Η επιτροπή της F1 ενέκρινε την πρόταση των κατασκευαστών για μείωση του κόστους των κινητήρων από το πρωτάθλημα του 2017 μέχρι αυτό του 2020 με κύριο στόχο να μειωθεί η διαφορά στις επιδόσεις μεταξύ των ομάδων
Παρότι η επίσημη επιβεβαίωση των νέων κανονισμών αναμένεται να γίνει στην ηλεκτρονική ψηφοφορία το απόγευμα της Παρασκευής, οι πληροφορίες λένε πως το πλάνο των κατασκευαστών έχει λάβει τη στήριξη που χρειάζεται για να εισαχθεί στους κανονισμούς του ερχόμενου πρωταθλήματος.
Η ψήφιση του πλάνου αυτού ήταν να πραγματοποιηθεί νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα, αλλά η απουσία σημαντικών μελών της επιτροπής σήμαινε πως δεν υπήρχε ο ελάχιστος αριθμός ψηφοφόρων που χρειαζόταν για να περάσει. Έτσι, αυτή μεταφέρθηκε για το απόγευμα της Παρασκευής, όπου και θα διεξαχθεί ηλεκτρονικά η ψηφοφορία.
Το πλάνο για τους κινητήρες που πρόκειται να εφαρμοστεί, θέλει τη μείωση των διαθέσιμων κινητήριων μονάδων στις 3 ανά οδηγό, κάτι που οι κατασκευαστές επιθυμούν να έχει γίνει μέχρι το 2018. Αυτό πάντως θα βοηθηθεί από την ένταξη μεγαλύτερου αριθμού από σένσορες θερμοκρασίας και πίεσης, ώστε να βελτιωθεί η προστασία του κινητήρα.
Ακόμη θα υπάρχουν περισσότερα στάνταρ μέρη στις κινητήριες μονάδες, η εγκατάσταση της μονάδας αποθήκευσης ενέργειας και του συστήματος ελέγχου ηλεκτρονικών θα γίνεται με έναν κοινό τρόπο, ενώ αναζητούνται κι επιπλέον κινήσεις που θα μειώσουν ακόμη περισσότερο τα κόστη, καθώς θα καταργηθεί και το σύστημα των tokens που θα επιτρέπει την περισσότερη δυνατή βελτίωση μέσα στη χρονιά.
Αυτό θα μειώσει το κόστος για την παροχή κινητήρων στις πελατειακές ομάδες κατά ένα εκατομμύριο από το 2017 κι ακόμη 3 εκατομμύρια Ευρώ μέχρι το 2018, ενώ θα υπάρχει συμφωνία μεταξύ των ομάδων για την ύπαρξη ενός σταθερού ποσού για την αγορά κινητήρων, προκειμένου να αποφευχθούν συμβάντα, όπως το σήριαλ με την Red Bull και τους κινητήρες της. Αυτό το ποσό αναμένεται να είναι 12 εκατομμύρια για το 2017, ενώ όλοι οι κατασκευαστές θα είναι υποχρεωμένοι να παρέχουν κινητήριες μονάδες.
Επιπλέον, η εμφάνιση των νέων κανονισμών έχει ως στόχο και να ισορροπήσει την απόδοση μεταξύ των επιμέρους κινητήριων μονάδων, έτσι ώστε να έχουν διαφορές οι οποίες θα βρίσκονται στα λίγα δέκατα του δευτερολέπτου, ενώ αναμένεται να υπάρξουν περιορισμοί και στη χρήση του τούρμπο, ώστε να γίνει ακόμη περισσότερο κλειστό το πεδίο του ανταγωνισμού.
Μάλιστα, η FIA για να διασφαλίσει το γεγονός της συμφωνίας των κατασκευαστών, δεσμεύτηκε μαζί με τις ομάδες για την τήρηση του συστήματος που θα κατατεθεί προς έγκριση για του πρωτάθλημα του 2017 μέχρι και το 2020.
Τέλος, με την ψήφιση του πλάνου αυτού για τους κινητήρες από το Παγκόσμιο Συμβόυλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού να απομένει για την οριστική ένταξη του, απομακρύνεται πλέον οριστικά η ιδέα για ύπαρξη ενός ανεξάρτητου κινητήρα, που είχε προταθεί από τον Bernie Ecclestone, μετά την αρχική αδυναμία της Red Bull να βρει κινητήρες για το φετινό πρωτάθλημα.
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify