Η σεζόν του 2016 ολοκληρώθηκε, με πρωταθλητή τον Nico Rosberg και μία κατάταξη που διαμορφώθηκε μέσα από τους 21 αγώνες του «μαραθώνιου» της F1. Ωστόσο, δεν υπάρχει μόνο μία… κατάταξη!
Οι συντάκτες του TotalRacing.gr ψήφισαν για τη δική τους κατάταξη, με βάση την απόδοση και την παρουσία των 23 οδηγών που έλαβαν μέρος φέτος στο παγκόσμιο πρωτάθλημα.
Η διαδικασία απλή: ψηφίστηκαν όλοι οι οδηγοί, δίνοντας στον πρώτο 23 βαθμούς και στον τελευταίο έναν. Με αυτόν τον τρόπο, βγήκαν οι μέσοι όροι των ψήφων.
1.Nico Rosberg – 22,33 βαθμοί
Ο Πρωταθλητής του 2016 δεν έχασε την πρωτιά του ούτε στην δική μας κατάταξη. Συγκέντρωσε με ισχνή διαφορά περισσότερους βαθμούς από τον teammate του, αλλά το άξιζε, μετά από μία σεζόν στην οποία έκανε την υπέρβαση, κέρδισε τον μεγαλύτερό του αντίπαλο και αποχωρεί από το σπορ.
2.Lewis Hamilton – 21,16 βαθμοί
Δεν ήταν κακός – ίσως να ήταν κακός για τα δεδομένα του. Ο Lewis Hamilton έχασε τον τίτλο φέτος, αλλά όχι άδικα. Τα λάθη του στην αρχή της σεζόν, η αδυναμία του να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες -αλλά και η ατυχία που του «χτύπησε την πόρτα» στη Μαλαισία του στέρησαν το τέταρτο πρωτάθλημα. Ωστόσο, κατάφερε να παλέψει ως το τέλος, αποφεύγοντας τις κακοτοπιές, με πείσμα, όταν και θύμισε τον Hamilton που ξέρουμε.
3.Max Verstappen – 20,5 βαθμοί
Ο Ολλανδός ξεκίνησε το 2016 στην Toro Rosso, στην Ισπανία μετέβη στη Red Bull και κέρδισε, και κλείνει τη σεζόν σαν νικητής. Δεν κατάφερε να ξεπεράσει τον teammate του στη βαθμολογία, αλλά στη δική μας κατάταξη είναι πιο μπροστά (οριακά). Είναι το φαινόμενο που θα χαρούμε να δούμε να προοδεύει και να… συμμορφώνεται το 2017, με την RB να στοχεύει ψηλά.
4.Daniel Ricciardo – 20,25 βαθμοί
Θύμισε έντονα 2014 κι αυτός κι η ομάδα του. Πήρε τελικά τη νίκη που στερήθηκε δύο φορές στη Μαλαισία, κατάφερε να κερδίσει και τις δύο Ferrari μετά από ένα δύσκολο 2015 και χαμογελούσε περισσότερο από όσο θα περίμενε κανείς. Κάτι ξέρει…
5.Kimi Raikkonen – 19,16 βαθμοί
Όταν ξεκινούσε το 2016, λίγοι θα περίμεναν τον Φινλανδό καλύτερο -στα σημεία- από τον teammate του. Κι όμως, παρά τα όσα δείχνει η τελική βαθμολογία, ο Raikkonen έδειξε πως αντέχει στην πίεση, πως μπορεί ακόμα και στα 36 του να κερδίσει ένα 4 φορές πρωταθλητή στην ίδια του την ομάδα. Το 2017 θα είναι φαινομενικά η τελευταία του σεζόν στην F1 και δεν βλέπουμε την ώρα να δούμε τι θα επιφυλάσσει και για τον «γερόλυκο» Kimi.
6.Sebastian Vettel – 17,58 βαθμοί
Το ίδιο ανυπόμονοι νιώθουμε και για τον Vettel και τη Ferrari εν γένει. Φέτος δεν κατάφεραν να κερδίσουν, μοιάζοντας να κάνουν 10 βήματα πίσω παρά 10 μπροστά. Άφησαν την Red Bull να τους προσπεράσει, έχασαν ευκαιρίες, ρίσκαραν χωρίς αποτέλεσμα, και μέσα σε όλα, ο Γερμανός οδηγός φαινόταν απογοητευμένος, νευριασμένος. Τελικά, εξέφρασε την εμπιστοσύνη του στη Scuderia και προετοιμάζεται για το 2017, θέλοντας πρωτίστως να νικήσει τον κακό του εαυτό.
7.Fernando Alonso – 17 βαθμοί
Η βελτίωση της McLaren έδωσε και την απαραίτητη ώθηση στον Alonso για το κάτι παραπάνω. Μπήκε στους βαθμούς, προκρίθηκε στο Q3 και έδειξε ότι δεν έχει σβήσει η φλόγα μέσα του. Αυτό που χρειάζεται πρώτα και πάνω από όλα είναι το μονοθέσιο για να παλέψει – και φέτος το έκανε υποδειγματικά, φέρνοντας την ομάδα του στην 6η θέση.
8.Sergio Perez – 16,91 βαθμοί
Βάθρα, βαθμοί και καλύτερη θέση στην κατάταξη από τον teammate του. Ο Sergio Perez το μόνο που δεν έκανε φέτος ήταν να κερδίσει. Με την καλύτερη Force India που έχει πατήσει ρόδα σε πίστα, ο Μεξικανός απέδειξε έτι μία φορά (μετά το 2012) πως είναι ένας οδηγός υψηλού επιπέδου, ικανός να πράξει αυτά που του ζητά η ομάδα – ή και κάτι παραπάνω.
9.Valtteri Bottas – 13,83 βαθμοί
Μπορεί να είχε στα χέρια του ένα μέτριο μονοθέσιο (ειδικά μετά τα μισά της σεζόν), όμως κι ο ίδιος υπέπεσε σε λάθη και έχασε ευκαιρίες για κάτι καλύτερο. Ωστόσο, κατάφερε και πάλι να υπερτερήσει του teammate του και να θέσει εαυτόν υποψήφιο αντικαταστάτη του αποχωρούντος πρωταθλητή.
10.Nico Hulkenberg – 13.41
Άτυχος, αλλά κι ασυνεπής, ο Γερμανός φέτος δεν θύμισε σε καμία περίπτωση τον Hulkenberg του 2015. Είχε την τύχη να διαθέτει ένα μονοθέσιο που φάνηκε από τον Perez τι είναι ικανό να κάνει, αλλά δεν μπόρεσε να το αξιοποιήσει. Τώρα, το 2017 θα τον βρει στη Renault, με ανανεωμένους στόχους και χρόνο ακόμα να βρεθεί στην κορυφή.
11.Carlos Sainz – 12,5
Μετά το αρκετά ικανοποιητικό 2015, ο Sainz φέτος θα ήθελε να βρεθεί πιο ψηλά. Βέβαια, η άνοδος της McLaren και το αντίπαλο δέος της Haas ανέκοψαν την STR, που με τον περυσινό κινητήρα της Ferrari είχε σαφές μειονέκτημα σε αρκετές πίστες.
12.Romain Grosjean – 12,16 βαθμοί
Εξαιρετικός φέτος, αλλά όχι πάντα σταθερός, κι αυτό είναι που του στοίχισε. Μπορεί τα ζητήματα νεότητας της VF-16 να τον κράτησαν πίσω, αλλά κι ο ίδιος μετά το πρώτο μισό της σεζόν δεν ήταν το ίδιο μαχητικός. Παρόλα αυτά, ήταν ο λόγος που η αμερικανική ομάδα βρέθηκε σε τόσο καλή θέση στην πρώτη της σεζόν στην F1 και πάνω σε αυτόν θα στηριχθεί η μελλοντική της εξέλιξη.
13.Jenson Button – 11,46 βαθμοί
Έμπειρος, πολύτιμος, αλλά αγωνιστικά μακριά από τον καλό του εαυτό. Ακόμα και χωρίς προβλήματα, βρισκόταν πίσω από τον Ισπανό teammate του και χωρίς πραγματική δύναμη να τον ξεπεράσει. Περισσότερο έμεινε στα «παρασκήνια», στη δουλειά στο εργοστάσιο, προετοιμαζόμενος ίσως για το 2017.
14.Pascal Wehrlein – 10,75 βαθμοί
Ο πρωταθλητής του DTM είχε στα χέρια του το 2ο χειρότερο μονοθέσιο στο φετινό grid και πήρε βαθμό. Αυτό μπορεί από μόνο του να εξηγήσει το πόσο μεστός ήταν για rookie ο Γερμανός, που μας απέδειξε ότι το μέλλον δεν επιφυλάσσει μόνο Verstappen κι Ocon. Δυστυχώς για τον ίδιο αυτή του η εμφάνιση δεν θα του εξασφαλίσει μία καλύτερη θέση το 2017.
15.Felipe Massa – 8,25 βαθμοί
Όπως και ο Button, έτσι κι ο Massa διένυσαν την τελευταία τους σεζόν στην F1, αν και για ο Βραζιλιάνος μπορεί και να επιστρέψει από την μικρότερη σε διάρκεια αποχώρηση. Αγωνιστικά δεν είναι ο Massa που γνωρίζουμε, ούτε ο Massa που θα ήθελε η Williams. Μπορεί να μην είχε το καλύτερο δυνατό μονοθέσιο, αλλά υπέπεσε σε σφάλματα, βρέθηκε αρκετά πίσω από τον Bottas και δεν ενένπευσε ποτέ πραγματικά εμπιστοσύνη.
16.Kevin Magnussen – 7,5 βαθμοί
Η επιστροφή του στο σπορ δεν ήταν απογοητευτική, αλλά ήταν κάτω του αναμενόμενου. Βαθμολογήθηκε δις, αλλά στο τέλος έχασε από τον άπειρο Palmer. Ίσως η αλλαγή περιβάλλοντος το 2017 στο Banbury να τον βοηθήσει να βρει ξανά τον καλό του εαυτό, αυτόν που το 2014 μας είχε εκπλήξει θετικά.
17.Felipe Nasr – 6,33 βαθμοί
Κάλλιστα μπορεί να χαρακτηριστεί ο… σωτήρας της Sauber με τους δύο βαθμούς της 9ης θέσης στη Βραζιλία. Αν και κατάφερε να δώσει την πολύτιμη 10η θέση στην ομάδα του στους κατασκευαστές, δεν ήταν η ιδανική χρονιά για τον ίδιο, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς το τι μας έδειξε το 2015.
18.Daniil Kvyat – 6,16 βαθμοί
«Θύμα» της προαγωγής του Verstappen, ο Ρώσος, αν και ξεκίνησε δυναμικά τη χρονιά, δεν είχε ανάλογη συνέχεια. Μπορεί το ψυχολογικό κομμάτι να έπαιξε ρόλο, όμως ήταν κατώτερος των περιστάσεων, ακόμα κι όταν ο teammate του δεν ήταν σε καλή μέρα.
19.Jolyon Palmer – 5,16 βαθμοί
Όσα έκανε από την Ιαπωνία και μετά του εξασφάλισαν μία θέση στην γαλλική ομάδα και για το 2017. Ήταν κακός στο πρώτο μισό της σεζόν, όμως μετά την καλοκαιρινή ανάπαυλα βρήκε το ρυθμό του και μπόρεσε ακόμα και να υπερκεράσει τον Magnussen.
20.Esteban Ocon – 5,08 βαθμοί
Γνωρίζαμε εξ αρχής ότι είναι ένας ελπιδοφόρος νέος οδηγός, με προοπτική και την απαιτούμενη στήριξη. Ωστόσο, όφειλε και να το αποδείξει. Δεν μπόρεσε να κερδίσει τον Wehrlein, αλλά δεν ήταν ασταθής, τερμάτιζε (όταν δεν τον πρόδιδε το μονοθέσιο) και «ψήθηκε» ιδανικά για το επόμενο βήμα με τη Force India.
21.Marcus Ericsson – 3,58 βαθμοί
Η τελευταία τριάδα αποτελείται κατά τα 2/3 από οδηγούς που δεν περιμέναμε να είναι τόσο εκτός εαυτού, και ένας από αυτούς είναι ο Σουηδός. Δεν ήταν πολύ πίσω από τον teammate του, αλλά κι ο Nasr δεν ήταν στα επίπεδα που τον έχουμε δει. Επομένως, φάνηκε ανήμπορος να πιέσει και να ξεπεράσει τον Βραζιλιάνο – αλλά κατάφερε να εξασφαλίσει τη θέση του στην ομάδα του Hinwil.
22.Esteban Gutierrez – 2,75 βαθμοί
Ένας χρόνος απουσίας έκανε κακό στον Μεξικανό που, είτε λόγω ατυχίας, είτε -κυρίως- λόγω αδυναμίας δεν βαθμολογήθηκε, κι ας βρέθηκε τόσο κοντά τόσες φορές. Το να μην βρει ομάδα το 2017 δεν θα αποτελέσει έκπληξη, αλλά δεν θα είναι και δίκαιο. Μπορεί να κάνει περισσότερα από όσα τον είδαμε να κάνει φέτος, αρκεί να έχει το κατάλληλο περιβάλλον (βλ. Sauber).
23.Rio Haryanto – 2
Τα SMS δεν έφτασαν για τον αγαπητό Ινδονήσιο, που σε καμία των περιπτώσεων δεν ήταν επικίνδυνος, αλλά ήταν αργός – πολύ αργός. Ίσως να μην του ταιριάζει και η F1.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify