Latvala: Τα αμιγώς ηλεκτρικά WRC δεν είναι το μέλλον

Kalle Rovanperä (FIN) Jonne Halttunen (FIN) Of team TOYOTA GAZOO RACING WRT are seen on performing during the World Rally Championship Belgium in Ypres, Belgium on 21,August // Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI202208210445 // Usage for editorial use only //

Ο επικεφαλής της Toyota Gazoo Racing WRT, Jari-Matti Latvala, δήλωσε πως τα υβριδικά Rally1 είναι τελικά ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, όμως η αλλαγή σε αμιγώς ηλεκτρικά αγωνιστικά θα ήταν μεγάλο λάθος για το σπορ.

Η υβριδική ισχύς στο WRC μπορεί να μοιάζει σαν να είναι ακόμη στα σπάργανα, αλλά γίνονται ήδη πολλές συζητήσεις για το μέλλον των μονάδων ισχύος στο πρωτάθλημα για μετά το 2024. Και ο Φινλανδός πολυνίκης δεν πιστεύει ότι ο ηλεκτρισμός είναι η κατεύθυνση που πρέπει να ακολουθήσει το άθλημα.

Οι ομάδες είχαν άφθονο χρόνο στην διάθεσή τους για να αξιολογήσουν τις υβριδικές μονάδες μετά από εννέα γύρους της φετινής σεζόν. Παρόλο που υπήρχαν κάποια τεχνικά προβλήματα στην αρχή, ο Latvala ενθαρρύνθηκε από τη συνολική απόδοση του νέου πακέτου κινητήρα, που συνδυάζει τα 380+ άλογα εσωτερικής καύσης με τα 150 που προσθέτει το υβριδικό σύστημα.

«Νομίζω ότι υπήρχαν πολλά ερωτηματικά στο τέλος του περασμένου έτους και φοβόμασταν λίγο για το πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα, αλλά συνολικά νομίζω ότι όλα πήγαν καλά», είπε ο ίδιος.

«Όσον αφορά τους οδηγούς, απολαμβάνουν την επιπλέον ώθηση που έχουν στην διάθεσή τους. Είναι γρήγορα [τα αυτοκίνητα]. Τα αυτοκίνητα είναι όσο γρήγορα όσο τα περσινά, δηλαδή εκείνα των προδιαγραφών του 2017. Παράγεται επίσης καλός ήχος από το αυτοκίνητο. Στην αρχή της χρονιάς, στο Monte, στη Σουηδία, αντιμετωπίσαμε κάποια τεχνικά ζητήματα, αλλά αυτά έχουν πλέον διευθετηθεί και θα έλεγα ότι αυτό είναι πολύ θετικό για το πρωτάθλημα.».

Ως γνωστόν, η υιοθέτηση της υβριδικής τεχνολογίας από το WRC έγινε την εποχή που άλλα παγκόσμια πρωταθλήματα μηχανοκίνητου αθλητισμού είχαν ήδη ακολουθήσει το μονοπάτι της εναλλακτικής παραγωγής ισχύος.

Όμως, ενώ είναι χαρούμενος που η εισαγωγή της υβριδικής ισχύος στο θεσμό του WRC ήταν επιτυχής, ο Latvala δεν πιστεύει ότι η πλήρης ηλεκτρική ισχύ στα αυτοκίνητα είναι το μέλλον για τα rally:

«Με τον αμιγή ηλεκτρισμό πρέπει να πω, πως πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί με αυτό», εξήγησε ο Latvala.

«Θα έλεγα για το πρωτάθλημα, και τα rally γενικότερα, δεν είναι το σωστό. Θέλω να πω ότι δυστυχώς δεν θα λειτουργήσει και πιστεύω ότι και η Toyota συνειδητοποιεί αυτό που εννοώ. Οι ίδιοι πιέζουν το H2 [κινητήρας υδρογόνου], αυτή θα μπορούσε να είναι η κατάλληλη λύση, σίγουρα όμως όχι τα αμιγώς ηλεκτρικά Rally1».

Περαιτέρω, ο ίδιος θεωρεί ότι υπάρχει μία θέση για την ηλεκτρική ενέργεια στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, αλλά υπάρχουν αρκετοί λόγοι για τους οποίους δεν είναι κατάλληλη για τα rally:

«Κανείς δεν θα έρθει στα δάση για να παρακολουθήσει ένα αυτοκίνητο όταν δεν υπάρχει ο ήχος.

«Θα λειτουργήσει στη πίστα επειδή υπάρχουν επαφές, χτυπήματα και γενικά αυτοκίνητα που παλεύουν μεταξύ τους, αλλά όχι ενάντια στον χρόνο. Οπότε νομίζω ότι αυτή η λύση, δηλαδή του υβριδικού μοτέρ μαζί με τα βιοκαύσιμα είναι καλή, διότι όπως είπα, στον μηχανοκίνητο αθλητισμό οδεύουμε προς τη βιωσιμότητα σε όλους τους τομείς».

Η Toyota ερευνά ήδη εδώ και πολλά χρόνια την υβριδική τεχνολογία, και ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Akio Toyoda, μαζί με τον τέσσερις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή του WRC, Juha Kankkunen, οδήγησαν ένα υδρογονοκίνητο Yaris GR στις ειδικές του Rally Ypres.

Ακόμη και για τον ίδιο τον Latvala, η υδρογονοκίνηση θα ήταν η προτιμώμενη μέθοδος, καθώς σημαίνει ότι τα αυτοκίνητα θα διατηρούν ακόμα τον ήχο αλλά και την ατμόσφαιρα για τα οποία οι θαυμαστές λατρεύουν το σπορ αυτό.

«Πρέπει να σκεφτούμε ότι αυτή η εποχή του υβριδισμού θα συνεχιστεί μέχρι το τέλος του 2024 και πολύ σύντομα πρέπει να αποφασίσουμε τι θα κάνουμε από το 2025 και έπειτα.

«Η Toyota επενδύει πολλά στην υδρογονοκίνηση και πιστεύω ότι αυτός θα μπορούσε να είναι ένας πολύ ενδιαφέρον τομέας όπου θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε κάποια τεχνολογία ώστε να έχουμε ακόμα τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Μπορούμε να διατηρήσουμε τον ήχο, ο καθένας μπορεί να δει ότι είναι ακόμα συναρπαστικός χωρίς να υπάρχουν εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

«Αυτό λοιπόν είναι κάτι πάρα πολύ ενδιαφέρον, αλλά φυσικά πρέπει όλα να συζητηθούν μεταξύ των ομάδων, μαζί και με τη FIA. Αλλά τουλάχιστον υπάρχει μία εναλλακτική λύση που μπορούμε να εξετάσουμε…».

Πηγή: Dirtfish.com

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article
Ricciardo

Αποχωρεί από την McLaren o Daniel Ricciardo

Next Article

Επίσημο: Μπαίνει στην F1 η Audi

Related Posts