Το όριο του προϋπολογισμού είναι ένας από τους τομείς που διευρευνάται από την Libery Media, με στόχο να θέσουν μία μακροπρόθεσμη στρατηγική για το άθλημα.
Οι ομάδες έχουν προσπαθήσει αρκετές φορές στο παρελθόν να θέσουν ένα ανώτατο όριο προϋπολογισμού, ωστόσο, κάποιοι τομείς του κόστους έχουν αντιμετωπιστεί, όπως οι περιορισμοί στις δοκιμές και ο αριθμός του προσωπικού στους αγώνες. Όμως, το ανώτατο όριο πάντοτε είχε απορριφθεί.
Φυσικά, θέλουν να διατηρήσουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα, ενώ επιμένουν ότι είναι πολύ δύσκολο να τους επιτηρούν, ειδικά τις κατασκευάστριες ομάδες, οι οποίες έχουν πρόσβαση σε ευρύτερους πόρους.
Ο νέος διευθύνων σύμβουλος αγωνιστικών ζητημάττων Ross Brawn ξεκαθάρισε ότι η μείωση των δαπανών είναι ένα από τα αντικείμενα της ημερήσιας διάταξης για να προσπαθήσει να κλείσει το χάσμα μεταξύ μεγάλων και μικρών ομάδων, ώστε η τελευταία να μπορεί να επιβιώσει, και επιβεβαίωσε ότι θα υπάρξει ανανέωση ως πτος τον τρόπο που διανέμεται το εισόδημα, μετά τη λήξη των σημερινών συμφωνιών έως το 2020.
«Αναμφισβήτητα, πρόκειται να έχουμε μία ολόκληρη λίστα με τους στόχους, και ένας από αυτούς είναι να μπορέσουν οι μικρές ομάδες να σταθούν στα πόδια τους», είπε ο Brawn
«Νομίζω ότι το ένα άκρο περιλαμβάνει τα χρήματα που καταβάλλονται στις ομάδες και το άλλο άκρο του κόστους πηγαίνει στους αγώνες και τη θέση για μία αξιοπρεπή εμφάνιση.
«Τα χρήματα που καταβάλλονται στις ομάδες, δεν μπορούμε να κάνουμε πάρα πολλά για την επί σειρά ετών, έως ότου οι εμπορικές συμφωνίες να αναθεωρηθούν πάλι.
«Αλλά για τις δαπάνες στις ομάδες, νομίζω ότι ο κάτοχος των εμπορικών δικαιωμάτων έχει έγκυρη συμβολή στην προσπάθεια να διασφαλιστεί οτι αυτοί δεν θα καθηλωθούν πίσω.Το κόστος μίας καλά οργανωμένης αξιοπρεπούς μικρής ομάδας,το όλο εγχείρημα μπορεί να προστεθεί, οι αριθμοί βγάζουν νόημα.
«Όταν το κάνουμε αυτό, τότε φυσικά οι υπόλοιπες συμμετοχές στην F1 θα γινουν ελκυστικές, επειδή υπάρχει μία βιώσιμη επιγχείρηση. Αυτή τη στιγμή, δεν είμαι σίγουρος ότι υπάρχει, και σε αυτό πρέπει να επιγκεντρωθούμε.»
Ενώ οι υπόλοιπες ομάδες είναι κλασικά αντίθετες σε αυτό το εγχείρημα, ο διευθύνων σύμβουλος της McLaren Zac Brown υποστηρίζει την ιδέα του ανώτατου ορίου προϋπολογισμού.
«Δεν νομίζω ότι θα πάει σε 25 αγώνες εν μία νυκτί. Καθώς κοιτάζουμε προς το 2021, και την κατεύθυνση της F1, δεν έχουμε να μιλήσουμε για καλύμματα του προϋπολογισμού, κάτι στο οποίο είμαι υποστηρικτής του.Υπάρχει πολλή συζήτηση γύρω από το τι είναι το ανώτατο όριο και τι περιλαμβάνει και πώς θα φτάσουμε εκεί», δήλωσε ο Brown στο motorsport.com
«Νομίζω ότι πρέπει να συζητηθεί και να ξανασυζητηθεί. Αλλά η McLaren υποστηρίζει την έννοια του ανώτατου ορίου προϋπολογισμού. Νομίζω πως πολλοί αγώνες που κάνουμε, και πώς μπορούμε να τους κάνουμε, δεσμευέται σε αυτή τη συνομιλία.
«Δεν είναι εύκολο να το κάνουμε να συμβεί, αλλά έχουμε νέους ιδιοκτήτες, και είναι τώρα στο άθλημα τους. Ήταν ένα καυτό θέμα για μεγάλο χρονικό διάστημα, αλλά η κατανομή της οικονομίας είναι πάρα πολύ εκτός ισορροπίας.
«Δεν υποδηλώνω ότι θα πρέπει να είναι ίση για όλους, αλλά νομίζω ότι η διαφορά μεταξύ πρώτης και τελευταίας είναι πολύ μεγάλη, γι'αυτό βλέπουμε κι αυτές τις ομάδες που σταμάτησαν τις δραστηριότητες τους και δεν βλέπουμε αρκετές νικήτριες ομάδες αγώνων.
«Σίγουρα, πρόκειται να γίνει μία έντονη συζήτηση.
«Εκείνοι που παίρνουν πολλά από τα χρήματα, θα πρέπει να φανταστείτε ότι πρόκειται να είναι ανθεκτικοί στη αλλαγή, και εκείνοι που παίρνουν λιγότερα χρήματα πρόκειται να πιέζουν για την αλλαγή.
«Θα είναι ένα καυτό θέμα, αλλά είναι κάτι που πρέπει να αντιμετωπιστεί, γιατί ο τρόπος που προσαρμόζεται δεν είναι υγιές για όλους. Και όλοι χρειαζόμαστε μία υγιή F1.»
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify