Isola: Προσπαθούμε να διευρύνουμε το παράθυρο λειτουργίας των ελαστικών για το 2020

Ο επικεφαλής της Pirelli για την F1, Mario Isola, τόνισε πως μέσα στους στόχους της εταιρείας για τη νέα σεζόν είναι να διευρυνθεί το παράθυρο ιδανικής λειτουργίας των ελαστικών, προς όφελος των ομάδων.

Το κατά 0,4 χιλιοστά πιο λεπτό πέλμα φέτος φαίνεται να έχει επηρεάσει αρκετά τις ομάδες στη σχέση τους με τα ελαστικά, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη Ferrari και τη Haas. Το να φέρει κανείς την εκάστοτε γόμα στη σωστή θερμοκρασία, χωρίς να ρισκάρει την υπερθέρμανση (κι άρα τη φθορά) έχει δυσκολέψει αρκετά.

Ο Isola τόνισε σε δηλώσεις του πως, εφόσον η έρευνα για τις γόμες του 2021 δείξει πως υπάρχει τρόπος να «ανοίξουν» τα επίπεδα θερμοκρασίας στα οποία τα ελαστικά αποδίδουν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους, αυτή η τεχνογνωσία θα περαστεί στην πίστα από το 2020:

«Αυτό που προσπαθούμε να επιτύχουμε για του χρόνου είναι να διευρύνουμε το παράθυρο λειτουργίας των ελαστικών.

«Το 2021 θα έχουμε ελαστικά 18 ιντσών, αλλά χωρίς κουβέρτες, οπότε πρέπει να κατασκευάσουμε τις γόμες έτσι ώστε να λειτουργούν και χωρίς αυτές. Πρέπει να παράγουν πρόσφυση από τους 20°C ως τους 120°C.

«Αυτό μας δίνει την ευκαιρία να σχεδιάσουμε νέες γόμες για το 2021, οπότε αν βρούμε κάτι καλό στην έρευνα που θα κάνουμε, γιατί να μην το εισάγουμε από το 2020;

«Αν βρούμε ένα νέο group γομών, με νέα φιλοσοφία, που κάνει τα ελαστικά να δουλεύουν σε μεγαλύτερο εύρος θερμοκρασιακά, τότε μπορούμε να το εισάγουμε αυτό και το 2020, με τα ελαστικά των 13 ιντσών και με τις κουβέρτες.

«Δεν θα δημιουργήσουν πρόβλημα οι κουβέρτες. Απλώς ξεκινούν από υψηλότερη θερμοκρασία.»

Κατά τον Isola, τα ελαστικά είναι ο παράγοντας Χ στη φετινή χρονιά, αλλά για καλό λόγο:

«Αν δείτε το midfield, έχουμε πέντε ή έξι ομάδες μέσα σε 2 δέκατα του δευτερολέπτου. Έχει γίνει εξαιρετικά σημαντικό να βρεις ακόμα και τα χιλιοστά του δευτερολέπτου. Μπορούν να κάνουν τη διαφορά στις κατατακτήριες ή στον αγώνα.

«Για αυτό οι ομάδες εστιάζουν στα ελαστικά, γιατί αν μπορέσουν να τα χρησιμοποιήσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, βρίσκουν απόδοση. Είναι πιο δύσκολο να βρεις απόδοση από τον κινητήρα ή την αεροδυναμική.»

Πηγή: motorsport.com

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Υβριδισμός και motorsport: Αναγκαίο καλό

Next Article

Πώς δουλεύουν οι αναρτήσεις ενός μονοθέσιου F1; [video]

Related Posts