Μάχη ανακοινώσεων από οδηγούς WRC και FIA

Adrien Fourmaux (FRA) Alexandre Coria (FRA) Of team HYUNDAI SHELL MOBIS WORLD RALLY TEAM are seen performing during the World Rally Championship Sweden in Umea, Sweden on 13,February. 2025 // Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI202502201091 // Usage for editorial use only //

Άμεση ήταν η αντίδραση των οδηγών του WRC, καθώς αιτήθηκαν συνάντηση με τον πρόεδρο της FIA, Mohammed Ben Sulayem μετά την επιβολή χρηματικού προστίμου στον Adrien Fourmaux για χρήση αισχρής γλώσσας. Παραμένει ανένδοτη η διοργανώτρια αρχή.

Προ ημερών, στο stop control της Power Stage του Rally Σουηδίας, έλαβε χώρα ένα περιστατικό με πρωταγωνιστή τον Adrien Forumaux. Ο Γάλλος οδηγός της Hyundai, στην προσπάθειά του να εξηγήσει όσα του συνέβησαν τόσο το πρωί όσο και το απόγευμα του Σαββάτου, χρησιμοποιώντας αισχρή γλώσσα. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα η FIA να του επιβάλει χρηματικό πρόστιμο, ύψους 10.000 ευρώ συν 20.000 σε περίπτωση νέας παράβασης του άρθρου 12.2.1 του νέου αγωνιστικού κώδικα της FIA. Έτσι έγινε ο πρώτος οδηγός του σπορ που βρίσκεται υπό την αιγίδα της που τιμωρείται. 

H αντίδραση των οδηγών του WRC ήταν άμεση και αιτήθηκαν να συναντηθούν με τον πρόεδρο της FIA, Mohammed Ben Sulayem προκειμένου να συζητήσουν πάνω στο θέμα αυτό με σκοπό να βρεθεί κάποια λύση. Ανάλογα περιστατικά συνέβησαν τον περασμένο Σεπτέμβριο όταν ο Max Verstappen έβρισε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου στο GP της Σιγκαπούρης αλλά και στο Rally Acropolis μερικές εβδομάδες πριν όταν ο οκτώ φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Sebastien Ogier επέκρινε την διάρκεια των κενών εκκίνησης του ενός πληρώματος με το άλλο. Συνέπεια του τελευταίου ήταν να δεχτεί πρόστιμο ύψους 30.000 ευρώ. 

Στην ανακοίνωση που εξέδωσε ο σύνδεσμος των οδηγών του WRC, αναφέρεται μεταξύ άλλων πως τα πληρώματα “πρέπει να συμμορφώνονται με τις αποφάσεις των αγωνοδικών” και τονίζουν την ευθύνη τους να συνεργάζονται με τους εμπλεκόμενους φορείς για την προώθηση του αθλήματος. Παρόλα αυτά η WoRDA αντιτίθεται σθεναρά στην επιβολή του προστίμου στον Adrien Fourmaux, δηλώνοντας ότι η “αυστηρότητα των κυρώσεων που επιβάλλονται για μικρές και ακούσιες γλωσσικές παραβάσεις”, έχει φτάσει σε “μη αποδεκτό επίπεδο” 

Επιπλέον αμφισβήτησαν “τη σημασία και την εγκυρότητα της επιβολής οποιουδήποτε είδους ποινής για ακούσιες γλωσσικές παραβάσεις”, ενώ ζητούν διαφάνεια από την FIA για τα πρόστιμα που έχουν δηλώσεις πως είναι υπέρογκα και εξαιρετικά δυσανάλογα με το μέσο εισόδημα και τον προϋπολογισμό στο WRC. Η δήλωση αυτή έχει υπογραφεί από οδηγούς και συνοδηγούς της μεγάλης κατηγορίας, μαζί με ηγετικά μέλη του WRC2 και το άλλοτε συνοδηγό και νυν σχολιαστή στο Rally TV Julien Ingrassia. 

 

Αναλυτικά η δήλωση του συνδέσμου των οδηγών του WRC 

Οι οδηγοί και οι συνοδηγοί του WoRDA, εμπνευσμένοι από τους συναδέλφους τους στο GPDA (σ.σ τον αντίστοιχο σύνδεσμο για την F1), συγκεντρώθηκαν για να εκφράσουν την γνώμη τους, προκειμένου να συνεργαστούν για ένα καλύτερο μέλλον. 

Πρώτα απ’όλα θέλουμε να δηλώσουμε ότι όπως συμβαίνει σε κάθε άθλημα, οι αγωνιζόμενοι πρέπει να συμμορφώνονται με τις αποφάσεις των αγωνοδικών. Ο σεβασμός επί αυτής της αρχής δεν αμφισβητείται. Δεν ήμαστε όλοι επαγγελματίες πλήρους απασχόλησης. Ωστόσο όλοι αντιμετωπίζουμε τις ίδιες ακραίες συνθήκες με το ίδιο άσβεστο πάθος. 

Είτε τρέχουμε στο πυκνό δάσος, είτε σε παγωμένους δρόμους μέσα στη νύχτα, είτε μέσα στη σκόνη των χωμάτινων ειδικών, φτάνουμε στα όριά μας. Κόντρα στα στοιχεία της φύσης, κόντρα στον χρόνο και κόντρα στα δικά μας όρια. Πέρα από τους αγώνες, ο ρόλος μας έχει επεκταθεί. Οι οδηγοί και συνοδηγοί του WRC, δεν είναι μόνο αθλητές. Είναι και διασκεδαστές, δημιουργοί περιεχομένου και σταθερές παρουσίες στα μέσα ενημέρωσης. 

Από τα smartphones των θεατών, μέχρι τις επίσημες κάμερες του WRC, πρέπει να ήμαστε διαθέσιμοι ανά πάσα στιγμή, πριν, κατά τη διάρκεια του αγώνα και μετά, από το πρωί ως το βράδυ. 

Η WoRDA ανέκαθεν αναγνώριζε τις ευθύνες και την δέσμευσή μας να συνεργαζόμαστε αρμονικά με όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς, συμπεριλαμβανομένου του προέδρου της FIA για την προώθηση και ανάδειξη του αθλήματος προς όφελος όλων. 

Τους τελευταίους μήνες όμως, παρατηρείται μια ανησυχητική αύξηση της αυστηρότητας των κυρώσεων που επιβάλλονται για μικρές, μεμονωμένες και ακούσιες γλωσσικές παραβάσεις. Αυτό έχει φτάσει σε μη αποδεκτό επίπεδο. 

 

Πιστεύουμε ακράδαντα ότι: 

 

  • Η κοινή καθομιλουμένη δεν μπορεί να θεωρείται και να κρίνεται ως ισότιμη με πραγματική προσβολή ή πράξη επιθετικότητας. 

 

  • Οι μη ομιλούντες τη μητρική τους γλώσσα μπορεί να χρησιμοποιούν ή να επαναλαμβάνουν όρους δίχως την πλήρη επίγνωση της σημασίας τους. 

 

  • Δευτερόλεπτα μετά από μια έκρηξη αδρεναλίνης, είναι μη ρεαλιστικό να περιμένουμε έναν τέλειο και συστηματικό έλεγχο των συναισθημάτων 
  • Το WRC είναι ακραίο: Υψηλό επίπεδο κινδύνου για τους αθλητές, υψηλό φόρτο εργασίας, η διάρκεια των ημερών. Όλα έχουν φτάσει στα όριά τους. 

 

Σε μια τέτοια περίπτωση αμφισβητούμε την σκοπιμότητα και την εγκυρότητα της επιβολής οποιασδήποτε ποινής. Τα υπέρογκα πρόστιμα είναι εξαιρετικά δυσανάλογα με το μέσο εισόδημα και τον προϋπολογισμό στα Rally. 

Ανησυχούμε επίσης για την αίσθηση που δημιουργούν στους φιλάθλους αυτά τα υπερβολικά ποσά, υποδηλώνοντας ότι πρόκειται για μια βιομηχανία όπου τα χρήματα δεν έχουν σημασία. 

Αυτό εγείρει επίσης ένα εύλογο ερώτημα. Που πηγαίνουν τα χρήματα από αυτά τα πρόστιμα; 

Η έλλειψη διαφάνειας ενισχύει τις ανησυχίες και υπονομεύει την εμπιστοσύνη στο σύστημα. Οι αρνητικές εντυπώσεις που περιβάλλουν αυτές τις κυρώσεις, υπερτερούν κατά πολύ του αντίκτυπου κάθε γλωσσικής παράλειψης. 

Ζητούμε άμεση επικοινωνία με τον πρόεδρο της FIA, Mohammed Ben Sulayem και τα μέλη της WoRDA, για την εξεύρεση μιας κοινώς αποδεκτής λύσης. 

 

Με αγωνιστικούς χαιρετισμούς, οι οδηγοί και συνδοδηγοί, μέλη του WoRDA 

 

Sebastien Ogier, Kalle Rovanpera, Ott Tanak, Thierry Neuville, Martijn Wydaeghe, Jonne Halttunen, Martin Jarveoja, Vincent Landais, Adrien Fourmaux, Alexandre Coria, Elfyn Evans, Scott Martin, Grégoire Munster, Louis Louka, Takamoto Katsuta, Aaron Johnston, Martins Sesks, Francis Renars, Sami Pajari, Marko Salminen, Josh McErlean, Eoin Treacy, Candido Carrera, Gus Greensmith, Jonas Andersson, Yohan Rossel, Arnaud Dunand, Oliver Solberg, Elliott Edmondson, Leo Rossel, Guillaume Mercoiret, Dani Sordo, Julien Ingrassia. 

Λίγες ώρες αργότερα η FIA απάντησε στην ανακοίνωση της WoRDA, επαναλαμβάνοντας την θέση της, σχετικά με την θέσπιση κατευθυντήριων γραμμών για ανάλογα παραπτώματα. Ένας εκπρόσωπός της είπε: “Όπως πολλοί διεθνείς οργανισμοί και πρωταθλήματα άλλων σπορ, διατηρούμε έναν κώδικα συμπεριφοράς που καθορίζει τι περιμένουμε από τους αθλητές μας και τις ομάδες τους 

Οι οδηγοί αποτελούν πρότυπα για τους νέους και πρεσβευτές του ευρύτερου κόσμου του μηχανοκίνητου αθλητισμού, και ο τρόπος που συμπεριφέρονται στους αγώνες έχει σημασία. 

Ο σκοπός του κώδικα είναι να προωθήσει το καλύτερο δυνατό αθλητικό πνεύμα και σεβασμό, συμπεριλαμβανομένων των προσδοκιών σχετικά με τη γλώσσα που μπορεί να θεωρηθεί προσβλητική η ακατάλληλη από πολλούς, ή πράξεις που θα μπορούσαν να θεωρηθούν επιζήμιες για το άθλημα. 

Αυτοί οι κανόνες και οι ποινές συνάδουν με εκείνους που εφαρμόζουν οι αντίστοιχες οργανώσεις μας σε άλλα παγκόσμια σπορ και πρωταθλήματα υψηλού επιπέδου. 

Όπως συμβαίνει με όλους τους κανόνες, ιδίως σε περιβάλλοντα υψηλούς στρες και ανταγωνισμού, είναι ζωτικής σημασίας να αξιολογούνται οι καταστάσεις κατά περίπτωση. Όμως οι περιττές χυδαιότητες και οι βωμολοχίες δεν συγχωρούνται”. 

Πλέον μένει να φανεί αν θα υπάρξει νέα ανακοίνωση ή όχι από την WoRDA η οποία θα αποτελέσει απάντηση στα λεγόμενα του εκπροσώπου της FIA.  

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Στην πίστα και η Alpine A525 (pics)

Related Posts