Ποια είναι τα συμβόλαια των οδηγών της F1

F1 2025
SUZUKA, JAPAN – APRIL 07: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB20 leads Sergio Perez of Mexico driving the (11) Oracle Red Bull Racing RB20 after a restart following a red flag period during the F1 Grand Prix of Japan at Suzuka International Racing Course on April 07, 2024 in Suzuka, Japan. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202404070426 // Usage for editorial use only //

Τι ισχύει με τα συμβόλαια των είκοσι οδηγών του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1, ενόψει της έναρξης της σεζόν του 2025 στην Αυστραλία.

Για ακόμη μία φορά το grid του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1 προετοιμάζεται για την έναρξη της σεζόν, η οποία θα γίνει με τις χειμερινές δοκιμές στο Σακχίρ του Μπαχρέιν το τριήμερο 26-28 Φεβρουαρίου, με την επίσημη πρεμιέρα να ακολουθεί στην Μελβούρνη και το Grand Prix Αυστραλίας στις 14-16 Μαρτίου.

Εκ των είκοσι οδηγών που θα ξεκινήσουν τη σεζόν, οι περισσότεροι έχουν πολυετή συμβόλαια συνεργασίας, ενώ υπάρχουν κι έξι οδηγοί που θα ξεκινήσουν το αγωνιστικό σκέλος της χρονιάς με τη γνώση ότι το συμβόλαιό τους εκπνέει στο τέλος της σεζόν. Επιπλέον υπάρχει ένας οδηγός που δεν είναι γνωστό ποια είναι η διάρκεια του συμβολαίου του.

Πιο αναλυτικά:

McLaren

Η κάτοχος του πρωταθλήματος στους κατασκευαστές έχει ένα εξαιρετικό δίδυμο οδηγών στις τάξεις της με τους Lando Norris και Oscar Piastri να διαμορφώνουν για τρίτη χρονιά το ρόστερ της βρετανικής ομάδας, το οποίο μετά τις πολλαπλές αλλαγές που έχουν γίνει στο σύνολο του grid, θα αποτελεί το μακροβιότερο δίδυμο του πρωταθλήματος.

Ο Norris υπέγραψε στις αρχές του 2024 πολυετές συμβόλαιο συνεργασίας με την μοναδική ομάδα της καριέρας του στην F1, το οποίο αναμένεται να τον κρατήσει για τα επόμενα έτη στο Woking. Σε πλήρη ισχύ βρίσκεται και το συμβόλαιο του Piastri, με την McLaren να ενεργοποιεί την επιλογή της διετούς επέκτασης του επίσης διετούς συμβολαίου του Αυστραλού, το οποίο διαρκεί συνολικά μέχρι και το 2026.

Ferrari

Ένα από τα πιο αναμενόμενα ζευγάρια οδηγών στην σύγχρονη ιστορία της F1 θα στελεχώσουν τα δύο μονοθέσια της Scuderia Ferrari, καθώς δίπλα στον Charles Leclerc, θα λάβει θέση ο επτάκις κάτοχος του παγκόσμιου τίτλου, Lewis Hamilton, που πραγματοποίησε πέρσι τον Φεβρουάριο την μεταγραφή του αιώνα, μεταπηδώντας από την Mercedes στο Μαρανέλο.

Αμφότεροι οι οδηγοί έχουν υπογράψει συμβόλαια, των οποίων η διάρκεια δεν είναι γνωστή, όμως είναι δεδομένο ότι θα διαρκέσουν πλέον του 2026, στην περίπτωση του Βρετανού πολυπρωταθλητή, ενώ αυτό του Μονεγάσκου που ανανεώθηκε λίγες εβδομάδες πριν την βόμβα Hamilton και τον έκανε έναν από τους πιο ακριβοπληρωμένους οδηγούς στην ιστορία της Ferrari και της F1, με απολαβές πλέον των 50 εκατομμυρίων ανά έτος, επεκτείνεται με τις όποιες οψιόν των δύο πλευρών μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2030!

Red Bull

O Max Verstappen έχει ακόμη μία φορά το μεγαλύτερο συμβόλαιο του grid της F1, το οποίο αγγίζει τα 75 εκατομμύρια δολάρια, μετά και το μπόνους επίτευξης της κατάκτησης του τέταρτου παγκόσμιου τίτλου του. Ο Ολλανδός από το 2022 έχει βάλει την υπογραφή του σε συμβόλαιο επταετούς διάρκειας, το οποίο διαθέτει αρκετές επιμέρους οψιόν, αλλά σε κάθε περίπτωση η καταληκτική χρονιά του συμβολαίου του είναι το 2028.

Ένα από τα πιο συζητημένα πρόσωπα της off-season στην F1 ήταν ο Liam Lawson, ο οποίος πήρε το χρίσμα των ιθυνόντων της Red Bull για να αντικαταστήσει τον Sergio Perez, που αποχώρησε μετά το πέρας της περσινής σεζόν. Ο Νεοζηλανδός οδηγός αναμένεται από τους ανθρώπους της ομάδας να δώσει το παν για την επιστροφή της ομάδας στους τίτλους, με το συμβόλαιό του να είναι μονοετούς διάρκειας και να λήγει στο τέλος της σεζόν.

Mercedes

Μετά από δώδεκα σεζόν κοινής πορείας, η Mercedes κοιτάζει την επόμενη μέρα της, χωρίς τον Lewis Hamilton στις τάξεις της. Βασικό μέλος της παραμένει ο George Russell, ο οποίος όμως μπαίνει στην τελευταία χρονιά του συμβολαίου του, το οποίο ανανεώθηκε μέχρι το τέλος του 2025, ενώ οι δύο πλευρές δεν φάνηκαν διατεθειμένες να συζητήσουν πιθανή πρόωρη επέκταση της συνεργασίας τους.

Περισσότερο θολή είναι η συμφωνία της γερμανικής ομάδας με τον ανερχόμενο Andrea Kimi Antonelli, ο οποίος θα κολυμπήσει στα βαθιά από το 2025, έχοντας στην παρθενική του χρονιά στην F1, να αντικαταστήσει τον Lewis Hamilton και να βοηθήσει την ομάδα του στις μάχες της για την επιστροφή στην διεκδίκηση των τίτλων. Ο νεαρός Ιταλός που ανακοινώθηκε επίσημα στο τέλος του καλοκαιριού, κατά τη διάρκεια του GP της πατρίδας του, όμως η διάρκεια του συμβολαίου του είναι άγνωστη και αναμένεται να αποτελεί αντικείμενο επιμέρους ρητρών απόδοσης.

Aston Martin

Μετά από μία ήσυχη σεζόν, η οποία βρήκε την ομάδα στην πέμπτη θέση της βαθμολογίας για δεύτερη συναπτή χρονιά, η Aston Martin θα διατηρήσει κι αυτή με τη σειρά της το δίδυμο των Stroll και Alonso, για τρίτη σεζόν, που την τοποθετεί στην κορυφή της λίστας με τα μακροβιότερα δίδυμα, μαζί με την McLaren.

Ο Lance Stroll έχει ούτως ή άλλως τη δυναμική να παραμείνει όσο θέλει στην ομάδα, καθώς ιδιοκτήτης είναι ο πατέρας του, με τον Καναδό να έχει συμβόλαιο που εκπνέι στο τέλος της κάθε σεζόν, με δυνατότητα ανανέωσης για το επόμενο έτος. Από την πλευρά του, ο Fernando Alonso ανανέωσε πρόωρα στις αρχές του προηγούμενου έτους, με ένα νέο διετές συμβόλαιο, το οποίο θα κρατήσει τον Ισπανό στην ομάδα του Silverstone μέχρι το 2026 και την έναρξη εφαρμογής των νέων τεχνικών κανονισμών.

Alpine

Αλλαγές έχει και το οδηγικό δίδυμο της Alpine, καθώς ο Jack Doohan πήρε τη θέση του Esteban Ocon που έφυγε για την Haas. O Αυστραλός είναι ένας από τους πέντε rookies της φετινής σεζόν και όπως οι περισσότεροι εξ αυτών, έχει συμβόλαιο σε ισχύ μόνο για το 2025.

Από την πλευρά του ο Pierre Gasly θα αποτελέσει κατά πάσα πιθανότητα τον πυλώνα της γαλλικής ομάδας, στην τελευταία πλήρως εργοστασιακή σεζόν της στην F1, με την Renault να αποχωρεί από την παραγωγή κινητήρων στο τέλος της σεζόν. Ο Γάλλος οδηγός έχει πάντως συμβόλαιο μέχρι τουλάχιστον το 2026.

Haas

Εντελώς διαφορετικό θα είναι το δίδυμο της Haas για το 2025, με τους Nico Hulkenberg και Kevin Magnussen να ολοκληρώνουν την ιδιαίτερα πετυχημένη συνεργασία τους με την αμερικανική ομάδα. Αντί αυτών στα κόκπιτ των δύο μονοθεσίων θα είναι οι Esteban Ocon και Oliver Bearman.

Αμφότεροι αναμένεται να παραμείνουν για τα επόμενα έτη στην Haas, με τον Ocon να έχει συμβόλαιο μέχρι το τέλος του 2026, ενώ ο Bearman αποτελεί μέλος της Ferrari, η οποία στο πλαίσιο της συνεργασίας και της παροχής των κινητήριων μονάδων της, έχει δανείσει τον νεαρό Βρετανό στην Haas, τουλάχιστον για τα επόμενα δύο χρόνια.

Racing Bulls

Με την ομάδα να έχει τρίτη διαφορετική ονομασία σε ισάριθμες σεζόν, θα έχει επίσης και τρίτο διαφορετικό παρτενέρ του Yuki Tsunoda, o οποίος δεν πήρε την προσδοκώμενη προαγωγή στην Red Bull, με τη δεύτερη θέση της να καταλήγει στον μέχρι πρότινος teammate του, Liam Lawson. Ο Ιάπωνας έχει την στήριξη της Honda, η οποία προμηθεύει με κινητήρες τις δύο ομάδες των Ταύρων, όμως μαζί με την λήξη της συμφωνίας παροχής κινητήρων, το 2025 λήγει και το συμβόλαιό του Tsunoda.

Στην παρουσία του Isack Hadjar, δευτεραθλητή της Formula 2, οι άνθρωποι της Red Bull προσδωκούν να δώσει κάτι καλύτερο από τους δύο προκάτοχους του, καθώς αμφότεροι αντικαταστάθηκαν πριν το τέλος της σεζόν, με τον νεαρό Γάλλο να έχει επίσης συμβόλαιο μέχρι το τέλος της σεζόν.

Williams

Η σταθερή παρουσία του Alexander Albon στην ομάδα της Williams θα συνεχιστεί για τα επόμενα έτη, με τον Βρετανοταϊλανδό να υπογράφει πολυετές συμβόλαιο συνεργασίας τον περασμένο Μάιο, το οποίο θα τον κρατήσει στο Grove μέχρι τουλάχιστον το 2026, με τις δύο πλευρές να έχουν επιμέρους οψιόν ανανέωσης για περαιτέρω χρόνια.

Ανάλογο είναι και το συμβόλαιο του νεοεισερχόμενου στην ιστορική βρετανική ομάδα. Ο Carlos Sainz πείστηκε από τον ιθύνων νου της Williams, James Vowles κι επέλεξε την Williams για τη συνέχεια της καριέρας του στην F1 μετά την αποχώρηση του από την Ferrari. O Ισπανός έχει επίσης συμβόλαιο σε άμεση ισχύ μέχρι το 2026, το οποίο συμπεριλαμβάνει και την πιθανότητα πρόωρης ανανέωσης κατά τη διάρκεια του.

Sauber

Έναν χρόνο πριν την επίσημη είσοδο της Audi στην Formula 1, παράλληλα με την είσοδο των νέων τεχνικών κανονισμών, η ομάδα της Sauber βρίσκεται σε μεταβατικό στάδιο, όμως έχει ήδη διαμορφώσει το οδηγικό δίδυμο με το οποίο θα πορευτεί τουλάχιστον για τα δύο επόμενα έτη.

O Nico Hulkenberg επιστρέφει μετά από δώδεκα χρόνια στο Hinwil, με στόχο την παρουσία του στην είσοδο του γερμανικού εργοστασίου. O Γερμανός έχει συμβόλαιο που ισχύει μέχρι το 2028, όμως υπάρχουν ρήτρες απόδοσης στο συμβόλαιό του, οι οποίες θα πρέπει να εκπληρωθούν για να φτάσει αυτό στο προβλεπόμενο τέλος του. Από την πλευρά του ο Gabriel Bortoletto, καταφτάνει στην F1, μετά από συνεχόμενους τίτλους σε F2 και F3, ενώ αποδεσμεύτηκε από την McLaren, για να υπογράψει συμβόλαιο μέχρι το 2027 στην Sauber.

 

O συγκεντρωτικός πίνακας των συμβολαίων σε ισχύ

Ομάδα
Οδηγός Έτος λήξης συμβολαίου
Red Bull Max Verstappen 2028
Liam Lawson 2025
Ferrari Lewis Hamilton τουλάχιστον μέχρι το 2026
Charles Leclerc τουλάχιστον μέχρι το 2026, οψιόν μέχρι το 2031
Mercedes George Russell 2025
Andrea Kimi Antonelli Άγνωστο
McLaren Lando Norris Πολυετές συμβόλαιο, πλέον του 2027
Oscar Piastri 2026
Aston Martin Lance Stroll
2025, με δυνατότητα μονοετούς επέκτασης
Fernando Alonso 2026
Williams Alex Albon 2025
Carlos Sainz τουλάχιστον μέχρι το 2026
Sauber Nico Hulkenberg τουλάχιστον μέχρι το 2026, οψιόν μέχρι το 2028
Gabriel Bortoleto τουλάχιστον μέχρι το 2027
Alpine Pierre Gasly τουλάχιστον μέχρι το 2026
Jack Doohan 2025
Haas Esteban Ocon 2026
Oliver Bearman δανεισμός μέχρι το 2026
Racing Bulls Yuki Tsunoda 2025
Isack Hadjar 2025

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article
MotoGP, 2025

Οι ημερομηνίες παρουσιάσεων του MotoGP για το 2025

Next Article

Rally Μόντε Κάρλο: Με 70 συμμετοχές ο εναρκτήριος αγώνας της νέας σεζόν

Related Posts