H Dorna και η Michelin ανακοίνωσαν ότι από το 2023 μόνο δύο αντί για τρεις διαθέσιμες γόμες για τα πίσω ελαστικά θα είναι διαθέσιμες κάθε τριήμερο, για λόγους βιωσιμότητας.
Η Γαλλική εταιρεία πρόσφερε μόνο δύο επιλογές σε κάθε Grand Prix το 2016, την πρώτη σεζόν που αποτέλεσε τον αποκλειστικό προμηθευτή ελαστικών του MotoGP. Η απόφαση για την επιστροφή σε αυτή την κατάσταση έχει να κάνει με την συνεχή προσπάθεια της Dorna για ένα πρωτάθλημα πιο φιλικό στο περιβάλλον, με λιγότερα απόβλητα.
Η μείωση των επιλογών αυτή υπολογίστηκε ότι θα εξοικονομήσει 1500 ελαστικά ανα σεζόν, κάτι που επακόλουθα θα οδηγήσει σε μείωση των αποβλήτων. Το πλήθος των διαθέσιμων ελαστικών είχε ήδη μειωθεί για φέτος, από 15 σε 13 (13 μπροστά και 13 πίσω), ενώ το 2023 το πλήθος αυτό θα μειωθεί περαιτέρω, φτάνοντας στα 12. Η μείωση αυτή ήταν που οδήγησε στην απόφαση οι τρεις επιλογές να γίνουν δύο, καθώς ο διαχωρισμός των 12 αυτών ελαστικών σε τρια compounds θα δημιουργούσε προφανή προβλήματα.
Η αλλαγή αυτή χαιρετίστηκε από τον Aleix Espargaro, ο οποίος δήλωσε σχετικά στο The-Race.com:
«Αν η Michelin χρησιμοποιήσει την γνώση της και είναι υπερακριβής με τις θερμοκρασίες και τις πίστες, είναι καλύτερα από τρεις [συνθέσεις (μετ. compounds)]. Κάνει την ζωή μας ευκολότερη. Υπάρχουν κάποιες πίστες όπου χρησιμοποιείς τα τρία ελαστικά, όμως σε πολλές πίστες χρησιμοποιούμε μόνο τα δύο. Νομίζω ότι όσον αφορά την βιωσιμότητα, το να έχουμε λιγότερα ελαστικά, το να χρησιμοποιούμε λιγότερα υλικά, είναι ΟΚ.»
«Σημαίνει επίσης ότι έχεις περισσότερα ελαστικά από εκείνα [τα compounds] που όντως χρησιμοποιείς, οπότε θεωρώ ότι είναι θετικό, ότι είναι καλό. Εάν ο καιρός αλλάξει πολύ, προς το κακό, τότε θα μπορούσες να είχες πρόβλημα, διότι είσαι περισσότερο καλυμμένος όταν έχεις τρεις επιλογές.»
«Όμως ίσως να είναι καλύτερο για το αγωνιστικό θέαμα, γιατί νομίζω ότι οι συνθέσεις θα είναι περισσότερο προς το πιο μαλακό και θα δούμε περισσότερα κατεστραμένα ελαστικά στο τέλος των αγώνων και έτσι περισσότερες μάχες. Θεωρώ ότι μπορεί να είναι ενδιαφέρον.»
Η Michelin δεν έχει κάνει λόγο για εφαρμογή του ίδιου πλάνου και στα μπροστινά ελαστικά, τα οποία είναι πιο σημαντικά καθώς έχουν να κάνουν με την αίσθηση που έχει ο αναβάτης. Η εταιρεία σχεδιάζει ένα νέο μπροστινό ελαστικό, το οποίο θα κάνει την εμφάνισή του το 2024 ή το 2025.
Ο Piero Taramasso, επικεφαλής της Michelin, δήλωσε ότι μέχρι στιγμής το πλάνο είναι να διατηρηθούν οι τρεις επιλογές για το μπροστινό ελαστικό σε κάθε αγώνα, ενώ δεν έχουν συζητήσεις για το πλήθος τους. Τόνισε ότι στόχος είναι να σχεδιαστεί το σωστό ελαστικό πρώτα και ότι οι συζητήσεις για τις ποσότητες μπορούν να ξεκινήσουν αργότερα.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify