Οι ομάδες της F1 δεν κατάφεραν να καταλήξουν σε συμφωνία για αλλαγή του συστήματος κατατακτήριων, παρά τη συζήτηση διάρκειας 90 λεπτών που είχαν στο Μπαχρέιν, ωστόσο προέκυψε μια νέα πρόταση, την οποία θα συζητήσουν εκτενώς την Πέμπτη.
Μετά από συμβούλιο των αρχηγών των ομάδων με τους Bernie Ecclestone και Jean Todt, το οποίο δεν κατέληξε στην υιοθέτηση οποιασδήποτε αλλαγής, αποφασίστηκε να συζητήσουν ξανά το θέμα την Πέμπτη, έχοντας το χρόνο να εξετάσουν όλες τις προτάσεις που έπεσαν στο τραπέζι.
O Bernie Ecclestone, αποχωρώντας από τη συνάντηση, αρνήθηκε να σχολιάσει την κατάσταση, όμως ο αγωνιστικός διευθυντής της Mercedes, Toto Wolff, ξεκαθάρισε πως η κατάσταση απέχει πολύ από το να λυθεί.
«Δεν έχουμε καταλήξει σε κάποιο συμπέρασμα για το πώς να συνεχίσουμε. Συμφωνήσαμε να συζητήσουμε τα θέματα εσωτερικά και να μιλήσουμε ξανά την επόμενη εβδομάδα».
Όταν ρωτήθηκε για τις διαφορετικές απόψεις που υπήρχαν στην συζήτηση, ο Wolff σχολίασε: «Συζητήσαμε διάφορες μορφές κατατακτήριων και ό,τι θα ήθελαν να προτείνουν οι FIA και οι κάτοχοι των εμπορικών δικαιωμάτων. Είναι πολλά νέα συστήματα ή παραμονή στο τρέχον σύστημα.»
Η πρόταση που τελικά έπεσε στο τραπέζι και θα συζητηθεί την Πέμπτη αφορά έναν «συνολικό» χρόνο δύο γύρων που θα κάνουν οι οδηγοί σε κάθε ένα από τα τρία μέρη των κατατακτήριων δοκιμών.
Αυτή η ιδέα εγείρει ερωτηματικά σχετικά με τη φθορά των ελαστικών, αλλά εξετάζεται το ενδεχόμενο οι ομάδες να μπορούν ανάμεσα σε αυτούς τους δύο γύρους να κάνουν και έναν πιο αργό.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Red Bull Christian Horner δήλωσε στο motorsport.com: «Είχαμε μία εποικοδομητική συζήτηση. Φυσικά, οι κατατακτήριες συζητήθηκαν για αρκετή ώρα. Πιστεύω πως οι ομάδες θα ήθελαν να γυρίσουν στο σύστημα του 2015, αλλά η FIA και οι διοργανωτές δεν είχαν την ίδια άποψη.
«Μία μέση λύση συζητήθηκε τώρα και θα συζητηθεί εκ νέου την Πέμπτη. Ειλικρινά μιλώντας είναι καλύτερη από το σύστημα που έχουμε τώρα, πολύ πιο κοντά στο περυσινό, αλλά χρειάζεται ακόμα σκέψη.
«Μοιάζει πολύ με το format του 2015, μόνο που αντί για έναν γύρο με έναν χρόνο, θα προσμετρούνται δύο γύροι και οι χρόνοι τους μαζί.
«Ωστόσο, αυτό περιπλέκει τα πράγματα όσον αφορά τα ελαστικά, αλλά ακόμα δεν έχει αποφασιστεί τίποτα. Τα ελαστικά είναι το κλειδί και αυτό το κομμάτι πρέπει να ξεκαθαρίσει απόλυτα.»
Τέλος, ο Horner τόνισε πως η επιστροφή στα περυσινά δεδομένα δεν αποτελεί ενδεχόμενο πια: «Οι ομάδες ομόφωνα εξέφρασαν την άποψη πως το πιο εύκολο είναι να γυρίσουμε στο σύστημα του 2015.
«Αυτό πλέον δεν είναι δυνατό, οπότε πρέπει να βρούμε μία συμβιβαστική λύση. Καλύτερα να το σκεφτούμε διεξοδικά, παρά να προχωρήσουμε σε μία βιαστική απόφαση.»
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify