Η UoP Racing Team έδωσε το «παρών» σε ακόμα έναν διαγωνισμό Formula Student του Ηνωμένου Βασιλείου, το οποίο διεξήχθη στην ιστορική πίστα του Silverstone. Η ομάδα Formula Student του Πανεπιστημίου Πατρών κατάφερε να δείξει την καλή προετοιμασία της, το ταλέντο και την προσήλωση που χαρακτηρίζει τα μέλη της, αλλά και να αποκομίσει επιτυχίες, καθώς και πολύτιμη εμπειρία.
Τετάρτη 19 Ιουλίου – Day 0
Ο διαγωνισμός του IMechE Formula Student 2017 ξεκίνησε για την UoP Racing Team την Τετάρτη 19 Ιουλίου. Με τα μέλη της ομάδας παρόντα στο camping του Whittlebury Park, παραπλέυρως της πίστας, και αφού έγινε η επίσημη εγγραφή τους ως συμμετέχοντες στον διαγωνισμό, ξεκίνησε η διαδικασία του στησίματος του pit, στο παλιό pitlane της F1. Πρώτο μέλημα ήταν η δημόσια «αποκάλυψη» του UoP5 Evo, και ακολούθως η προετοιμασία για την διαδικασία του τεχνικού ελέγχου, το Scrutineering όπως ονομάζεται, με την οποία ο διαγωνισμούς ξεκινούσε επίσημα την επόμενη ημέρα. Χωρίς να αντιμετωπίσουμε κάποιο πρόβλημα με το UoP5 Evo ή με το στήσιμο του εξοπλισμού, και καθώς όλες οι ομάδες εμφανίζονταν για να εγκατασταθούν στα δικά τους pits, η… ημέρα μηδέν έκλεισε σε έναν θετικό τόνο.
Πέμπτη 20 Ιουλίου – Day 1
Η πρώτη ημέρα του διαγωνισμού ξεκίνησε με τον απαραίτητο (και άκρως ενδελεχή) τεχνικό έλεγχο, κατά την διάρκεια του οποίου δεν υπήρξαν σημαντικά προβλήματα πέραν μιας παρεξήγησης ως προς την συνδεσμολογία του energy meter (ενός αισθητήρα ο οποίος μετρά την ενέργεια που καταναλώνει το μονοθέσιο κατά διάφορες χρονικές περιόδους, το οποίο παρέχετε από τους διοργανωτές). Επιστρέφοντας στο pit, η ομάδα πραγματοποίησε τις απαραίτητες αλλαγές για την επίλυση του προβλήματος με το energy meter.
Παρασκευή 21 Ιουλίου – Day 2
Η δεύτερη ημέρα του διαγωνισμού είχε ποικιλία ως προς τις εξελίξεις, καθώς το πρόβλημα με το energy meter επιλύθηκε και έτσι η διαδικασία του τεχνικού ελέγχου μπόρεσε να συνεχιστεί. Με τον μηχανικό και ηλεκτρολογικό έλεγχο, καθώς και με τους ελέγχους σχετικά με το σασσί και την γενική ασφάλεια του UoP5 Evo να έχουν ολοκληρωθεί με επιτυχία, η ομάδα προχώρησε στους ελέγχους των φρένων (Brake Test), της προσομοίωσης πλευρικής επιτάχυνσης (Tilt Test), του ήχου (Noise Test) και της στεγανότητας (Rain Test), τους οποίους και πέρασε απροβλημάτιστα. Έτσι, η UoP Racing έγινε η πρώτη ομάδα με ηλεκτροκίνητο μονοθέσιο που πέρασε το Scrutineering.
Παράλληλα, τα στατικά αγωνίσματα ξεκινήσαν με το αγώνισμα του Business Plan Presentation, οπου η ομάδα κατάφερε να αποκομίσει την 21η θέση, διατηρώντας μικρή βαθμολογική διαφορά από τους πρωτοπόρους του συγκεκριμένου αγωνίσματος. Λίγες ώρες αργότερα, υποδεχθήκαμε τους κριτές του αγωνίσματος του Design στο pit μας, οι οποίοι εξέτασαν κάθε πτυχή του μονοθεσίου με μεγάλη λεπτομέρεια, συνομιλώντας με τους υπεύθυνους κάθε υποομάδας. Αποτέλεσμα της σκληρής δουλειάς τόσο κατά την σχεδίαση, παραγωγή και ανάπτυξη του ίδιου του UoP5 Evo, αλλά και της διάρθρωσης και εκτέλεσης της παρουσίασης ήταν η 6η θέση. Ύστερα, σειρά είχε το αγώνισμα του Cost, κατά το οποίο οι κριτές δήλωσαν εντυπωσιασμένοι από την δομή της παρουσίασης και τον τρόπο με τον οποίο υλοποιήθηκε η φιλοσοφία αποδοτικότητας πόρων καθώς και η πλήρης κοστολόγηση της παραγωγής του UoP5 Evo. Ο εντυπωσιασμός αυτός ήταν αρκετός ώστε να προκριθούμε στον τελικό του Cost, στον οποίο συναγωνιστήκαμε τις άλλες τέσσερις κορυφαίες ομάδες στο εν λόγω αγώνισμα, καταλαμβάνοντας την 3η θέση, ένα αποτέλεσμα το οποίο μας ευχαρίστησε ιδιαιτέρως, κυρίως λόγω του αυξημένου κόστους ενός ηλεκτροκίνητου μονοθεσίου σε σύγκριση με τις προσπάθειες του υπόλοιπου grid, το οποίο αποτελούταν κατά μεγάλη πλειοψηφία από βενζινοκίνητα μονοθέσια.
Σάββατο 22 Ιουλίου – Day 3
Με τον ήλιο να κάνει μια αναπάντεχη εμφάνιση από νωρίς, η τρίτη μέρα του διαγωνισμού ήταν αφιερωμένη στα δυναμικά αγωνίσματα. Με την ομάδα να είναι πλήρως έτοιμη από την προηγούμενη ημέρα, αποφασίσαμε να επισκεφτούμε περιοχή δοκιμών, ώστε να γίνουν οι τελευταίες ρυθμίσεις στο UoP5 Evo. Δυστυχώς μετά από λίγα λεπτά δοκιμών, το υποσύστημα του powertrain εμφάνισε πρόβλημα. Επιστρέφοντας γρήγορα στο pit, η ομάδα δούλεψε όσο το δυνατόν ταχύτερα, ώστε να προλάβουμε τα αγωνίσματα του Acceleration και του Skid Pad, καθώς και του Sprint το οποίο ξεκινούσε αργότερα. Δυστυχώς τα προβλήματα δεν ήταν δυνατόν να λυθούν εντός του χρονικού περιθωρίου, και έτσι η ομάδα δεν κατάφερε να λάβει μέρος σε κανένα εκ των παραπάνω αγωνισμάτων . Με το ηθικό χαμηλό, αλλά και την ελπίδα να υπάρχει ακόμα, η ομάδα εργάστηκε σκληρά και χωρίς διαλείμματα για όλο το υπόλοιπο της ημέρας, ώστε το UoP5 Evo να μπορέσει να αγωνιστεί στο αγώνισμα του Endurance, την επόμενη και τελευταία μέρα του διαγωνισμού.
Κυριακή 23 Ιουλίου – Day 4
Η τέταρτη και τελευταία μέρα του IMechE Formula Student 2017 ήταν αφιερωμένη στο αγώνισμα του Endurance, το μεγαλύτερο δυναμικό αγώνισμα από πλευράς χρόνου, βαθμών, αλλά και γοήτρου. Με το πρόβλημα στο powertrain να επιμένει, η ομάδα εξέτασε κάθε πιθανό σενάριο, εκμεταλλευόμενη και τον διαθέσιμο χρόνο λόγω της σειράς εκκίνησης, καταφέρνοντας τελικά να το ξεπεράσει εγκαίρως. Βγαίνοντας στην ουρά για το αγώνισμα του Endurance, η πίεση ήταν αισθητή και το άγχος δεδομένο. Όμως το UoP5 Evo ξεκίνησε κανονικά, ολοκλήρωσε τον ένα γύρο μετά τον άλλο προσπερνώντας αρκετά άλλα μονοθέσια και αποφεύγοντας όλους τους κώνους και έτσι, ύστερα από 33 λεπτά, 39 δεύτερα και 22 γύρους, ο οδηγός αντίκρυσε την καρό σημαία και το UoP5 Evo πέρασε την γραμμή τερματισμού. Η προσπάθεια αυτή ήταν αρκετή για να μας φέρει στην 11η θέση του αγωνίσματος, αλλά η επίδοση του UoP5 Evo στην πίστα ήταν τόσο αποδοτική κατά την διάρκεια του Endurance, που καταφέραμε να πάρουμε την 1η θέση στο αγώνισμα του Efficiency!
Όντας ιδιαίτερα χαρούμενοι από την ανατροπή του σκηνικού υπερ μας, παρευρεθήκαμε στην τελετή απονομής των βραβείων κάποιες ώρες αργότερα, όπου δώσαμε τα συγχαρητήριά μας στις υπόλοιπες ομάδες καθώς αυτές ανέβαιναν στην σκηνή για να παραλάβουν τα βραβεία τους. Κάποια στιγμή ήρθε και η δική μας σειρά, όταν κληθήκαμε να παραλάβουμε το βραβείο για την πρώτη θέση στο Efficiency, προσθέτοντας έτσι ακόμα ένα κύπελλο στην ήδη σεβαστή συλλογή της ομάδας.
Στο τέλος του IMechE Formula Student 2017, τερματίσαμε στην 10η θέση ανάμεσα σε παραπάνω από 70 ομάδες. Αν και αντιμετωπίσαμε προβλήματα τα οποία δεν μας επέτρεψαν να δείξουμε τις ικανότητές του UoP5 Evo σε όλα τα δυναμικά αγωνίσματα, η σωστή προετοιμασία, το ταλέντο, η επιμονή, το πάθος για την επιτυχία και η συγκέντρωση σε αγχώδεις καταστάσεις μας επέτρεψαν να επανέλθουμε και να μπορέσουμε να αποχωρήσουμε από το Ηνωμένο Βασίλειο με ένα ικανοποιητικό συνολικό αποτέλεσμα. Η εμπειρία που λάβαμε από τον διαγωνισμό αυτό σίγουρα θα αποτελέσει πολύτιμο εφόδιο για το μέλλον της UoP Racing Team, ενώ η προσπάθειά μας και το τελικό αποτέλεσμα έχουν ήδη χαραχθεί στην ιστορία της ομάδας ως ένα από τα πιο ενδιαφέροντα και ξεχωριστά σημεία της.
Όλοι εμείς στην UoP Racing Team θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε από καρδιάς όλους τους χορηγούς μας, από το Εργαστήριο Συστημάτων Παραγωγής & Αυτοματισμού, την CNC Solutions και την μεγαλύτερη τρέχουσα χορηγό μας, την Bosch Hellas, μέχρι και τους πιο μικρούς μας υποστηρικτές, χωρίς την βοήθεια των οποίων, τίποτα από όλα αυτά δεν θα ήταν δυνατόν. Επίσης, ευχαριστούμε θερμά τις οικογένειες και τους φίλους μας, καθώς και όλους τους φίλους της ομάδας, οι οποίοι δεν σταμάτησαν λεπτό να μας υποστηρίζουν και να μας δίνουν κουράγιο και θέληση μέσα από τα σχόλια και τα μηνύματά τους στα social media της UoP Racing Team. Τέλος, ευχαριστούμε την οργανωτική επιτροπή του IMechE Formula Student, τους εθελοντές που εργάστηκαν αυτές τις μέρες για την διεξαγωγή του διαγωνισμού, τους κριτές για την πολύτιμη βοήθειά τους στο να γίνουμε ακόμα καλύτεροι, τις άλλες ομάδες που συμμετείχαν στον διαγωνισμό και έκαναν την όλη εμπειρία πολύ ευχάριστη για εμας, αλλά και όλους τους εκπροσώπους των διαφόρων εταιριών που πέρασαν από το pit μας και συνομίλησαν μαζί μας για διάφορα τμήματα του UoP5 Evo, δίνοντάς μας την δική τους άποψη.
Επόμενο διαγωνιστικό ραντεβού στις 8 Αυγούστου από την πίστα Hockenheim!
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify