Μεγάλες Κόντρες στην ιστορία της F1: Didier Pironi vs Gilles Villeneuve

Το TotalRacing.gr επιστρέφει στα αφιερώματα «Μεγάλες Κόντρες» με μια αντιπαλότητα βγαλμένη από τις αρχές των 80’s: Didier Pironi εναντίον Gilles Villeneuve.

O Didier Pironi γεννήθηκε στις 26 Μαρτίου το 1952 στο Villecresnes της Γαλλίας. Ξεκίνησε την καριέρα του στην F1 το 1978 για λογαριασμό της Tyrell. Επιπρόσθετα ο Pironi ήταν και νικητής στις 24 ώρες του Le Mans με μια Renault Alpine A442B.

Από την άλλη μεριά, ο Gilles Villeneuve γεννήθηκε στο Quebec του Καναδά. Από πολύ μικρός είχε αγάπη για τα αγωνιστικά αυτοκίνητα, ενώ το 1977 έκανε το ξεκίνημα του στην F1, οδηγώντας για λογαριασμό της McLaren, αν κι έγινε ευρέως γνωστός και αγαπητός για την θητεία του στη Ferrari και ειδικά τη σεζόν του ’79 που ήταν κοντά σε έναν παγκόσμιο τίτλο.

szZGK

Για πολλούς, ο Gilles ήταν ο πιο θεαματικός πιλότος που πέρασε ποτέ από την F1. Κι ο Pironi όμως είχε τρομερό ταλέντο και το ξεδίπλωνε χρόνο με το χρόνο. Όλα όμως θα άλλαζαν όταν οι 2 τους θα γίνονταν teammate στην ομάδα της Ferrari όταν ο τελευταίος ήρθε στην Scuderia τη σεζόν του 1981.

Η πρώτη σεζόν κύλησε μέτρια και για τους δύο. O Villeneuve κατάφερε να πάρει νίκες σε Μονακό και Ισπανία, ενώ Highlight και το βάθρο του στον Καναδά. Όμως αρκετές εγκαταλείψεις θα τον οδηγήσουν τελικώς στην 7η θέση με 25 βαθμούς, τη στιγμή που ο Pironi ήταν 13ος με μόλις 9 βαθμούς.

Η σημαδιακή σεζόν του 1982

Η χρονιά ξεκίνησε στραβά για τον Villeneuve με 2 εγκαταλείψεις στα πρώτα 2 GP, σε Νότια Αφρική και Βραζιλία. O Pironi καταφέρνει να βγει 6ος στη Βραζιλία και πλέον οδεύανε για το Grand Prix του Σαν Μαρίνο. Προς το τέλος του γκραν-πρι του Αγίου Μαρίνου, καθώς τα δύο μονοθέσια της Ferrari με τους Villeneuve και Pironi όδευαν προς τη νίκη με πολύ μεγάλη διαφορά, οι τεχνικοί διέταξαν τους οδηγούς να χαμηλώσουν ταχύτητα για να μην ξεμείνουν από καύσιμα. Όμως αντί να ελαττώσει ταχύτητα, ο Pironi προσπέρασε τον ομόσταυλό του, με τρόπο έτσι ώστε ο Καναδός να μην μπορέσει να επιχειρήσει ξανά προσπέρασμα, και κέρδισε την κούρσα.

Ο Villeneuve ορκίστηκε να μην του ξαναμιλήσει ποτέ και δυστυχώς αποδείχθηκε προφητικός: δύο εβδομάδες αργότερα, στα προκριματικά του Βελγικού GP στην πίστα του Zolder, προσπαθώντας να σημειώσει καλύτερο χρόνο από τον Pironi προσέκρουσε με περίπου 225 χλμ/ώρα στον Jochen Mass και σκοτώθηκε.

Ο Pironi συνέχισε τις καλές εμφανίσεις, αλλά ο χαρακτήρας του μετά το θάνατο του Villeneuve είχε αλλάξει. Στο GP του Καναδά (εντός έδρας για τον εκλιπόντα Gilles) «έμεινε» στην εκκίνηση και έτσι ο Ιταλός Riccardo Palletti συγκρούστηκε μετην ακίνητη Ferrari του Γάλλου.

Ο ίδιος θα εμπλεκόταν σε ακόμη ένα ατυχές περιστατικό. Σε μια απερίσκεπτη ενέργεια στα προκριματικά του GP Δυτικής Γερμανίας, κι ενώ είχε ήδη εξασφαλίσει την pole position, συγκρούστηκε με τον Alain Prost. Έσπασε τα πόδια του, έχασε ένα πρωτάθλημα που φαινόταν σχεδόν βέβαιο (όντας 16 βαθμούς μπροστά απ’ τον Keke Rosberg) και εγκατέλειψε για πάντα τη Formula 1.

O Pironi τον Αύγουστο του 1987 σκοτώθηκε σε ατύχημα με αγώνες σκαφών στο Needles Trophy Race. Μαζί του σκοτώθηκε και το πλήρωμα του. Πέθανε χωρίς να προλάβει να δει τους δίδυμους γιους του. Η γυναίκα του, Catherine Goux, έδωσε στα δίδυμα τα ονόματα Didier και Gilles, προς τιμήν των δύο αυτών μεγάλων οδηγών και προσωπικοτήτων της F1.

H πίστα του Καναδά στο Montreal ονομάστηκε Gilles Villeneuve Circuit προς τιμήν του Καναδού.

Ο γιος του, Jacques Villeuneve, θα καταφέρει αυτό που δεν κατάφερε ο πατέρας του μερικά χρόνια μετά: να κατακτήσει ένα πρωτάθλημα F1.

 Οδηγός Νίκες Βάθρα Pole Position Ταχύτεροι Γύροι
Gilles Villeneuve 6 13 2 8
Didier Pironi 3 13 4 5

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

H Red Bull είναι ανοιχτή σε ενδεχόμενη «προαγωγή» του Verstappen το 2016

Next Article

Video|Μανικετόκουμπα κατασκευασμένα από κιβώτια ταχυτήτων της Williams

Related Posts