MotoGP: Αποκαλύφθηκε το νέο σύστημα παραχωρήσεων για το 2024

Marc Marquez, Tissot Sprint race, Valencia MotoGP 25 November 2023 // Gold & Goose / Red Bull Content Pool // SI202311250443 // Usage for editorial use only //

Σε ένα πολύ διαφορετικό σύστημα παραχωρήσεων (concessions) προχώρησε το MotoGP για το 2024, το οποίο πλέον χωρίζεται σε τέσσερα επίπεδα, ανάλογα με την τελική κατάταξη του πρωταθλήματος κατασκευαστών.

Μέχρι πρότινος, ένας κατασκευαστής λάμβανε παραχωρήσεις όπως περισσότερες ημερομηνίες δοκιμών, απελευθερωμένη ανάπτυξη του κινητήρα κ.α., με μοναδικό κριτήριο αν είχε σημειώσει τουλάχιστον ένα βάθρο εντός ενός χρονικού διαστήματος δύο σεζόν. Καθώς όλοι οι εναπομίναντες κατασκευαστές πληρούσαν αυτό το κριτήριο και θέλοντας να βοηθήσει τις Honda και Yamaha, η Dorna προχώρησε στην σύνθεση ενός πιο σύνθετου συστήματος.

Οι ομάδες θα χωρίζονται σε τέσσερις «σταθερές» κατηγορίες, ανάλογα με το ποσοστό των συνολικά δυνατών βαθμών στην μέση και στο τέλος της σεζόν στο πρωτάθλημα κατασκευαστών:

Κατηγορία Α: 85% ή παραπάνω των συνολικών διαθέσιμων βαθμών
Κατηγορία Β: 60%-85% των συνολικών διαθέσιμων βαθμών
Κατηγορία C: 35%-60% των συνολικών διαθέσιμων βαθμών
Κατηγορία D: Λιγότερο από 35% των συνολικών διαθέσιμων βαθμών

Με την έννοια των σταθερών κατηγοριών εννοείται ότι μια κατηγορία μπορεί να είναι κενή, κάτι που θα συμβεί το 2024. Το 2023 το σύνολο των διαθέσιμων βαθμών ήταν 728, μειωμένο από το 740 λόγω ακύρωσης του sprint στον γύρο της Αυστραλίας.

Έτσι με την σειρά, η Ducati κατέκτησε 700 βαθμούς, κάτι που την τοποθετεί μόνη της στην κατηγορία Α. Η κατηγορία Β μένει κενή, ενώ η ΚΤΜ και η Aprilia μπαίνουν στην C, με 373 και 326 βαθμούς αντίστοιχα. Οι δύο ιαπωνικές εταιρίες, Yamaha και Honda, εντάσσονται στην κατηγορία D, με μόλις 196 και 185 βαθμούς.

Παρακάτω καταγράφονται τα οφέλη της κάθε κατηγορίας:

Δεν υπάρχουν εκπλήξεις εδώ, με τις γνωστές παραμέτρους να επανεμφανίζονται. Η διαφορά εντοπίζεται στην ευχέρεια που έχουν οι κατασκευαστές του group D να επιλέξουν οποιοδήποτε σιρκουί του καλενταριού για να διεξάγουν τις δοκιμές τους, κάτι το οποίο αποτελεί μεγάλη ευκολία σε σχέση με τα συνηθισμένα τρία των υπολοίπων.

Ειδικά για τις ιαπωνικές κατασκευάστριες, η απουσία freeze στην ανάπτυξη των κινητήρων θα είναι ένα πολύ μεγάλο θετικό στοιχείο στην προσπάθειά τους να ξαναπρωταγωνιστήσουν, κάτι που συνδυάζεται πολύ καλά με το ότι θα τους επιτραπεί να φέρουν μια περισσότερη αεροδυναμική αναβάθμιση σε σχέση με τους υπόλοιπους, υπό την προϋπόθεση ότι η προηγούμενη προδιαγραφή καταργηθεί τελείως.

Πηγή: The-Race.com

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article
Marini

Επίσημο: Στην Honda o Luca Marini

Next Article
Ocon

F1 - Δοκιμές Άμπου Ντάμπι: Πρωτιά Ocon στο φινάλε για το 2023

Related Posts