Μηδέν εις το πηλίκον

Το νέο σύστημα κατατακτήριων εγκαινιάστηκε σήμερα στον πρώτο αγώνα της σεζόν και δεν άφησε καθόλου καλές εντυπώσεις. Μήπως η F1 πρέπει να επιστρέψει άμεσα στο παλιό σύστημα; Ή, μήπως, χρειάζεται μία νέα, φρέσκια ιδέα, μακριά από τη λογική των τριών μερών και του αποκλεισμού;

Ομάδες και FIA (σε συνεργασία με τον Bernie Ecclestone) αποφάσισαν προ μερικών εβδομάδων μερικές σημαντικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο θα καθορίζεται η σειρά εκκίνησης στον αγώνα της Κυριακής. Παρά το γεγονός ότι το σύστημα των τριών μερών (Q1, Q2, Q3) παρέμεινε, η ίδια η λογική του αποκλεισμού άλλαξε εκ βάθρων.

Ουσιαστικά, αυτό που άλλαξε ήταν ο τρόπος με τον οποίο θα αποκλείονται οι πιο αργοί οδηγοί. Κάθε 90 δευτερόλεπτα αποκλείεται ο τελευταίος οδηγός, μέχρι να μείνουν 15 μετά το Q1, 8 μετά το Q2, με δύο οδηγούς να μονομαχούν στο Q3 για την pole position.

Στη θεωρία, αυτό το πλάνο μπορεί να προσφέρει θέαμα, να διαταράξει τις ισορροπίες στο grid, να δώσει εκπλήξεις. Όπερ και εγένετο – σε μικρότερο από το αναμενόμενο βαθμό – στο Q1 και στο Q2. Ωστόσο, στο τρίτο μέρος των προκριματικών, η δράση ήταν σχεδόν ανύπαρκτη. Τρία λεπτά πριν το τέλος της διαδικασίας, οι οδηγοί ήδη γνώριζαν πού έχουν καταταγεί και είχαν βγει από τα μονοθέσια, κατευθυνόμενοι προς το ζύγισμα. Και, αυτό είναι τουλάχιστον τραγελαφικό.

Άθελά τους, οι ιθύνοντες της F1 έδωσαν μία τελειωτική βολή στο λιγοστό θέαμα που απέμεινε στις κατατακτήριες. Με τους αγώνες στην συντριπτική τους πλειονότητα βαρετούς και προβλέψιμους, η δράση του Σαββάτου ήταν κάτι που μπορούσε – αν όχι πάντα σίγουρα κάποιες φορές – να μας κρατήσει σε αγωνία.

Πλέον, η μόνη λύση είναι να αρχίσουν εκ νέου οι συζητήσεις για το format των προκριματικών. Ήδη αποφασίστηκε αύριο πριν τον αγώνα να λάβει χώρα ένα meeting των αγωνιστικών διευθυντών των ομάδων για να βρεθεί μία κοινή γραμμή εν όψει Μπαχρέιν. Η κριτική από όλες τις μεριές ήταν δριμύτατη για να παραμείνουν τα πράγματα ως έχουν.

Επομένως, ποια μπορεί να είναι η λύση στο πρόβλημα αυτό;

Αρχικά, ο κανονισμός προβλέπει την επιστροφή στο παλιό σύστημα κατατακτήριων, εφόσον κριθεί απαραίτητο. Μάλλον αυτή θα είναι και η έκβαση της αυριανής συνάντησης.

Φυσικά, δεν έχει απορριφθεί ακόμα και το ενδεχόμενο να κατασκευαστεί ένα νέο πλάνο κατατακτήριων, που θα προλαμβάνει όλα όσα έγιναν σήμερα. Χρειάζεται, όμως;

Φρονώ πως το παλαιό σύστημα που ίσχυε μέχρι πρότινος ήταν καλοφτιαγμένο, χωρίς προβλήματα και αρεστό από όλους.

Κάποιοι θα πουν πως πρέπει να δοθεί χρόνος στο νέο μοντέλο και, αν αποτύχει, να επιστρέψουμε στα σίγουρα. Κάποιοι θα προτείνουν να καταστρωθεί ένας καινούριος σχεδιασμός.

Όπως και να έχει, η Formula 1 αγώνα με τον αγώνα φτάνει στο σημείο μηδέν. Και, από σήμερα, βγάλαμε μηδέν εις το πηλίκον…

Over and out.

 

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Raikkonen & Vettel δεν θεωρούν αντιπροσωπευτική τη διαφορά από τη Mercedes

Next Article

Το grid του Grand Prix Αυστραλίας 2016

Related Posts