Μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα του αθλήματος έχουν βγει να υποστηρίξουν την απαγόρευση της αλλαγής γραμμής κατά το φρενάρισμα που θα εφαρμοστεί από την FIA, αρχής γενομένης στο GP Ηνωμένων Πολιτειών.
Οι αμφιλεγόμενες αμυντικές κινήσεις του Max Verstappen σε Ουγγαρία και Ιαπωνία έχουν φέρει το θέμα στο προσκήνιο, και μετά από έντονες συζητήσεις στις ενημερώσεις των οδηγών σε διάφορους αγώνες ο Charlie Whiting εξέδωσε μια διευκρίνηση που λέει ότι οι «αντικανονικές» κινήσεις στη ζώνη φρεναρίσματος θα αναφέρονται στους αγωνοδίκες.
Οι Lewis Hamilton και Jenson Button κατέστησαν σαφές ότι τον περισσότερο καιρό τους στην F1 πάντα υπήρχε μία κατανόηση μεταξύ των οδηγών, αλλά αυτό έχει αλλάξει πρόσφατα.
«Στα 10 χρόνια που βρίσκομαι στην F1, υπήρχε ο ίδιος κανόνας που όλοι μας κατανοούσαμε,» είπε ο Hamilton.
«Και είναι μόνο οι καινούριοι που έχουν έρθει και δεν τηρούν τον ίδιο κανόνα που όλοι μας μοιραζόμαστε εδώ και πολλά χρόνια.
«Όταν τρέχαμε με τον Michael (Schumacher) είχαμε τον ίδιο κανόνα… οπότε θα είναι ενδιαφέρον να δούμε κάποιους από τους οδηγούς που έχουν έρθει και έχουν διαλέξει μια διαφορετική πορεία και έχουν διαφορετική άποψη, αλλά πρόκειται για το σεβασμό που έχουμε ο ένας για τον άλλο.
«Τρέχουμε με μεγάλη ταχύτητα, κάνε την άμυνα σου, αλλά μην την κάνεις την ώρα που φρενάρεις. Είναι καταπληκτικό που ο Charlie καταλαβαίνει τις απόψεις της πλειοψηφίας των οδηγών.
«Οι κανόνες πρέπει να είναι πολύ αυστηροί και ξεκάθαροι γιατί αλλιώς, αν λένε ότι επιτρέπεται να αλλάζεις γραμμή κατά το φρενάρισμα τότε θα το κάνουν όλοι.
«Και θα ξεκινήσουμε όλοι ένα νέο τρόπο οδήγησης που είναι επικίνδυνος και τελικά, βλέπεις τα IndyCar για παράδειγμα, αυτοί οι τύποι τρέχουν με μεγάλη ταχύτητα και μια μικρή αλλαγή γραμμής είναι αρκετή για να βρεθεί ένα μονοθέσιο στον αέρα. Οπότε είναι οπωσδήποτε για το καλύτερο όλων μας.
Ο Button πρόσθεσε: “Πιστεύω ότι αυτός είναι ο σωστός κανόνας. Είμαστε πολλά χρόνια σε αυτό το άθλημα, και νομίζω ότι πάντα υπήρχε μία καλή κατανόηση ότι δεν είναι σωστό να κάνεις κίνηση στη ζώνη φρεναρίσματος όταν κάποιος προσπαθεί να προσπεράσει, επειδή όταν προσπαθείς να προσπεράσεις όλα είναι στο όριο.
«Είσαι στο όριο, είσαι στα άκρα του να χάσεις τον έλεγχο.
«Μόλις κάποιος βρεθεί μπροστά σου και πάρει το χώρο που είχες στόχο, τη γάμησες. Θα περάσεις από πάνω του ή θα τον αποφύγεις και θα καταλήξεις στις μπαριέρες.
«Είναι κοινή λογική περισσότερο από ο,τιδήποτε άλλο, και για 15 χρόνια αγώνων, δεν είχαμε προβλήματα. Είναι μόνο τα τελευταία δύο χρόνια που έχουμε. Τώρα είναι καθαρό, το διευκρίνισαν, και είμαι χαρούμενος για αυτό.»
Τι είπαν οι Rosberg, Vettel και Alonso
Παράλληλα, οι Nico Rosberg και Sebastian Vettel συμφώνησαν πως το ρίσκο ενός μεγάλου ατυχήματος είχε γίνει επικίνδυνα μεγάλο.
«Σίγουρα είναι κάτι το οποίο πρέπει να λύσουμε, γιατί ενέχει μεγάλο ρίσκο,» δήλωσε ο Rosberg.
«Είναι πολύ δύσκολο για αυτόν που βρίσκεται πίσω να αποφύγει το ατύχημα σε αυτήν την περίπτωση, γιατί πάει για το προσπέρασμα και είναι στο όριο. Δεν μπορεί να στρίψε πλέον, διότι είναι στο όριο. Οπότε, πιστεύω είναι καλό που λύνεται.»
Ο Vettel πρόσθεσε: «Από τη μέρα που μπήκαν στην F1 ήταν ξεκάθαρο, ήταν κάτι σαν άγραφος νόμος, και πιστεύω πως τα τελευταία χρόνια υπήρξαν στιγμές που δεν τηρήθηκε και το αφήσαμε να περάσει. Αυτό έδωσε σε όλους το δικαίωμα να το κάνουν, πράγμα που είναι λάθος.
«Μιλήσαμε χθες για αυτό στη συνάντηση των οδηγών, περιμέναμε να συμβεί κάτι, και για αυτό το λόγο είναι σωστή κίνηση αυτή.»
Από τη μεριά του, ο Fernando Alonso πιστεύει πως αυτός ο κανονισμός ήταν ξεκάθαρος μεταξύ των οδηγών, παρομοιάζοντας τον με το ότι δεν πρέπει να ακουμπήσει με το χέρι τη μπάλα ένας ποδοσφαιριστής.
«Ήταν ξεκάθαρο πριν, είναι ξεκάθαρο και τώρα.
«Στο ποδόσφαιρο, όταν ακουμπάς με το χέρι τη μπάλα μέσα στην αντίπαλη περιοχή, είναι πέναλτι. Κάποιες φορές ο διαιτητής το καταλογίζει, κάποιες όχι.»
Επιμέλεια: Παναγιώτης Μαζαράκης, Δημήτρης Μπίζας
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify