Μερικές σκέψεις για το Sochi

Η Formula 1 κατευθύνεται στη Ρωσία, στην πόλη του Sochi.

Η πίστα εκεί είναι ακόμα ένα δημιούργημα του Herman Tilke, του ανθρώπου που έχει σχεδιάσει κάθε πίστα που έχει μπει στο καλεντάρι για πρώτη φορά από το 1999 και μετά. Αυτός ο κύριος είτε μας απογοητεύει είτε μας εντυπωσιάζει. Όσον αφορά την πίστα του Sochi, νομίζω πως κατάφερε να κάνει και τα δύο.

Αφενός, ως χάραξη είναι αρκετά τυποποιημένη. Όπως ανέφερα και σε παλαιότερο άρθρο μου, είναι σημαντικό μία πιστά να «κυλά», να έχει μία φυσική συνέχεια, να δίνει την αίσθηση στον οδηγό και στον θεατή πως το χέρι που την σχεδίαζε είχε την θέληση να μοιάζει με ποτάμι που κατεβαίνει ορμητικά από το βουνό.

Μπορεί να ακούγεται αρκετά ποιητικό αυτό, όμως είναι κάτι που όλοι μας αγαπάμε. Δείτε την πίστα στο Spa, το Hungaroring ή ακόμα και ένα δημιούργημα του Tilke, την Sepang. Όλες έχουν αυτή την ροή.

Παρόλα αυτά, η πίστα του Sochi δεν την διαθέτει. Στο πρώτο μισό της είναι αρκετά γρήγορη, με υψηλής ταχύτητας καμπές και μεγάλες ευθείες. Στο δεύτερο μισό της έχει κοφτές στροφές, σχεδόν 90°, που θυμίζουν εκνευριστικά την Marina Bay.

Από την άλλη, βέβαια, είναι ένα αριστούργημα από την πλευρά της υλικοτεχνικής υποδομής. Είναι – ίσως – η πληρέστερη πίστα, με τις καλύτερες εγκαταστάσεις αυτήν την στιγμή στην F1. Οι Ρώσοι κατάφεραν να εκμεταλλευτούν άριστα το ολυμπιακό χωριό και τις υποδομές των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων που διεξήχθησαν πέρυσι εκεί, χτίζοντας ένα σιρκουί που προσιδιάζει σε πόλης, αλλά δεν είναι. Θεωρώ πως θα μπορούσε να αποτελέσει παράδειγμα προς μίμηση για την Ελλάδα.

Περνώντας από την πίστα στη δράση, το Sochi προβλέπεται να βολέψει αρκετά όσα μονοθέσια έχουν μονάδα ισχύος της Mercedes. Οι μεγάλες ευθείες θα ευνοήσουν όσους έχουν την καλύτερη τελική, ρίχνοντας στο καναβάτσο Renault και Honda.

Το πιθανότερο είναι η νίκη να καταλήξει εκ νέου στα χέρια του Lewis Hamilton. Όχι μόνο γιατί οδηγάει μία Mercedes, αλλά γιατί συνολικά φέτος είναι καλύτερος του Nico Rosberg. Η ψυχολογία πλέον είναι ξεκάθαρα με το μέρος του Βρετανού και δεν φαίνεται να αλλάζει εύκολα αυτό. Αν παράλληλα με την διαφαινόμενη πρωτιά του ίδιου έρθει και ένας κακός τερματισμός των άμεσων ανταγωνιστών του (Rosberg και Vettel), τότε ο τίτλος των οδηγών κλίνει οριστικά προς τον Lewis.

Όσο για τους κατασκευαστές, η Mercedes δεν έχει αντίπαλο. Αν στους οδηγούς υπάρχει ένα υποτυπώδες suspence, στην βαθμολογία των κατασκευαστών η αγωνία τελείωσε σχεδόν μετά την θερινή ανάπαυλα.

Τέλος, αναμένουμε έναν αγώνα που θα μας αφυπνίσει. Μετά τον αγώνα στη Suzuka και τις ελάχιστες μάχες – αν εξαιρέσουμε μερικές καλές μονομαχίες εκτός δεκάδας – χρειαζόμαστε έναν αγώνα-διαφήμιση για το σπορ. Όλα θα φανούν την Κυριακή.

Over and out.

 

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Ecclestone - Οι υβριδικοί κινητήρες απέτυχαν

Next Article

Διαφωνεί ο Raikkonen με τον Alonso στο θέμα των team radio

Related Posts