Σήμερα η Ferrari ανακοίνωσε πως θα διατηρήσει στις τάξεις της και για το 2017 τον Kimi Raikkonen· και πήρε την καλύτερη απόφαση των τελευταίων ετών.
Οι επικριτές του Raikkonen είναι πολλοί, κι όχι άδικα. Ο Φινλανδός επέστρεψε στην F1 το 2011 για λογαριασμό της Lotus, έχοντας τρεις πολύ καλές σεζόν με την ομάδα του Enstone.
Ωστόσο, η επιστροφή του στην Ferrari το 2014 σημαδεύτηκε από μέτριες εμφανίσεις, ενώ έχασε κατά κράτος από τον Fernando Alonso, σε μία -γενικά- κακή χρονιά για τη Scuderia.
Η αλήθεια είναι πως, όταν υπέγραψε το φθινόπωρο του 2013 με τους Ιταλούς, πολλοί είχαν προβλέψει την κακή του πορεία. Ωστόσο, ελάχιστοι είχαν την οξυδέρκεια να δουν τις επόμενες σεζόν.
Πέρυσι, ο Πρωταθλητής του 2007 «ανέβασε στροφές». Με τον ερχομό του Sebastian Vettel στην ομάδα, είχε πια έναν teammate με τον οποίο μπορούσε να συνεργαστεί, να δημιουργήσει ένα καλό κλίμα στο εργοστάσιο και στα γκαράζ (άλλωστε οι καλές τους σχέσεις δεν αποτέλεσαν ποτέ μυστικό). Ο «Iceman» βρήκε τα πατήματά του, προσπάθησε να καλύψει το χαμένο έδαφος του 2014, με ένα σαφώς καλύτερο μονοθέσιο. Πήρε δύο βάθρα, η διαφορά του από τον Vettel δεν ήταν τόσο μεγάλη όσο ήταν αυτή από τον Alonso. Αν προσθέσουμε σε αυτά και τον υποδειγματικό ρυθμό αγώνα που είχε, την σταθερότητα που επέδειξε και τα ελάχιστα λάθη που έκανε, καθίσταται απόλυτα λογικά το γιατί η ιταλική ομάδα συνέχισε και το 2016 με το ίδιο οδηγικό δίδυμο.
Φέτος, μετά από εννέα αγώνες, ο Raikkonen έχει ήδη τέσσερα βάθρα. Έχει τους ίδιους βαθμούς με τον teammate του (96), με τον οποίο συνεχίζει να συνεργάζεται άψογα.
Το αντεπιχείρημα όσων διαφώνησαν με αυτήν την απόφαση της Ferrari είναι πως η ομάδα θα μπορούσε να βρει έναν καλύτερο οδηγό για το 2017. Μέσα στις επιλογές της ήταν ο Perez κι ο Ricciardo, με μία υποψία και για τον Grosjean.
Αρχικά, ο Μεξικανός, όπως δήλωσε ο Vijay Mallya, είχε ήδη υπογράψει επέκταση συμβολαίου με τη Force India, αν και οργίαζαν οι φήμες για μετακίνησή του στο Maranello.
Όσον αφορά τους Ricciardo και Grosjean, τόσο η Red Bull, όσο και η Haas, δεν έχουν καμία πρόθεση να χάσουν τους ηγέτες τους, τους οδηγούς που θα τους πάνε ψηλά. Ειδικά στην περίπτωση της Haas ο Γάλλος είναι σημαντικός και στην προσπάθεια της αμερικανικής ομάδας να αναρριχηθεί στο grid, βελτιώνοντας το μονοθέσιο αγώνα με τον αγώνα.
Επομένως, με δεδομένο ότι όλες οι εναλλακτικές είναι κλειστές και ότι ο Raikkonen βρίσκεται στην καλύτερη κατάσταση μετά το 2013, θεωρώ πως η Ferrari πήρε την πιο σωστή της απόφαση εδώ και πολλά χρόνια.
Ναι, είναι μεγάλος ηλικιακά. Ναι, όλες οι εναλλακτικές ήταν καλύτερες οδηγικά. Ωστόσο, αυτή τη στιγμή, αυτό που χρειάζεται η ομάδα είναι καλό κλίμα, έναν έμπειρο οδηγό να χαρίζει βαθμούς και να κλείνει κενά (όταν το νο.1 υστερεί) και να προχωρά μπροστά όσο πιο ομαλά γίνεται. Η προσθήκη ενός νέου μέλους στην ομάδα θα την ανάγκαζε να αναπροσαρμόσει τους στόχους της και τις μεθόδους που μεταχειρίζεται, θα την έφερναν σε δύσκολη θέση μέχρι να ολοκληρωθεί η προσαρμογή του.
Οι ισορροπίες είναι λεπτές, αλλά υπάρχουν μετά από πολύ καιρό στην Scuderia. Δεν θα το θυσίαζαν ποτέ αυτό.
Over and out.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify