Η εισαγωγή του συστήματος Halo για τη σεζόν του 2017 αναμένεται να αντιμετωπίσει σοβαρές δυσκολίες, καθώς η ομάδα της Red Bull δεν έχει σκοπό να συμφωνήσει στην εισαγωγή του συστήματος ασφαλείας της κεφαλής.
Η FIA είναι ευχαριστημένη με το γεγονός ότι το Halo είναι πλέον τεχνικά έτοιμο να εισαχθεί στα μονοθέσια την επόμενη σεζόν. Το σύστημα επιδέχθηκε μερικές τροποποιήσεις, ώστε να γίνει λιγότερο ογκώδες και να εξασφαλισθεί ότι σε περίπτωση σύγκρουσης ο οδηγός δεν θα χτυπήσει το σύστημα, ενώ υπάρχει και η πρόθεση να κατασκευαστεί από τιτάνιο, ώστε να είναι πιο ελαφρύ.
Το Halo 2 πέρασε επίσης επιτυχώς τις δοκιμές απομάκρυνσης που έλαβαν χώρα στο Αυστριακό και το Βρετανικό GP, ενώ στο Silverstone προσαρμόστηκε και ένα σασί δοκιμών, ώστε να κατανοήσουν καλύτερα τα σωστικά συνεργία πώς να εργαστούν καλύτερα παρουσία του Halo.
Αν και από τεχνικής άποψης όλα βαίνουν καλώς, στο μέτωπο των ομάδων υπάρχει σημαντικό πρόβλημα, καθώς αρκετές από αυτές δεν επιθυμούν την εισαγωγή του συστήματος Halo. Συγκεκριμένα η ομάδα της Red Bull δεν έχει πειστεί απόλυτα πως το Halo είναι μια αρκετά καλή λύση για να παρουσιαστεί την επόμενη σεζόν και σε περίπτωση που οι ομάδες κληθούν να λάβουν μια απόφαση, προτίθεται να ταχθεί εναντίον του.
Ο Christian Horner δήλωσε σχετικά: «Προσωπικά δεν είμαι μεγάλος φαν του Halo. Θεωρώ πως είναι μια χοντροκομμένη λύση για το πρόβλημα που προσπαθεί να επιλύσει.
«Θα προτιμούσα να ληφθεί περισσότερος χρόνος έρευνας για να γίνει η δουλειά σωστά, αντί να βιαστούμε να εισάγουμε κάτι που ίσως έχει άλλες συνέπειες. Δεν είμαι μεγάλος οπαδός του Halo και των περιορισμών που έχει.
«Σίγουρα δεν θα ψήφιζα υπέρ του αυτή τη στιγμή».
Εξαιτίας του χρονοδιαγράμματος εισαγωγής του Halo στα μονοθέσια, ενόψει 2017, απαιτείται ομόφωνη απόφαση από τις ομάδες στο Strategy group, ώστε να προωθηθεί η ιδέα. Αυτό σημαίνει πως αν μια ομάδα δεν συμφωνήσει με το σχέδιο, αυτό απορρίπτεται.
Έτσι η αρνητική ψήφος της Red Bull μπορεί να είναι αρκετή ώστε να απορριφθεί το Halo. Όμως η FIA έχει στα χέρια της μια εναλλακτική. Μπορεί να επιβάλει την εισαγωγή του Halo στα μονοθέσια, για λόγους ασφαλείας.
Το Άρθρο 2.2 των τεχνικών κανονισμών της F1 για το 2017, ξεκαθαρίζει πως αλλαγές μπορούν να γίνουν μόνο με την ομόφωνη στήριξη όλων των ομάδων ή για λόγους ασφαλείας.
Συγκεκριμένα αναφέρεται ότι: «Αυτοί οι Τεχνικοί Κανονισμοί μπορούν να αλλάξουν μετά τις 30 Απριλίου 2016 μόνο με ομόφωνη συμφωνία όλων των ομάδων που θα αγωνιστούν στο πρωτάθλημα του 2017, εκτός από αλλαγές που γίνονται από την FIA για λόγους ασφαλείας, οι οποίες μπορούν να γίνουν χωρίς προειδοποίηση ή καθυστέρηση».
Από τη δική του πλευρά, ο οδηγός της Ferrari, Sebastian Vettel, που δοκίμασε το Halo 2, στις ελεύθερες δοκιμές του Silverstone, εξέφρασε κάποιες επιφυλάξεις σχετικά με το εν λόγω σύστημα προστασίας.
«Χάνεις αρκετό μέρος της ορατότητας από πάνω σου. Δεν κοιτάς συνεχώς τον ουρανό όταν οδηγείς, αλλά πιστεύω πως χρειάζεται κάπως περισσότερες δοκιμές. Ξέρω ότι η απόφαση πρέπει να ληφθεί αρκετά σύντομα. Δεν ξέρω ποια είναι τα αποτελέσματα στην έρευνα αυτή καθ’ αυτή.
«Νομίζω πως είναι ξεκάθαρο το γιατί φτιάχτηκε και είναι ξεκάθαρο το τι υποτίθεται πως θα κάνει, απλώς πρέπει να διασφαλίσουμε πως θα παρουσιάσουμε κάτι που είναι ασφαλέστερο σε όλες τις συνθήκες και δεν θα κάνουμε κανέναν συμβιβασμό.
«Πιστεύω πως πάντα θα έχεις συγκεκριμένα σενάρια που δεν μπορείς να καλύψεις, αλλά προσπαθείς να καλύψεις όσο περισσότερα γίνεται, έτσι αυτός πρέπει να είναι ο στόχος».
Μένει να δούμε αν η FIA θα περιμένει μέχρι το 2018 για την εισαγωγή κάποιου συστήματος προστασίας της κεφαλής, ώστε να έχει και την στήριξη των ομάδων ή αν θα επιβάλει το Halo για το 2017, επικαλούμενη λόγους ασφαλείας, αναπτύσσοντας παράλληλα μια εναλλακτική για το 2018.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify