O ήχος των κινητήρων της Formula 1 από φέτος αναμένεται δυνατότερος μετά τις αλλαγές που θα γίνουν στις εξατμίσεις των μονοθεσίων.
Η εισαγωγή των V6 turbo κινητήρων το 2014 έφερε μια νέα τάξη πραγμάτων στην F1 κάνοντας τα μονοθέσια λίγο πιο… ήσυχα.
Μετά την σκληρή κριτική από οπαδούς αλλά και στελέχη της F1, το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού ενέκρινε μία αλλαγή στους κανονισμούς που αφορά τις εξατμίσεις των μονοθεσίων και θα ισχύσει από το 2016.
Έτσι, ο τεχνικός διευθυντής της Williams, Pat Symonds, δήλωσε πως οι κινητήρες θα έχουν πιο δυνατό ήχο κατά 20 με 25%.
«Στο παρελθόν όλοι είχαν τοποθετήσει βαλβίδες, για να μην συγχέονται τα αέρια της εξάτμισης με την τουρμπίνα, μέσα στην κύρια εξάτμιση του κινητήρα και αυτό που πρέπει να κάνουν το 2016 είναι να τα ξεχωρίσουν.
«Οι βαλβίδες σε έναν σύγχρονο turbo κινητήρα δεν ανοίγουν πάρα πολύ.
«Έχουμε μια γεννήτρια στον κινητήρα που συνδέεται με το turbo που κατά κάποιον τρόπο γίνεται μία συγκομιδή της ενέργειας των αποβλήτων και ελέγχει την ταχύτητα του συμπιεστή προκειμένου να χρησιμοποιηθούν οι μάλλον ανεπαρκείς βαλβίδες.
«Έτσι προσπαθούμε να μην το ανοίξουμε πάρα πολύ. Στους αγώνες δεν είναι πάντα ανοιχτό και στις κατατακτήριες το ανοίγουμε λίγο.
«Μπορεί να σκεφτείτε, πως αν δεν ανοίξετε τις βαλβίδες δεν θα ακούσετε μεγάλη διαφορά. Αλλά αυτό δεν είναι αλήθεια.
«Επειδή υπάρχει ένας σωλήνας που ενώνει τις βαλβίδες με την εξάτμιση.
«Στην πραγματικότητα με τις βαλβίδες κλειστές είναι σαν να υπάρχει ένας σιγαστήρας στην εξάτμιση.
«Αν το αλλάξουμε αυτό θα έχουμε παραπάνω ήχο.
«Σε σχέση με το τι θα αντιληφθείτε, με τις βαλβίδες κλειστές, θα το καταλάβετε σαν να είναι 14% δυνατότερα. Με τις βαλβίδες ανοιχτές είναι περίπου 25% δυνατότερα.
«Ακόμα αυτά δεν τα έχουμε δει στα circuit, αλλά νομίζω πως μπορεί να ξανακούσουμε τους παλιούς ήχους των turbo, τα σφυρίγματα κτλ. Αλλά θα πρέπει να περιμένουμε για όλα αυτά.»
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify