Ο Max Verstappen είναι -αδιαμφισβήτητα- το πρόσωπο των ημερών στη Formula 1· πήρε την μεταγραφή στην Red Bull, πήρε την πρώτη του νίκη και έγινε ο νεότερος οδηγός που βλέπει πρώτος την καρό σημαία. Αυτός είναι το μέλλον.
Όταν ανακοινώθηκε στα τέλη του 2014 ότι ένας 17χρονος θα έτρεχε στην F1, οι αντιδράσεις ήταν άμεσες και ποικίλες. Άλλοι έλεγαν πως είναι πολύ νωρίς, πως δεν έχει ακόμα την εμπειρία και την ωριμότητα να αντέξει το βάρος των ευθυνών, κι άλλοι κράτησαν χαμηλά τους τόνους και ήθελαν να δουν στην πίστα το τι θα έκανε ο μικρός.
Στην πρώτη του σεζόν, ήταν μεστός, σταθερός, έκανε μερικά εντυπωσιακά προσπεράσματα, αλλά είχε και τις κακές στιγμές του (με αρνητικό highlight την σύγκρουση με τον Grosjean στο Μονακό). Έδειχνε εμπειρία σε στιγμές που πολλοί στη θέση του θα «έσπαγαν», όπως στην Ουγγαρία το 2015 με την τέταρτη θέση. Δεν υπέπεσε σε λάθη, είχε ατυχίες, ενώ ήταν καλύτερος του teammate του. Με λίγα λόγια, έβγαλε ένα καλό πρόσωπο.
Φέτος, ξεκίνησε το ίδιο σταθερά, πήρε βαθμούς, δεν προκάλεσε προβλήματα κι απέφυγε τις παράτολμες κινήσεις. Συνέχισε να βγάζει λάθος τους επικριτές του.
Ο αντίλογος σε αυτήν την γενικά καλή παρουσία βασίζεται στην πεποίθηση μερικών πως πλέον τα μονοθέσια είναι πολύ πιο εύκολα στην οδήγηση.
Δεν ισχύει απόλυτα αυτό. Ένα μονοθέσιο F1 παραμένει -αν όχι το πιο δύσκολο- ένα από τα πιο δύσκολα σε οδήγηση και χειρισμό αγωνιστικά του κόσμου. Με ιπποδύναμη κοντά στους 900 ίππους, με τον οδηγό να πρέπει να έχει υπόψη του διαφορετικές και εξίσου σημαντικές παραμέτρους, δεν θα έλεγα πως τα μονοθέσια των τελευταίων τριών ετών είναι και… PlayStation. Θα ήταν παιδαριώδες σφάλμα, μην πω λογικό σφάλμα, να ξεχνάμε ότι ακόμα οι οδηγοί οφείλουν να γυμνάζονται, να κουράζονται πίσω από το τιμόνι και να οδηγούν στο όριο, έχοντας πάντα στο νου τους το ενδεχόμενο του λάθους. Δεν είναι όλα εύκολα. Δεν είναι όλα τόσο απλά.
Σαφώς και πλέον τα πράγματα έχουν αλλάξει, μιας και τα μονοθέσια είναι πιο τεχνολογικά ανεπτυγμένα και δεν «τιμωρούν» τόσο εύκολα και ακαριαία στα λάθη. Ωστόσο, παραμένουν μηχανές, και σαν μηχανές, έχουν έναν υψηλό βαθμό δυσκολίας, το στοιχείο του απρόβλεπτου είναι πάντα εδώ.
Επομένως, το επιχείρημα αυτό δεν έχει στέρεα ερείσματα.
Ο Max είναι πλέον 18 ετών και αποτελεί το μέλλον του σπορ. Γιατί; Γιατί πήρε μία νίκη κρατώντας πίσω του ένα Πρωταθλητή με τα διπλάσια χρόνια του, αντέχοντας στην πίεση ενός -θεωρητικά- ανώτερου μονοθέσιου, με τη σωστή στρατηγική, στη σωστή στιγμή.
Και, μιας και φτάσαμε στο ζήτημα της στρατηγικής, η Red Bull του έδωσε την ευκαιρία για την νίκη, όχι την ίδια τη νίκη. Με το να επιλέξουν την οδό των δύο pit stop, απλά άνοιξαν μία πόρτα στον Ολλανδό, βλέποντας πως και η Ferrari έκανε το ίδιο με τον Raikkonen. Δεν του χάρισαν τη νίκη, όπως εύκολα συμπεραίνει κανείς από τον καναπέ του.
Δεν ξέρω αν θα είναι ο νέος Vettel, Schumacher, Senna. Ελπίζω, πάντως, να μην είναι. Ελπίζω να είναι ο Max, όχι ο γιος του Jos, να είναι μονάχα ο εαυτός του, να «χτίσει» το όνομα και τη φήμη του χωρίς να γίνονται συγκρίσεις. Πολλά θα μπορούσαν να πάνε στραβά, γιατί σε εκείνο το σημείο, ο μεγαλύτερος εχθρός σου είναι ο ίδιος σου ο εαυτός.
Αυτή η νίκη δεν ήρθε απλά και μόνο επειδή οι δύο Mercedes εγκατέλειψαν· ήρθε γιατί ο Max ήταν εκεί να αρπάξει την ευκαιρία.
Τι έχει καταφέρει ως τώρα:
- Ο νεότερος οδηγός F1 στην ιστορία που συμμετείχε σε Grand Prix.
- Ο νεότερος οδηγός F1 στην ιστορία που πήρε πόντους.
- Ο νεότερος οδηγός F1 στην ιστορία που ήταν επικεφαλής αγώνα.
- Ο νεότερος οδηγός F1 στην ιστορία που ανέβηκε στο βάθρο.
- Ο νεότερος οδηγός F1 στην ιστορία που κέρδισε αγώνα.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify