Σημαντικές ειδήσεις προέκυψαν από την συνάντηση της επιτροπής της FIA για την F1 στο Λονδίνο, σχετικά με τα γεγονότα που εκτυλίχθηκαν στον τελευταίο αγώνα της περσινής σεζόν, τους αγώνες sprint, καθώς και τις περιπτώσεις όπου αγώνες ολοκληρώνονται νωρίτερα από το προβλεπόμενο.
Η συνεδρίαση της επιτροπής για πρώτη φορά μέσα στο 2022 επεφύλασσε μια σειρά από εξελίξεις που δρομολογούνται, εν όψει της νέας σεζόν που αρχίζει σε περίπου έναν μήνα. Η συνάντηση έγινε παρουσία του νέου προέδρου της FIA, Mohammed Bin Sulayem, με την επίσημη ανακοίνωση των αποφάσεων που πάρθηκαν σε αυτή, να γνωστοποιούνται στο ευρύ κοινό. Παρά τις πληροφορίες που ήθελαν την επιτροπή να ανακοινώνει το πόρισμα της έρευνας της για τα γεγονότα της Yas Marina, δεν υπήρξε κάποια εξέλιξη.
Συγκεκριμένα, η FIA γνωστοποίησε ότι δεν θα υπάρξει κάποια περαιτέρω πληροφορία για την εξέταση των όσων συνέβησαν στον αγώνα του Άμπου Ντάμπι. Αντίθετα, στο επόμενο διάστημα η ετυμηγορία και οι όποιες αποφάσεις θα κοινοποιηθούν στις ομάδες. Από εκεί και πέρα η σημαντικότερη είδηση αφορά τους αγώνες sprint, οι οποίοι εισήχθησαν την περσινή σεζόν και θα συνεχίσουν να υφίστανται και το 2022.
Μετά από διαβουλεύσεις ανάμεσα στην διοργανώτρια αρχή και τις ομάδες, αποφασίστηκε ότι θα διεξαχθούν τρείς αγώνες sprint και το 2022, στην Ίμολα, την Αυστρία και την Βραζιλία. Δεν υπήρξε αύξηση στον αριθμό αυτών, προκειμένου να μην υπάρξει περαιτέρω επιβάρυνση των ομάδων, που βιώνουν την πρόκληση των μεγάλων αλλαγών στους τεχνικούς κανονισμούς. Ωστόσο, το format θα δεχθεί σημαντικές αλλαγές, που αφορούν το σύστημα βαθμολόγησης.
Το 2021 οι αγώνες sprint έδιναν βαθμούς στους τρείς πρώτους οδηγούς, σε ένα σύστημα βαθμολόγησης 3-2-1. Αυτό αλλάζει από φέτος, οι οκτώ πρώτοι οδηγοί θα βαθμολογούνται(8-7-6-5-4-3-2-1), επομένως τα βαθμολογικά οφέλη πληθαίνουν. Παράλληλα, οι μετατροπές στο budget cap για τα sprint, το 2021, θα εξακολουθήσουν να ισχύουν χωρίς αλλαγές. Πρόκειται για σημαντικές εξελίξεις, αν αναλογιστούμε ότι υπήρξε ενδεχόμενο εγκατάλειψης του πλάνου για τα sprint, λόγω διαφωνιών που προέκυψαν στις συζητήσεις σχετικά με το θέμα αυτό.
Επιπλέον, υπήρξε απόφαση σχετικά με την διαχείρηση αγώνων που δεν ολοκληρώνονται στην προβλεπόμενη διάρκεια, μετά και τα κωμικοτραγικά γεγονότα του περσινού Βελγικού GP. Αναλυτικότερα, δεν θα απονέμονται βαθμοί στους οδηγούς αν και εφόσον δεν έχουν διεξαχθεί τουλάχιστον δύο ανταγωνιστικοί γύροι, χωρίς την παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας ή καθεστώς Virtual Safety Car.
Αν διεξαχθούν δύο γύροι αλλά λιγότερο από το 25% της συνολικής απόστασης του αγώνα, οι πρώτοι πέντε οδηγοί θα βαθμολογούνται με σύστημα (6-4-3-2-1). Αν έχει καλυφθεί το συγκεκριμένο όριο, αλλά όχι το μισό του αγώνα, βαθμοί θα δίνονται στους εννέα πρώτους οδηγούς(13-10-8-6-5-4-3-2-1).
Αν ξεπεραστεί και το μέσον της αποστάσεως, αλλά όχι το 75% της αγωνιστικής διάρκειας, θα βαθμολογείται η πρώτη δεκάδα, με λιγότερους πόντους εντούτοις(19-14-12-9-8-6-5-3-2-1). Όλες οι αλλαγές αναμένεται να λάβουν οριστική έγκριση στην επόμενη συνάντηση του παγκόσμιου συμβουλίου μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify