Μετά από άλλους 3 αγώνες να έχουν ολοκληρωθεί και με δεδομένη την διακοπή μέχρι τον αγώνα στo Assen, ήρθε η ώρα για το δεύτερο μέρος των Power Rankings του MotoGP για το πρωτάθλημα του 2017.
Όπως αναφέρθηκε και στο πρώτο μέρος εξετάζουμε την απόδοση, τις εγκαταλείψεις, τις θέσεις που τερμάτισε ο εκάστοτε αναβάτης, κι όχι τους βαθμούς που έχει συλλέξει. Για αυτό τον λόγο υπάρχουν αρκετές ανακατατάξεις σε σύγκριση με τον βαθμολογικό πίνακα.
Επιμέλεια: Δημήτρης Βούρδας, Δημήτρης Μπίζας
1. Andrea Dovizioso (+5)
O αναβάτης της Ducati είναι σε απίστευτη κατάσταση. 2 συνεχόμενες νίκες και με διαφορά η καλύτερη απόδοση που είχε στην καριέρα του ο Ιταλός, που για πρώτη φορά είναι άμεσος διεκδικητής του τίτλου. Η Ducati είναι επιτέλους σε υψηλή απόδοση κι ο Dovizioso δεν έχασε την ευκαιρία να το αποδείξει.
2. Maverick Vinales (+1)
Η νίκη στην Γαλλία ήταν σπουδαία, αλλά ακόμη πιο εντυπωσιακή ήταν η δεύτερη θέση στο Mugello, που κατάφερε πρακτικά να τον διατηρήσει στην κορυφή της βαθμολογίας, παρά την καταστροφή της Καταλωνίας. Ο Vinales παραμένει το μεγάλο φαβορί για την κατάκτηση του πρωταθλήματος, αλλά είναι πια στο χέρι του να εδραιωθεί και πάλι σε αυτήν τη θέση.
3. Dani Pedrosa (+1)
Μπορεί η εμφάνιση στο Mugello να ήταν η χειρότερη της σεζόν για τον Ισπανό, αλλά ο παλαιότερος αναβάτης της Honda είναι σε εξαιρετική κατάσταση και το αποδεικνύει σε κάθε πίστα. 2 βάθρα με σταθερή οδήγηση, άλλη μια pole και τέταρτη θέση στο πρωτάθλημα, για έναν αναβάτη που δεν παύει να επιδεικνύει την ταχύτητα του.
4. Marc Marquez (-3)
O Marquez δεν είναι σε καλή κατάσταση, ή τουλάχιστον δεν είναι στην κατάσταση που του χάρισε τον τίτλο και τον ανέδειξε 3 φορές κάτοχο του παγκόσμιου τίτλου. Παρότι μοιάζει να είναι πάντα κοντά στις πρώτες θέσεις, έχει υποπέσει σε αρκετά λάθη. Είναι όμως τρίτος στο πρωτάθλημα και με τα δεδομένα που υπάρχουν θα ήταν ουτοπικό να τον ξεγράψουμε από την μάχη του τίτλου.
5. Johann Zarco (-3)
Στο προηγούμενο μέρος είπαμε ότι περιμένουμε να τον δούμε στο βάθρο σύντομα και πριν περάσει μια εβδομάδα, ο rookie-έκπληξη της Tech 3 πήρε μια εντυπωσιακή δεύτερη θέση στο Le Mans. Έκτοτε δεν έχει κάνει κάποια αντίστοιχα τρομερή εμφάνιση, αλλά παραμένει ο πρώτος αναβάτης μη εργοστασιακής ομάδας, είναι μπροστά από μια Ducati και πλησιάζει μια Yamaha.
6. Jorge Lorenzo (+2)
Τελικά υπάρχει ζωή στον πλανήτη Lorenzo. Μετά το βάθρο στη Jerez, o αναβάτης της Ducati έδειξε εξαιρετικά σημάδια στο Le Mans, επιβίωσε στο Mugello κι έκανε μια εντυπωσιακή ανατροπή ανεβαίνοντας τέταρτος στην Καταλωνία. Μένει να παραμείνει σταθερός, κάτι που όπως φαίνεται από τις απίθανες επιδόσεις του Dovizioso είναι στο χέρι του.
7. Valentino Rossi (-2)
Ιχ. Όσο βλέπαμε τους πρώτους 24 γύρους στο Le Mans βλέπαμε την επιστροφή του κορυφαίου αναβάτη όλων των εποχών στην μάχη του τίτλου. Στον 25ο γύρο όλα αυτά χάθηκαν με το διπλό λάθος του και την εγκατάλειψη του. Βάζοντας και τον τραυματισμό που είχε πριν τους αγώνες σε Ιταλία και Καταλωνία, ο Rossi έμεινε πίσω και πλέον πρέπει να ανέβει ένα βουνό για μπορέσει να είναι και πάλι σε θέση να αγωνιστεί για το πρωτάθλημα.
8. Danilo Petrucci (+2)
Με το εκπληκτικό βάθρο που πήρε στο Mugello μετά από έναν συναρπαστικό αγώνα μπροστά στους συμπατριώτες του, ο Petrucci αξίζει την άνοδο στην όγδοη θέση. Παρά το γεγονός ότι εγκατέλειψε σε Γαλλία και Καταλωνία, ο αναβάτης της Pramac είναι στην καλύτερη κατάσταση της καριέρας του κι αν διατηρήσει την απόδοση του και περιορίσει τα λάθη θα είναι σε θέση να διεκδικήσει κι άλλα βάθρα.
9. Jonas Folger (-)
Ο πιο σταθερός αναβάτης του MotoGP είναι ο Γερμανός της Tech 3. Ούτε μια πτώση στον αγώνα και με εξαίρεση τον αγώνα στο Mugello είναι σταθερά στη δεκάδα. Κάποιος θα περίμενε ότι η διαφορά του με τον εντυπωσιακό teammate του να είναι μεγαλύτερη, όμως οι 51 βαθμοί του Folger είναι μια αξιοπρόσεκτη συγκομιδή. Γι’ αυτό άλλωστε θα παραμείνει στην γαλλική ομάδα και το 2018.
10. Cal Crutchlow (-3)
Ένας από τους πιο συμπαθείς και γρήγορους αναβάτες στο grid, ο Crutchlow είναι πάντα στο μυαλό των ειδικών, όταν όλα δείχνουν ότι είναι εφικτές οι εκπλήξεις. Όμως στους τελευταίους αγώνες κι ενώ είχαμε αρκετές εκπλήξεις ο Crutchlow δεν ήταν πάντα σε θέση να τις εκμεταλλευτεί. Παρόλα αυτά δεν έχει κάνει ακόμη κάποιον κακό αγώνα στη χρονιά.
11. Aleix Espargaro (-)
Ναι το ξέρουμε ότι είναι μόλις 18ος στο πρωτάθλημα, αλλά εδώ δεν κάνουμε αναπαράσταση της βαθμολογίας. Εάν η Aprilia ήταν αξιόπιστη, ο Ισπανός θα ήταν πολύ πιο πάνω στη βαθμολογία. Ήταν στην δεκάδα και στις 3 εγκαταλείψεις του και εάν στην ιταλική ομάδα πετύχουν αυτή τη βελτίωση, τότε ο μεγαλύτερος Espargaro θα είναι σε θέση να πετύχει πολλά περισσότερα.
12. Alvaro Bautista (+2)
Μετά το ξύλο με τον Jack Miller, o Alvaro Bautista συμμορφώθηκε, έκλεισε τα αυτιά και με 2 σούπερ τριήμερα σε Ιταλία και Βαρκελώνη ανέβηκε 4 θέσεις στη κατάταξη της βαθμολογίας. Περιμένουμε καλύτερα από τον Ισπανός σε πίστες που όπως ανέφερε κι ο ίδιος του ταιριάζουν περισσότερο, όπως το Assen και το Brno.
13. Jack Miller (-)
Εάν δοθεί βραβείο για τον πιο άνιωθο οδηγό του grid, ο Miller θα τεθεί εκτός συναγωνισμού και αυτό θα πάρει το όνομα του. Διότι δεν γίνεται 24 μετά από την πιο άσχημη πτώση του φετινού πρωταθλήματος, να παίρνεις το καλύτερο αποτέλεσμα της σεζόν. Και δεν γίνεται στον επόμενο αγώνα, να κάνεις τον χειρότερο αγώνα της σεζόν. Μπράβο Jack Miller, είσαι ο κάτοχος του πρώτου βραβείου Jack Miller, για τον πιο άνιωθο αναβάτη.
14. Loris Baz (+3)
*κοιτάει τις σημειώσεις του* Εεε ναι, ποιο είναι το πρόβλημα, ο Baz είναι ο τρίτος αναβάτης των δορυφορικών Ducati στην βαθμολογία μετά από το πρώτο power ranking. Ένατη θέση στο Λε Μαν, 12η στην Βαρκελώνη και χωρίς ποτέ να τραβήξει πάνω του τα φώτα με κάποιον καυγά (Βλ. Bautista) και τερματίζοντας σε όλους τους αγώνες. *ξανακοιτάει σημειώσεις με γουρλωμένα μάτια*
15. Andrea Iannone (-)
Μπορεί το ταλέντο του να τον φέρνει όσο πιο ψηλά γίνεται στις κατατακτήριες, αλλά στον αγώνα κάθε μια από τις αδυναμίες της Suzuki φανερώνεται κι ο Ιταλός μοιάζει ανήμπορος. Δεν πέφτει, δεν κάνει λάθη, αλλά απλώς η GSX-RR δεν είναι καθόλου ανταγωνιστική. Μπράβο του για τις 3 παρουσίες στην πρώτη δεκάδα και για το ότι κατάφερε να μπει σε 3 συνεχόμενα Q2.
16. Scott Redding (-4)
Πείτε το μάτι, αλλά μία που τον επαινέσαμε για το ότι είναι αλάνθαστος και μια για το ότι έκανε τριήμερο στο Λε Μαν πέφτοντας από 2 φορές σε κάθε περίοδο. Εάν τον συγκρίνουμε με τον teammate του (βλ. no.8) η διαφορά στην απόδοση είναι χαώδης. Εάν δεν βελτιωθεί, αναλαμβάνουμε το ποσοστό ευθύνης που μας αναλογεί και ζητούμε συγγνώμη.
17. Tito Rabat (+1)
Πρέπει να τον είδαμε στη Γαλλία, ίσως να τον έδειξαν οι κάμερες της Dorna σε filler πλάνα στο Μουτζέλο, στην Καταλωνία αγνοούνταν η τύχη του. Χωρίς να είναι κακός φέτος, είναι απλά αδιάφορος γιατί πάντα ξεκινάει από τις τελευταίες σειρές του grid και δεν πέφτει οπότε έχει λιγότερο τηλεοπτικό χρόνο κι από ταινία της ΕΡΤ3.
18. Hector Barbera (-2)
Θα λέγαμε κάτι παραπάνω, αλλά ο “Έκτορας Μπαρμπερά” τρώει ξύλο από τον Baz. 18η θέση και πολλή του είναι.
19. Karel Abraham (N/A)
Περιμέναμε να δούμε περισσότερα δείγματα από τον Τσέχο για να μπει στο power ranking και η αλήθεια είναι ότι είναι το λιγότερο τίμιος. Δεν είναι γρήγορος στον αγώνα, προσπαθεί, κάνει καλούτσικες εμφανίσεις, παίρνει τους βαθμούς του, γυρνάει σπίτι, φιλάει τη γυναίκα του και κοιμάται ήσυχος.
20. Pol Espargaro (-)
Εντάξει, δεν μπορούμε να πούμε πάρα πολλά για τον μικρό Espargaro, θα περιμένουμε πρώτα να διορθωθεί η KTM. Τουλάχιστον κατάφερε να ξεπεράσει τον teammate του στη βαθμολογία, κάτι είναι κι αυτό.
21. Bradley Smith (-1)
Είχε τα εμπόδια του, προσπαθώντας να επιστρέψει σε ανταγωνιστικό ρυθμό με την νέα του ομάδα, τα πήγαινε ικανοποιητικά, ήρθε όμως ένας τραυματισμός σε μία ανύποπτη πτώση στην Βαρκελώνη και του στέρησε έναν αγώνα που όπως αποδείχθηκε θα μπορούσε να πάρει βαθμούς. Τον περιμένουμε δυνατό πίσω στο grid.
22. Sulvain Guintoli (N/A)
O αντικαταστάτης του Alex Rins στη Suzuki είναι έξω από τα νερά του. Προσπαθεί, αλλά αυτό δεν φτάνει για να φέρει τη Suzuki του μέσα στους βαθμούς. Έχει έναν και με τον Rins να είναι στον δρόμο της επιστροφής, φαίνεται πως η φετινή σεζόν παίρνει τέλος για τον Γάλλο. Ελπίζουμε να τον ξαναδούμε στο grid με μια καλύτερη μοτοσυκλέτα.
23. Sam Lowes (-2)
Πέραν του ότι κατάφερε να είναι τελευταίος και στα 2 power rankings και ταυτόχρονα να χάσει και 2 θέσεις, ο Lowes δεν έχει αποδώσει ούτε το 10% αυτού που αποδίδει ο Aleix Espargaro με την άλλη Aprilia, αλλά έχει και το θράσος να ζητάει τα ρέστα από την ομάδα. Πρώτα παραπονέθηκε για την αξιοπιστία της μοτοσυκλέτας και μετά, αφότου έχει καταφέρει να πέσει σε κάθε πίστα του πρωταθλήματος, διαμαρτύρεται γιατί οι άνθρωποι της Aprilia ψάχνουν για άλλους αναβάτες. Περιμένουμε κάτι πολύ καλύτερο από αυτόν στο μέλλον.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify