοκρασίες ήταν πιο χαμηλές σε σχέση με πέρσι.

Το FP3 δεν θα προσφερθεί για πολλά συμπεράσματα, μιας και θα διεξαχθεί σε εντελώς διαφορετικές συνθήκες από αυτές των κατατακτήριων και του αγώνα, οπότε το επόμενο δείγμα γραφής είναι το Q3.

Όλα είναι ανοιχτά, όμως τίποτα από όσα έγιναν σήμερα δε μοιάζει με την πρεμιέρα.

Επιπλέον υλικό: Δημήτρης Βούρδας, Παναγιώτης Ντάκος

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

GP Αργεντινής - FP2: Πέρασε μπροστά ο Dovizioso

Next Article

Rally Κορσικής - 2η Μέρα - 1ο Loop: Πέρασε μπροστά ο Tanak

Related Posts