Ο Matton για τους κανονισμούς του 2022 και το στάδιο στο οποίο βρίσκονται

Ο υπεύθυνος της FIA για το WRC, Yves Matton, μίλησε για τους κανονισμούς του 2022 και το ποιοι θα είναι οι άξονες συζήτησης με τις ομάδες από εδώ και πέρα.

Ο Yves Matton έδωσε μία συνέντευξη στο dirtfish.com και τον David Evans, στην οποία μίλησε για τους κανονισμούς του 2022, το τι έχει αποφασιστεί, τι μένει να συμφωνήσουν με τις ομάδες, και αν παραμένουν μέσα στα χρονικά πλαίσια.

Στην αρχή ρωτήθηκε για το υβριδικό σύστημα που θα έχουν τα αυτοκίνητα του WRC από το 2022, δηλώνοντας ότι μέχρι τις 20 Φεβρουαρίου θα έχουν όλες τις προσφορές στα χέρια τους, και έναν μήνα μετά θα αποφασίσουν για το ποια εταιρία θα προμηθεύει όλο αυτό τον εξοπλισμό. Και στην συνέχεια θα ζητήσουν από τους κατασκευαστές να δεσμευτούν για αυτούς τους κανονισμούς.

«Θα έχουμε τις πλειοδοτήσεις για τα υβριδικά kits – που περιλαμβάνουν την μπαταρία, το μοτέρ, τα πάντα – μέχρι τις 20 Φεβρουαρίου. Ένα μήνα μετά θα αποφασίσουμε ποια εταιρία θα τα προμηθεύει.»

Στην συνέχεια, ο ίδιος αναφέρθηκε στην ασφάλεια, και συγκεκριμένα στο roll cage, που θα είναι «ενιαίο» για τις ομάδες, και πως από αυτό θα μειωθεί το κόστος.

Οι ομάδες ξεκίνησαν να σχεδιάζουν roll cages, τις θέσεις που θα κάθετε το πλήρωμα και όλα αυτά, όντας έτοιμες να ξοδέψουν αρκετά χρήματα γι αυτό. Έτσι, οι ομάδες ζήτησαν από την FIA να σχεδιάσει το πακέτο ασφαλείας, αφού όλες θα σχεδίαζαν κάτι παρόμοιο. Για να το πετύχει αυτό, η Ομοσπονδία πήρε επιπλέον τρεις μήνες, και πάνω σε αυτό δουλεύει αυτή την στιγμή. Αυτό που διευκρίνισε είναι ότι η ίδια θα σχεδιάσει και ορίσει τις προδιαγραφές και δεν θα κατασκευάσει το roll cage:

«Όλοι οι κατασκευαστές ξεκίνησαν να σχεδιάζουν τα δικά τους δικούς τους κλωβούς ασφαλείας και όλα τα άλλα στοιχεία των αυτοκινήτων όπως οι θέσεις που θα κάθονται τα πληρώματα και όλα αυτά. Οι ομάδες θα ξόδευαν αρκετά χρήματα σε κάτι που θα ήταν παρόμοιο, έτσι μας ζητήθηκε από τους κατασκευαστές να σχεδιάσουμε το πακέτο ασφαλείας. Αυτό σημαίνει ότι θα έχουμε να κάνουμε μόνο ένα crash test. Για να το κάνουμε αυτό ξέραμε ότι θα χρειαστούμε επιπλέον τρεις μήνες.»

Έπειτα ρωτήθηκε για το εάν πιστεύει ότι έχουν αργήσει για την τελική ανακοίνωση των κανονισμών, απαντώντας ότι τους καθυστέρησε λίγο το θέμα με τo roll cage, και ότι βρίσκονται περίπου έναν μήνα πίσω στο υβριδικό kit:

«Όπως προείπα, δουλεύοντας πάνω στο πακέτο ασφαλείας σήμαινε ότι θα χρειαζόμασταν τρεις μήνες για το φέρουμε εις πέρας και χάσαμε λίγο χρόνο – ίσως να είμαστε έναν μήνα πίσω στο υβριδικό πακέτο.

Επίσης, ο Matton δήλωσε ότι είναι αρκετά αισιόδοξος ότι οι ομάδες θα δεσμευτούν σε αυτούς τους κανονισμούς, και ότι παίρνει θετικό feedback από αυτές:

«Έχουμε θετικό feedback από τους κατασκευαστές για τα νέα αυτοκίνητα και δεν υπάρχει κάτι που να δείχνει ότι δεν θα έχουμε την στήριξη τους. Είμαστε αρκετά κοντά. Υπάρχουν ακόμα ένα – δύο θέματα να συζητήσουμε, αλλά το feedback είναι θετικό. 

Στο τέλος έκανε αναφορά και στο κόστος των νέων αυτοκινήτων, με στόχος τους να είναι τα 500.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο, μία μείωση 40% σε σύγκριση με τα τωρινά αυτοκίνητα, άλλα όπως όλα δείχνουν η μείωση θα είναι 35%.

«Ο στόχος είναι τα 500.000 ευρώ. Στοχεύσαμε μείωση 40% από τα τωρινά αυτοκίνητα αλλά όλα δείχνουν ότι θα είναι 35%.»

Δεν θα επιβληθεί cost cap στα αυτοκίνητα, αλλά θα μελετηθούν λύσεις στο τεχνικό κομμάτι για να γίνουν τα πράγματα πιο απλά, έτσι ώστε οι ομάδες να μην έχουν να σχεδιάζουν, να δοκιμάζουν και να κατασκευάζουν νέα μέρη, κάνοντας το κόστος να αυξάνεται. Παράδειγμα αυτών των μερών είναι το δοχείο καυσίμου, το οποίο κάθε ομάδα σχεδιάζει ξεχωριστά, ενώ θα μπορούσε να ακολουθηθεί ο τρόπος που έχουν στα R5.

«Δουλεύουμε πάνω στο κόστος των τεχνικών μερών, και σίγουρα κάποια μέρη, θα έχουν την φιλοσοφία από τα R5 – Rally2 αυτοκίνητα.

«Θα μειώσουμε τον αριθμό των επιλογών για αρκετά μέρη, όσες πιο πολλές επιλογές δίνεις στις ομάδες τόσο πιο πολύ έρευνα, εξέλιξη, δοκιμές και κατασκευές κάνουν σε αυτά τα νέα μέρη – υπάρχει αρκετό κόστος σε αυτό. Η ιδέα είναι να μειωθούν τα μέρη αυτά. Επίσης κοιτάμε τους κανονισμούς για το πόσες αναρτήσεις μπορούν να αλλαχτούν σε έναν αγώνα.»

Τέλος, στην συνεδρίαση που θα έχουν με τις ομάδες την Τετάρτη βασικός άξονας συζήτησης θα είναι οι κινητήρες, καθώς η Hyundai και η M-Sport θέλουν οι κινητήρες να βασίζονται πάνω σε αυτούς από τα R5, καθώς το κόστος τους είναι περίπου 30.000 ευρώ, σε σύγκριση με τους κινητήρες του WRC που φτάνει στα 150.000 ευρώ. Και με επιπλέον 10.000 ευρώ οι κινητήρες των R5 θα μπορούσαν να έχουν την ίδια απόδοση με αυτούς του WRC. Σύμφωνα με τον Matton αν οι ομάδες χρειαστεί να χρησιμοποιήσουν περισσότερους κινητήρες ανά σεζόν θα είναι πιο οικονομική λύση.

«Θα μπορούσαμε να ξοδέψουμε 10.000 ευρώ παραπάνω στον κινητήρα των R5, ίσως στο turbo για παράδειγμα, και θα μπορούσαμε να έχουμε την ίδια απόδοση με τους κινητήρες WRC. Ακόμα και αν χρειαστούν περισσότεροι κινητήρες, θα είναι αρκετά πιο οικονομικό. Είναι αρκετά σημαντικό να μειώσουμε το κόστος αυτών των αυτοκινήτων, αυτό είναι κάτι που όλοι δουλεύουμε πολύ σκληρά για να το πετύχουμε.»

Πηγή: dirtfish.com

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Παρουσιάστηκε το livery της Racing Point RP20 [+Pics]

Next Article

Πρόταση να πάρει την θέση του Κινεζικού GP κατέθεσε η πίστα της Ίμολα

Related Posts