Ο επικεφαλής του τεχνικού τμήματος της Force India, Andy Green, επισημαίνει πως υπάρχει ένα θεμελιώδες πρόβλημα στο μονοθέσιο της ομάδας του για το 2018.
Μετά την αναρρίχηση της ομάδας στην 4η θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών για δυο συνεχόμενες χρονιές, η Force India δεν δείχνει ικανή να παλέψει για την ίδια θέση και φέτος, με τον Green να υποστηρίζει πως στο σχεδιασμό του μονοθεσίου ανέκυψε ένα σοβαρό θέμα.
«Ξεκίνησε πιθανότατα ανάμεσα στις δοκιμές της Βαρκελώνης και στη Μελβούρνη. Ήμασταν λίγο επιφυλακτικοί όσον αφορά τα δεδομένα που λαμβάναμε, αν είναι πραγματικά ή όχι και μετά έπρεπε να διεξάγουμε περισσότερες δοκιμές στο μονοθέσιο και κάποιες επιπλέον μετρήσεις, με ειδικά όργανα, για να δούμε αν ήταν ένα πραγματικό φαινόμενο ή όχι.
«Όλα όσα είδαμε μέχρι τώρα υποδεικνύουν πως ήταν πραγματικό, οπότε το διαχειριζόμαστε προσπαθώντας να βρούμε μια αλλαγή. Όμως μέχρι τώρα, δεν έχουμε ακόμη κάνει κάποια πρόοδο σε αυτό».
Όπως ανέφερε ο Green, το πρόβλημα έγκειται στο ότι τα δεδομένα από την αεροσήραγγα και το CFD δεν ταυτίζονται με τη συμπεριφορά του μονοθεσίου στην πίστα.
«Δεν είναι θέμα της σήραγγας, είναι πρόβλημα του μονοθεσίου. Δεν ταιριάζει με τα δεδομένα της αεροσήραγγας ή του CFD. Η αεροσήραγγα και το CFD συμβαδίζουν, μα δυστυχώς δεν αντιπροσωπεύουν την πραγματικότητα».
Ο τεχνικός διευθυντής της Force India διευκρίνισε πως η έλλειψη σταθερότητας στο πίσω μέρος του μονοθεσίου δεν επιτρέπει στην ομάδα να αξιολογήσει σωστά τα στοιχεία από τις υπόλοιπες αναβαθμίσεις.
«Είμαστε ακόμη αρκετά βέβαιοι πως η εμπρός αεροτομή κάνει αυτό που θέλουμε. Αλλά σχεδιάστηκε για να ταιριάζει με ένα μονοθέσιο που παράγει περισσότερο αεροδυναμικό φορτίο πίσω, πράγμα που αυτή τη στιγμή δεν έχουμε.
«Μόλις εμφανιστεί αυτό το φορτίο και βάλουμε την εμπρός αεροτομή, αυτή παράγει ακόμη περισσότερη κάθετη δύναμη πίσω, πράγμα που μας αποπροσανατολίζει. Γι’ αυτό είμαστε ιδιαίτερα κινητοποιημένοι στο να το διορθώσουμε.
«Είναι απίστευτα δύσκολο να διακρίνεις τις δυνατότητες του μονοθεσίου, επειδή τα ελαστικά φθείρονται υπερβολικά. Δεν είναι μόνο πρόβλημα αεροδυναμικού φορτίου, είναι θέμα διαχείρισης των ελαστικών επίσης. Είναι πολύ δύσκολο να διαχειριστείς τα πίσω ελαστικά, όταν έχεις ένα ασταθές αεροδυναμικό φορτίο πίσω».
Ο Green ευελπιστεί πως το πακέτο αναβαθμίσεων που ετοιμάζει η ομάδα του για το Ισπανικό GP θα διορθώσει τα προβλήματα που υπάρχουν και θα αποκαλύψει την πλήρη δυναμική του μονοθεσίου.
«Ελπίζω να έχουμε κάτι που θα το διορθώσει δραστικά στην Βαρκελώνη. Σίγουρα υπάρχει μια λύση. Αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε, είναι μια βρούμε μια γρήγορη λύση. Με ένα νέο σχέδιο, θα μπορούσαμε να το λύσουμε αμέσως, όμως δεν έχουμε τη δυνατότητα για νέο σχέδιο, έχουμε ήδη ένα μονοθέσιο που τρέχει.
«Οπότε θα πάρει θα πάρει λίγο παραπάνω να το κάνουμε, με τους πόρους που έχουμε και το μονοθέσιο που ήδη έχουμε. Θα πάρει μερικούς αγώνες νομίζω».
Όπως ανέφερε τέλος ο Green, ίσως πίσω από τα ζητήματα αυτά, να κρύβεται ο συνολικός σχεδιασμός του μονοθεσίου.
«Ίσως να ήταν μια θεμελιώδης αλλαγή που κάναμε κατά τη διάρκεια του χειμώνα, την οποία πρέπει να αναθεωρήσουμε.
«Το μονοθέσιο είναι διαφορετικό. Ίσως δείχνει το ίδιο, όμως κάθε μέρος του αυτοκινήτου είναι διαφορετικό, οπότε ποιο είναι το μέρος του αυτοκινήτου που αλλάξαμε που αποδιοργάνωσε θεμελιωδώς το μονοθέσιο; Είναι μια μικρή αλλαγή. Ταιριάζει με το πόσο δουλεύουμε στην κόψη του ξυραφιού».
Πηγή: motorsport.com
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify