Πόσο πιθανό είναι να αποχωρήσει η Red Bull;

Τους τελευταίους μήνες, σχεδόν από τον αγώνα στην Ουγγαρία και μετά, ένα θέμα μονοπωλεί τις ειδήσεις γύρω από την Formula 1: οι κινητήρες που θα έχει η Red Bull από το 2016.

Λόγω της έλλειψης απόδοσης, αλλά και των προβλημάτων αξιοπιστίας των κινητήρων της Renault, τους οποίους η αυστριακή ομάδα διαθέτει από το 2007, το διαζύγιο μεταξύ των δύο μερών ήρθε σαν φυσικό επακόλουθο. Τα δημόσια παράπονα που εξέφραζαν εκατέρωθεν οι δύο πλευρές είχαν δώσει σε όλους μας να καταλάβουμε πως το κλίμα στα paddock μεταξύ τους δεν ήταν το ιδανικό για μία συνεργασία.

Αυτό που έκανε εντύπωση είναι πως αρκετά εύκολα ξεχάστηκαν 4 παγκόσμιοι τίτλοι (2010-2013), οι νίκες, τα βάθρα, οι χαρές. Χρειάστηκαν 21 μήνες για να ξεχαστούν 5 χρόνια επιτυχιών – αν συμπεριλάβουμε και το 2009, όταν η Red Bull ήταν αρκετά δυνατή στο δεύτερο μισό της σεζόν και ήταν το αντίπαλο δέος της Brawn GP.

Με δεδομένη την λύση της συνεργασίας αυτής, ο πρόεδρος της Ferrari, Sergio Marchionne, προσέγγισε τους ανθρώπους της Red Bull στο περιθώριο του Grand Prix Καναδά, προσφέροντάς τους ανοιχτά μία συμφωνία για προμήθεια κινητήρων τόσο στην ίδια όσο και στην θυγατρική της, την Toro Rosso. Μετέπειτα, οι Αυστριακοί ξεκίνησαν συζητήσεις με την Mercedes, με τους Γερμανούς να αρνούνται να δώσουν τους δυνατούς κινητήρες τους σε μία τόσο καλή ομάδα όπως είναι η RBR.

Ως μοναδική λύση φαινόταν η Ferrari. Οι διαπραγματεύσεις προχώρησαν αρκετά, ώσπου η πλευρά της Red Bull έθεσε έναν όρο: την προμήθεια ισάξιων κινητήρων με αυτών της εργοστασιακής ομάδας. Φυσικά, κάτι τέτοιο μοιάζει απίθανο, αν και οι Ιταλοί δεν ήταν απόλυτοι σε αυτό. Κάπως έτσι πάγωσαν οι επαφές, μέχρι νεωτέρας.

Αμέσως διέρρευσαν φήμες για πιθανή αποχώρηση της ομάδας από το σπορ. Αυτές ήρθαν να επιβεβαιωθούν – εν μέρει – από τον υπεύθυνο αγωνιστικών δραστηριοτήτων, Helmut Marko, αλλά και τον αγωνιστικό διευθυντή Christian Horner οι οποίοι σε σχετικές ερωτήσεις για το αν και κατά πόσο ευσταθούν τα δημοσιεύματα που θέλουν την RBR να μην βρίσκεται στο grid το 2016, δεν ήταν ξεκάθαροι.

Σίγουρα, θα είναι δύσκολο να γίνει μία συμφωνία, αλλά θα γίνει. Θα βρουν κινητήρες, θα είναι εδώ του χρόνου. Όχι, δεν μιλάω με απόλυτη βεβαιότητα, αλλά μιλάω με βάση την λογική.

Όπως μπορούμε να συμπεράνουμε από τις δηλώσεις τόσο των Ιταλών όσο και των Αυστριακών, η προμήθεια κινητήρων για το 2016 είναι εφικτή. Δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο, ήταν αρκετά διαλλακτικοί και δύσκολα μπορεί να χαλάσει το καλό κλίμα. Ακόμα και αν θεωρήσουμε πως αποτελεί εμπόδιο στις υπογραφές το ζήτημα του κατά πόσο «ίσοι» θα είναι οι κινητήρες της ίδιας της ομάδας του Maranello με αυτούς που θα δίνει στην Red Bull, μπορεί και σε αυτό να βρεθεί μία συμβιβαστική λύση. Από την μεριά της, η Scuderia μπορεί να δεχτεί να δίνει δυνατούς κινητήρες και η RB με τη σειρά της μπορεί να αποδεχτεί πως δεν είναι δυνατό να έχει ίδιες μονάδες ισχύος με τους κατασκευαστές της.

Εξάλλου, η Red Bull δεν είναι στο χείριστο σημείο. Από οικονομικής άποψης, είναι παντοδύναμη, διαθέτοντας ένα από τα μεγαλύτερα budgets στην F1. Από την πλευρά της απόδοσης, ναι μεν ο κακός κινητήρας των Γάλλων την περιορίζει και δεν της έχει χαρίσει παρά μόνο 2 βάθρα μέσα στη φετινή σεζόν, αλλά ο σχεδιασμός της RB11 είναι εξαιρετικός. Έχει πολύ καλό εμπρός μέρος, που τις προσφέρει μεγάλη απόδοση σε πίστα όπως του Μονακό, της Ουγγαρίας και της Σιγκαπούρης, ενώ το μόνο που της λείπει είναι η μηχανική πρόσφυση. Και αυτό εξασφαλίζεται με μονάδα ισχύος της Ferrari.

Αυτό που βλέπουμε τον τελευταίο μήνα είναι απλά ένα «παιχνίδι» marketing. Στα παρασκήνια, πολύ πιθανό η συμφωνία να έχει κλείσει, και αν δεν έχουν πέσει οι υπογραφές, ενδέχεται να έχουν κλείσει οι λεπτομέρειες.

Δεν ανησυχώ για το μέλλον της στην F1. Ανυπομονώ να δω πού θα βρίσκεται του χρόνου με τους νέους της κινητήρες, αν συνεχίσει να έχει ένα καλό σασί και στο τιμόνι αυτούς τους δύο ταλαντούχους οδηγούς που έχει τώρα.

Over and out.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

Wolff - O Rosberg δεν είναι αδύναμος

Next Article

Dennis - Οι περιορισμοί στις δοκιμές δεν μειώνουν τα έξοδα

Related Posts