Ο επικεφαλής της Pirelli F1, Mario Isola, ξεκαθάρισε πως η σαφώς μειωμένη φθορά των φετινών ελαστικών δεν θα οδηγήσει και σε αντίστοιχη μείωση του θεάματος.
Τα νέα, πιο φαρδιά ελαστικά δεν υπερθερμαίνονται και το ίδιο, με αποτέλεσμα να φθείρονται πιο αργά και να επιτρέπουν στους οδηγούς να βγάλουν ακόμα κι έναν αγώνα με ένα σετ.
Αυτό έχει οδηγήσει σε αρκετές ανησυχίες για λιγότερες επιλογές στη στρατηγική κι άρα λιγότερο θέαμα.
«Θα υπάρχουν λιγότερα pit stops σε σχέση με πέρυσι, αυτό είναι σίγουρο,» είπε ο Ιταλός. «Ένας αγώνας του ενός pit stop εξαρτάται από τα επίπεδα φθοράς, γιατί αν έχεις λιγότερη φθορά κι ένα ελαστικό που μπορεί να αντέξει για έναν ικανοποιητικό αριθμό γύρων, δεν έχεις λόγο να αλλάξεις.
«Αλλά δεν πιστεύω πως λιγότερα pit stops σημαίνει λιγότερο θέαμα. Μπορεί ναι, μπορεί κι όχι. Δεν υπάρχει άμεση συσχέτιση.»
Ωστόσο, ο Isola τονίζει πως είναι λάθος να ισχυρίζεται κανείς πως δεν υπάρχει καθόλου φθορά.
Στόχος της Pirelli ήταν ανά δέκα γύρους τα ελαστικά να χάνουν σε απόδοση 2 δευτερόλεπτα και στις δοκιμές φάνηκε ότι βρίσκονται στο 1,5 δευτ.
Αυτό σημαίνει ότι ο ρυθμός θα πέφτει κατά περίπου 1 δευτερόλεπτο ανά 10 γύρους.
Ωστόσο, σύμφωνα με το Motorsport.com, αυτός ο αριθμός ενδέχεται να αυξηθεί λόγω της ολοένα καλύτερης απόδοσης των μονοθέσιων και της κάθετης δύναμης.
Συγκεκριμένα, ο Ιταλός σχολίασε πως είναι υπερβολικό να θεωρεί κανείς ότι οι οδηγοί θα μπαίνουν στον τελευταίο γύρο για το υποχρεωτικό pit stop: «Αυτό συμβαίνει όταν έχεις σχεδόν μηδενική φθορά κι αν έχεις τρεις γόμες που προσφέρουν διαφορετικούς χρόνους. Αλλά αυτό που μας ζητήθηκε ήταν να υπάρχει διαφορετική φθορά, όχι καθόλου φθορά.»
Έκπληκτος από τα νέα ελαστικά ο Hulkenberg
Ο Γερμανός ρωτήθηκε αν οι οδηγοί μπορούν να πιέσουν περισσότερο φέτος : «Πιθανόν. Πιστεύω πως ακόμα δεν μπορείς να πας με τέρμα γκάζι σε όλη την πίστα, γιατί θα έχεις πρόβλημα στην πορεία.
«Έμεινα έκπληκτος. Όταν έκανα δοκιμές με την Porsche, και στον πρώτο αγώνα και στους υπόλοιπους, έπρεπε να μάθω», δήλωσε ο Hulkenberg σχετικά με την φθορά των φετινών ελαστικών της Pirelli, καθώς έχει πείρα από την αργή φθορά ελαστικών από τη συμμετοχή του στο WEC.
«Αρχικά δεν είχα ρυθμό, οδηγούσα αρκετά συντηρητικά, γιατί είχα συνηθίσει τα ελαστικά της Pirelli. Αν γλιστρήσεις με αυτά και είσαι λίγο επιθετικός, θα σε κρατήσουν πίσω. Αλλά αυτό δεν ήταν μία περίπτωση με το LMP. Θα έπρεπε να πας εκεί για να πάρεις το χρόνο του γύρου.
«Το εκπληκτικό πράγμα που έμαθα είναι ότι θα μπορούσες να το κρατήσεις εκεί όλη την ώρα, δεν θα απομακρυνθεί από σένα. Είναι αρκετά διαφορετικό παιχνίδι.
Ωστόσο, ο οδηγός της Renault σημείωσε τα θετικά στοιχεία που έχουν τα νέα μονοθέσια: «Αισθάνεσαι παρόμοια με τα προηγούμενα χρόνια – απλώς πιο γρήγορα. Περισσότερη πρόσφυση σημαίνει ότι μπορείς να πας πιο γρήγορα γύρω από τις στροφές, να φρενάρεις αργότερα, είναι μια αρκετά απλή φόρμουλα.
«Το να είσαι γρηγορότερος είναι πιο ωραίο, είναι πιο διασκεδαστικό για τους οδηγούς σίγουρα. Υπάρχει περισσότερη αίσθηση της ταχύτητας, και σίγουρα οι σωματικές απαιτήσεις των μονοθέσιων έχουν αυξηθεί, είναι πιο μεγάλες».
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπίζας, Σοφία Συριάτου
Πηγή: Motorsport.com
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify