H Racing Point προχωράει τον σχεδιασμό της εν όψει της επόμενης χρονιάς και της μετονομασίας της σε Aston Martin, και πρόκειται να χρησιμοποιήσει το κιβώτιο καθώς και την πίσω ανάρτηση της W11, το 2021.
Από την στιγμή που με την σύμφωνη γνώμη όλων των συμμετεχόντων οι αλλαγές στους κανονισμούς πήραν παράταση ενός έτους, θεσπίστηκε το σύστημα με τα token, σύμφωνα με το οποίο οι πελατειακές ομάδες θα είχαν το δικαίωμα να πραγματοποιήσουν αλλαγές στα αδύναμα σημεία των μονοθέσιων τους, δίχως όμως να αλλοιώνεται η φύση του παγώματος της εξέλιξης που ισχύει μέχρι και το τέλος του 2021. Πιο συγκεκριμένα κάθε ομάδα θα μπορεί να χρησιμοποιήσει μέχρι και 2 token για ζητήματα που αφορούν τον σχεδιασμό και την αεροδυναμική απόδοση των μονοθέσιων.
Εντούτοις, υπήρξε διευκρίνιση από την FIA, που ορίζει ότι οι ομάδες που κάνουν χρήση μερών του μονοθέσιου από τις εργοστασιακές ομάδες και παράλληλα τα στοιχεία αυτά χρονολογούνται στο 2019, θα μπορούν να τα αντικαταστήσουν με τα αντίστοιχα του 2020, την επόμενη σεζόν, δίχως να υπάρχει η επιβάρυνση των 2 token όπως προβλέπει ο υπάρχων κανονισμός. Έτσι λοιπόν τόσο η Racing Point, όσο και η Alpha Tauri έχουν την ευκαιρία να αντιγράψουν τις Mercedes και Red Bull αντίστοιχα, με τις ομάδες που προμηθεύει η Ferrari να μην στέκονται τόσο τυχερές μιας και αγωνίζονται ήδη με την φετινή έκδοση του κιβωτίου και αεροδυναμικών μερών της Ιταλικής ομάδας, άρα δεν θα ευνοηθούν από αυτό το “παραθυράκι” των κανονισμών.
Σε δηλώσεις του στην αρχή της σεζόν το καλοκαίρι ο Mattia Binotto είχε εκφράσει την απορία του σχετικά με την συγκεκριμένη κατάσταση:
«Δεν είμαστε απόλυτα ικανοποιημένοι από το γεγονός ότι υπάρχουν ομάδες οι οποίες θα μπορέσουν να αναβαθμίσουν το πακέτο τους εξ ολοκλήρου από την μία χρονιά στην άλλη. Θα ήταν άδικο κάτι τέτοιο, διότι η μία σεζόν με δύο token είναι κοινή για όλους. Έχουμε μόλις 2 token διαθέσιμα και όλοι θα έπρεπε να περιορίζονται σε αυτό.»
Αν και υπήρξαν αντιδράσεις, η FIA δεν άλλαξε κάτι στον υφιστάμενο κανονισμό, άρα η Racing Point διά του τεχνικού της διευθυντή, Andy Green, επιβεβαίωσε ότι συνεχίζει ως έχει με τον σχεδιασμό της επόμενης χρονιάς.
«Νομίζω πως θα γίνει κανονικά. Οι κανονισμοί μας επιτρέπουν να το κάνουμε. Προχωράμε κανονικά, έχουμε ξεκαθαρίσει την κατάσταση με την FIA και δεν έχουν κανένα πρόβλημα με αυτό που κάνουμε. Οι κανόνες όπως αναγράφονται, επιτρέπουν στις ομάδες να αναβαθμίσουν τα μονοθέσια τους με προδιαγραφές του 2020, κάτι που θεωρώ πως είναι δίκαιο. Επειδή εμείς επιλέξαμε να τοποθετήσουμε την ανάρτηση του 2019, πριν ξεσπάσει η πανδημία, δεν θα έπρεπε να λειτουργεί εναντίον μας. Θα πρέπει να έχουμε το δικαίωμα να αναβαθμίζουμε το αυτοκίνητο μας, στις ίδιες προδιαγραφές με όλους τους άλλους.
«Για να είμαι ξεκάθαρος, είναι μια αναβάθμιση με την ανάρτηση του μονοθέσιου του 2020, όχι του 2021. Αυτή τη στιγμή αγωνιζόμαστε με την εκδοχή του 2019. Επομένως, θέλουν να μας τιμωρήσουν και να μας αναγκάσουν να λειτουργήσουμε με εξαρτήματα 2 ετών και πάνω, αντί να μας επιτρέψουν να τα αναβαθμίσουμε. Δεν αποκτούμε κάποιο πλεονέκτημα από όλο αυτό, απλά εξελισσόμαστε σε αυτό που έχουν οι υπόλοιποι τώρα.»
Πηγή: Motorsport.com
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify