Με τον Pedro Acosta να επιβεβαιώνεται από την εργοαστασιακή ΚΤΜ την περασμένη Κυριακή, την σημερινή ανακοίνωση του Jorge Martin εκ μέρους Aprilia και την φαινομενικά επικείμενη μετάβαση του Marc Marquez στην εργοστασιακή Ducati, οι ισορροπίες είναι αβέβαιες για το 2025.
Με πολλαπλά Μέσα να το μεταδίδουν σαν να είναι ήδη γεγονός, ο Marc Marquez θα είναι από ό,τι φαίνεται ο εκλεκτός για να συνοδέψει τον Pecco Bagnaia στην εργοστασιακή Ducati από το 2025. Ομολογουμένως, δεν ήταν κάποια μεγάλη έκπληξη, δεδομένου του ότι ο Gigi Dall’Igna είχε δηλώσει πως η ιταλική εταιρία θα λάμβανε υπόψην της και «την ιστορία» του πρωταθλήματος στην επιλογή του νέου συνεργάτη του Bagnaia. Τελικά μάλλον οι Ιταλοί όντως προτίμησαν την αδιάψευστη εμπειρία, για να πούμε το λιγότερο, του οκτώ φορές παγκόσμιου πρωταθλητή από την αντικειμενικά τρομερή φόρμα του Jorge Martin.
Φυσικά, ο Martin δεν άφησε την ευκαιρία της αποχώρησης του Aleix Espargaro στο τέλος της σεζόν να περάσει ανεκμετάλευτη, ειδικά από την στιγμή που η Ducati τον απέρριψε για δεύτερη φορά για την εργοστασιακή ομάδα, έχοντας προτιμήσει για το 2023 τον Enea Bastianini. Έτσι, την ίδια στιγμή που ξεκίνησαν να δημοσιεύονται οι πρώτες αναφορές σχετικά με τη συμφωνία μεταξύ Ducati και Marquez, η Aprilia τράβηξε την σκανδάλη και κάπως έτσι θα εντάξει στο δυναμικό της έναν από τους πιο ταλαντούχους αναβάτες του τρέχοντος grid του MotoGP, κάτι που συνυπέγραψε και ο ίδιος ο Espargaro, με τους δύο Ισπανούς να είναι φίλοι εδώ και καιρό.
Η τρίτη μεγάλη ανακοίνωση έγινε όπως το συνηθίζει η ΚΤΜ, στην… ζούλα της ζωντανής μετάδοσης το περασμένο τριήμερο και το Grand Prix Ιταλίας στο Mugello. Ο Pedro Acosta θα αντικαταστήσει τον Jack Miller στην εργοστασιακή ΚΤΜ από την αμέσως επόμενη σεζόν. Ο Αυστραλός θα δει την πόρτα της εξόδου για δεύτερη φορά μέσα σε τρεις σεζόν, αφού εκείνος ήταν που έκανε χώρο για να κάτσει ο Bastianini δίπλα στον Bagnaia στην εργοστασιακή Ducati. Παρά του ότι ο Αυστραλός δεν είχε καλές σεζόν στην ΚΤΜ, πληρώνει ότι ήταν ο πιο αδύναμος κρίκος σε σχέση με τον Brad Binder. Από την άλλη, ο Acosta έχει κάνει ακόμα και τους πιο δύσπιστους να ανοίξουν τα μάτια τους, αφού η σεζόν του μέχρι στιγμής θυμίζει σχεδόν αυτή του 2013 για τον Marc Marquez, μετρώντας 101 βαθμούς μετά από επτά γύρους. Ο νεαρός Ισπανός είναι πέμπτος στο πρωτάθλημα του MotoGP, πίσω μόνο από τους Martin, Bagnaia, Marquez και Bastianini, χωρίς να έχει στην διάθεσή του την καλύτερη μοτοσυκλέτα των τελευταίων ετών.
Και οι τρεις μεταβάσεις σίγουρα θα κάνουν τους νέους ομόσταυλούς τους να ιδρώσουν. Ο Bagnaia είχε δηλώσει ότι θα προτιμούσε να παραμείνει ο Bastianini στην ομάδα, το ίδιο που είχε πει για τον αναβάτη που ο Bastianini αντικατέστησε, τον Miller. Είναι προφανές ότι ο τρεις φορές παγκόσμιος θα προτιμούσε κάποιον αναβάτη «κατώτερων» δυνατοτήτων και σίγουρα το να έχει τον πιο επιτυχημένο αναβάτη των τελευταίων 10+ ετών στην άλλη μεριά του γκαράζ, θα είναι δύσκολο.
Παρόμοια θα πρέπει να θεωρείται και η κατάσταση του Maverick Vinales, εάν ανανεώσει με την Aprilia, κάτι που μοιάζει για την ώρα να είναι το επικρατέστερο σενάριο. Ο Ισπανός διανύει την καλύτερη σεζόν του από τότε που υπέγραψε με την ιταλική ομάδα, όμως σε καμία περίπτωση δεν είναι το σίγουρο χαρτί που η ανανεωμένη προσπάθεια από το Noale θα έψαχνε, έχοντας μεγάλα σκαμπανεβάσματα στην επίδοσή του. Είναι ευρέως γνωστό ότι η Piaggio έχει αφιερώσει πολλούς πόρους στο πρόγραμμα MotoGP της Aprilia και μέχρι στιγμής έχει δει μόνο εκλάμψεις του τι είναι δυνατόν. Ο Martin μπορεί να πήρε την πάσα από τον Espargaro, αλλά πρόκειται ενδεχομένως για τον μοναδικό αναβάτη που θα μπορούσε να (απο)δείξει τις πραγματικές δυνατότητες της Aprilia και να εκθέσει κυρίως τον Vinales, αλλά ενδεχομένως και τους αναβάτες της Trackhouse, όποιοι θα είναι αυτοί για το 2025.
Όσον αφορά την KTM και την GasGas, πρόκειται για τον κατασκευαστή και την δορυφορική ομάδα με την μεγαλύτερη ρευστότητα, αλλά το ότι ο Acosta εμφανίστηκε σαν να συμμετέχει χρόνια στο πρωτάθλημα, έκανε την εικόνα των Binder, Miller και Fernandez να φαίνεται διαφορετική, με την κακή έννοια. Το 2025 θα είναι απλά ένας αγώνας επιβίωσης για όσους καταφέρουν και ανανεώσουν, αφού μόνο ο Νοτιοαφρικανός και ο Acosta έχουν συμβόλαιο που δεν λήγει φέτος.
Στα των υπολοίπων, ο Bastianini θα μπορούσε να μεταβεί στην Aprilia, αλλά είναι αβέβαιο αν το Noale έχει την οικονομική άνεση να το πράξει, παρά το ότι το πακέτο της αποτελεί το πιο δελεαστικό μετά από εκείνο της Ducati και ο Ιταλός ενδεχομένως να ήταν ανοικτός σε κάποιο μικρότερο ποσό. Η επιστροφή στην Gresini φαντάζει απίθανη για τον ίδιο, ενώ η Pramac φημολογείται ότι θα συνεργαστεί με την Yamaha από το 2025, αυτομάτως κάνοντάς την ανεπιθύμητο προορισμό για τον οποιοδήποτε, ακόμα και για τον Franco Morbidelli, ο οποίος πήγε φέτος στην δορυφορική της Ducati, αλλά ούτε αυτός έχει συμβόλαιο για του χρόνου, όπως κι η συντριπτική πλειοψηφία των αναβατών του MotoGP.
Τέλος, o Jack Miller είναι σε δυσμενή θέση, αφού οι επιλογές του είναι ιδιαίτερα περιορισμένες και θα χρειαστεί ενδεχομένως να μεταβεί σε κάποια εκ των ιαπωνικών ομάδων, στις οποίες μόνο οι Quartararo, Zarco και Marini έχουν συμβόλαιο, αν θελήσει να παραμείνει στο MotoGP. Πιο πιθανό σενάριο είναι η μετάβασή του στο πρωτάθλημα των World Superbikes.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify