Ο πρόεδρος της Ferrari Sergio Marchionne πιστεύει ότι ένας περιορισμός των budget δεν μπορεί να δουλέψει στην Formula 1.
Το ζήτημα ανέκυψε όταν η Liberty Media εξέφρασε την επιθυμία της να μοιράσει καλύτερα τα διαφημιστικά έσοδα στις ομάδες, και δη στις πέντε μεγάλες.
Ωστόσο, ο ισχυρός άνδρας της Scuderia δε βρίσκει το λόγο να γίνει κάτι τέτοιο, μιας και θεωρεί πως στο παρελθόν έχει κριθεί αναποτελεσματικό.
«Οι παρεμβάσεις που έγιναν μέχρι τώρα, από περιορισμό στο κόστος των μονάδων ισχύος στις περιορισμένες ώρες χρήσης του αεροδυναμικού τούνελ, ήταν εντελώς αναποτελεσματικές,» δήλωσε ο Marchionne.
«Η πραγματικότητα είναι ότι η Formula 1 είναι ένα πάρα πολύ ακριβό σπορ. Υπάρχουν εργοστασιακές ομάδες όπως είναι η Renault καιη Mercedes, μεγάλες εταιρίες που μπορούν να επικεντρωθούν σε μία πολύ μεγάλη εξέλιξη, και αυτό γίνεται πολύ επικίνδυνο για το κόστος.
«Αποδέχομαι τους στόχους για μείωση του κόστους, αλλά αυτό εξαρτάται κι από εμάς και πώς αλλάζουμε στις απαιτήσεις. Αλλά δεν πιστεύω ότι ένα πλαφόν στο budget μπορεί να λειτουργήσει.
«Το πρόβλημα είναι ότι με τους περιορισμούς, θα καταλήξουμε να δουλεύουμε σε περιορισμένα μέρη ώστε να κάνουμε το μονοθέσιο ανταγωνιστικό.»
Παρά τις επιδιώξεις για μείωση του κόστους η Ferrari, σύμφωνα με τον Marchionne, δεν έχει κρατήσει ούτε ένα ευρώ από την εξέλιξη των μονοθεσίων της.
«Όταν κοιτάω τις παλιές αναφορές για το τι ξοδεύαμε τα τελευταία 10 χρόνια, και ακόμα πιο πίσω, συμπέρανα ότι η Ferrari δεν έκανε ποτέ πίσω στο κόστος.
«Τότε αν το budget χρησιμοποιούταν καλά ή κακά, δεν ξέρω. Παρά τις παρεμβάσεις της FIA που προσπαθεί να περιορίσει τα έξοδα, οι ομάδες βρήκαν άλλον τρόπο να ξοδεύουν.
«Αυτό είναι το παλιό πρόβλημα όσον προσπάθησαν και επέβαλαν τον περιορισμό της εξέλιξης των μονοθεσίων: αν κάποια σημεία μείνουν ανοιχτά, τα έξοδα θα επικεντρωθούν εκεί. Αν κοιτάξω τα τελευταία τέσσερα ή πέντε χρόνια, δεν έχουμε κρατήσει ούτε 1 ευρώ.
«Απλά κάναμε ανακατανομή στα έξοδα μας. Επί τη βάσει του, είναι πολύ ευγενής ο σκοπός, αλλά τελικά, όταν αυτό εφαρμόζεται, δεν φέρνει τα επιθυμητά αποτελέσματα.»
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify