Απ’ το 2013 όταν ο Rossi επέστρεψε στην Yamaha και ο Stoner έδωσε τη θέση του στον Marquez στην σέλα της εργοστασιακής Honda έχουμε να δούμε τόσο δυνατό παζάρι μεταγραφών. Παζάρι που άρχισε μάλιστα πολύ νωρίς και μας κάνει να ανυπομονούμε ήδη για την επόμενη χρονιά.
Δεν έχει περάσει πολύς καιρός απ’ την είδηση – βόμβα στο χώρο των paddock της μεταγραφής του Lorenzo στην Ducati, με τον Ισπανό να ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην καριέρα του έπειτα από εννέα συναπτά έτη στην εργοστασιακή ομάδα της Yamaha. Οι Ιάπωνες έκαναν ταυτόχρονα πρόταση ανανέωσης συμβολαίου τόσο στον περσινό Παγκόσμιο Πρωταθλητή όσο και και στον Valentino Rossi, με τον Ιταλό να αποδέχεται αμέσως υπογράφοντας νέο διετές συμβόλαιο με την Movistar Yamaha. O Lorenzo όμως δεν απάντησε στην πρόταση των μπλε, ενώ οι φήμες για τη μετακίνησή του στην εργοστασιακή ομάδα της Ducati όλο και φούντωναν. Τελικά η συνεργασία των δύο πλευρών οριστικοποιήθηκε δημοσίως πριν τον εντός έδρας αγώνα του Jorge και έκτοτε τα σενάρια μεταγραφολογίας δίνουν και παίρνουν.
Αρχικά, η θέση της εργοστασιακής Yamaha είναι μια αξιοζήλευτη θέση με πολλούς μνηστήρες. Πρώτο όνομα που έπεσε στο τραπέζι των μεταγραφών ήταν αυτού του νεαρού και πολλά υποσχόμενου Maverick Vinales, με τον team manager της τωρινής του ομάδας να δηλώνει πως θα κάνει ότι μπορεί να τον κρατήσει, παρουσιάζοντας μάλιστα τον Ισπανό σαν τον αναβάτη που η Suzuki μπορεί να κερδίσει ξανά μετά από χρόνια τον τίτλο. Οι συνομιλίες του Vinales στο μεταξύ με τη Yamaha δεν δείχνουν και τόσο ευοίωνες, με τις δύο πλευρές να μην τα βρίσκουν στα οικονομικά. Έτσι, και ενώ το σενάριο παραμονής του νεαρού Ισπανού στη Suzuki όλο και ισχυροποιείται, κάποιες άλλες φήμες γύρω απ’ το όνομα του Dani Pedrosa αυτή τη φορά κάνουν την εμφάνισή τους.
O 30χρονος αναβάτης απ’ τη Sabadell έχει περάσει όλη του την εντεκάχρονη καριέρα στα MotoGP ως εργοστασιακός οδηγός για λογαριασμό του HRC, με το συμβόλαιό του να λήγει στο τέλος του χρόνου. Η πρόκληση της αλλαγής στρατοπέδου είναι μεγάλη για τον Pedrosa, ενώ για τη Yamaha θα ήταν μια καλή κίνηση για την ηρεμία στα box της, μιας και η συνύπαρξη δύο αναβατών που πάνε για πρωτάθλημα (Lorenzo – Rossi) αρκετές φασαρίες τους έχει προξενίσει ως τώρα. Φυσικά αν ο Dani καταλήξει στην Yamaha μπορεί να είναι και ο ίδιος σε θέση διεκδίκησης τίτλου, μιας και η M1 φαίνεται εξ’ όψεως να ταιριάζει στο στυλ οδήγησής του. Απ’ την άλλη υπάρχει και ο Marquez, του οποίου το συμβόλαιο τελειώνει φέτος, με τον ίδιο να δηλώνει σε συνέντευξή του πως δίνει προτεραιότητα στη Honda εξετάζοντας ταυτόχρονα όλες τις προτάσεις που θα έχει στη διάθεσή του. Με αυτό να αποκλείει κατ’ ευθείαν τις προτάσεις από Suzuki, Aprilia, ΚΤΜ και όλες τις δορυφορικές ομάδες λόγω του βεληνεκούς του αναβάτη, οι μόνες περιπτώσεις που αξίζουν να αναφερθούν είναι οι κενές θέσεις σε Yamaha και Ducati. Και μη βιαστείτε να θεωρήσετε τη συνύπαρξη Rossi – Marquez στα box της Yamaha απίθανη, ο Ισπανικός κολοσσός των τηλεπικοινωνιών Movistar είναι παρών και διατίθεται να ξοδέψει πολλά χρήματα για να δει τον Marquez να προβάρει τα λογότυπά της.
Σε κάθε περίπτωση, αν κάποιος απ’ τους δύο αναβάτες της Repsol Honda ντυθεί τελικά στα μπλε, τότε θα αφήσει πίσω του μια θέση στην Big “H” ορφανή. Το όνομα του Crutchlow είναι ένα πιθανό σενάριο και αυτό λόγω των καλών σχέσεων του Βρετανού με τον κατασκευαστή. Η Honda όμως είναι σχεδόν βέβαιο ότι δεν θα αρκεστεί στην πρόσληψη ενός απλά καλού αναβάτη όπως ο Cal, αλλά θα ψάξει για κάτι καλύτερο και ίσως τον έναν εκ των δύο τωρινών αναβατών της Ducati. Εξ’ άλλου τα συμβόλαια των Iannone και Dovizioso είναι για τελευταία χρονιά σε ισχύ, ενώ με την έλευση του Lorenzo στην κόκκινη ομάδα μένει μια θέση μόνο ανοικτή και για τους δύο. Ακόμη και αν λάβουμε σοβαρά υπ’ όψην τα λεγόμενα του Iannone πως με τον Lorenzo θα είναι ο τέλειος συνδυασμός στην Ducati, η απόφαση για το ποιος θα πλαισιώσει τον Ισπανό είναι καθαρά στα χέρια των υπευθύνων της ομάδας. Έτσι, και ενώ οι δύο Ιταλοί θα μάχονται για τη θέση της δεύτερης μοτοσυκλέτας της Ducati, μπορεί ο δρόμος για την δεύτερη μοτοσυκλέτα της Repsol να ανοίξει για τον έναν που θα αποχωρήσει.
Για τον Iannone βέβαια υπάρχει και πρόταση απ’ την Suzuki αν τελικά φύγει ο Vinales, με τελευταία δημοσιεύματα να “βλέπουν” απομάκρυνση και των δύο απ’ την Ducati και την έλευση του Jonas Folger απ’ τη moto2. Ο Dovi απ’ την άλλη είναι σε συνομιλίες και με την KTM για του χρόνου, που ως τώρα έχει κλείσει μόνο τον Smith απ’ την tech 3 Yamaha.
Τέλος, λήξη συμβολαίου έχει φέτος και ο Pol Espargaro της Tech 3, του οποίου το συμβολαίο όμως είναι απ’ ευθείας με την Yamaha και όχι με την ομάδα του Herve Poncharal. Ακόμη και αν αυτό σημαίνει ότι ο Ισπανός θα μπορούσε να πάρει προαγωγή στην εργοστασιακή ομάδα της Yamaha στο πλάι του Rossi, οι μέχρι τώρα εμφανίσεις του πρώην Πρωταθλητή της Moto2 δεν πείθουν και πολύ τους Ιάπωνες για να πραγματοποιήσουν μια τέτοια κίνηση. Έτσι το μέλλον του Ισπανού στην μεγάλη κατηγορία παραμένει αβέβαιο για την ώρα.
Με τα μεταγραφικά να περιβάλλονται ως τώρα από ένα θολό τοπίο, το τι μέλει γενέσθαι για του χρόνου δεν το γνωρίζει κανείς. Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο Lorenzo έκανε την αρχή και θα υπάρξουν σύντομα αλυσιδωτές αντιδράσεις απ’ την πράξη του αυτή.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify