Η FIA ήδη εξετάζει τον τρόπο με τον οποίον θα δοκιμάσει την «Ασπίδα» προτού την τοποθετήσει σε κάποιο μονοθέσιο για δοκιμές εντός πίστας, ενώ ήδη ακούγεται πως θα τρέξει για πρώτη φορά σε Ιταλία και Σιγκαπούρη.
Στο Strategy Group της περασμένης Τρίτης αποφασίστηκε να προωθηθεί η λύση της «Ασπίδας» (Shield) για την προστασία του cockpit, αντί του Halo.
Ενώ το Halo ερχόταν πάνω από το κεφάλι του οδηγού, η Ασπίδα ξεκινά από το σημείο που τελειώνει το ρύγχος και ξεκινά το αμάξωμα του μονοθέσιο και φτάνει μέχρι πριν την θέση του οδηγού.
Η Ασπίδα, σχεδιασμένη από τον Laurent Meckies, κατασκευάστηκε από PVC μήκους ενός μέτρου, ενώ είναι φτιαγμένη να απομακρύνει από τον οδηγό αντικείμενα βάρους ως κι ένα κιλό, τα οποία φτάνουν με ανώτατη ταχύτητα 225 χλμ/ώρα προς το μονοθέσιο.
Σύμφωνα με πληροφορίες του γερμανικού Auto Motor und Sport, οι δοκιμές της εν λόγω κατασκευής αποτελούνται από τέσσερα στάδια.
Το πρώτο είναι οι προσομοιώσεις στον υπολογιστή, ενώ το δεύτερο αφορά την προσομοιώση ενός αυτυχήματος στο εργαστήριο. Αντικείμενο στην ανώτατη ταχύτητα για την οποία είναι σχεδιασμένη η Ασπίδα χτυπά την κατασκευή, για να ελεγχθεί η αντοχή της.
Το τρίτο στάδιο αφορά το πόσο εύκολα μπορούν να βγουν από το μονοθέσιο με αυτήν την κατασκευή πάνω του.
Τέλος, το πλέον σημαντικό στάδιο των δοκιμών είναι η τοποθέτηση της Ασπίδας σε μονοθέσιο σε κάποιο FP1 της φετινής σεζόν. Το πιθανότερο είναι να δούμε για πρώτη φορά αυτό το νέο μέσο προστασίας του cockpit στην Ιταλία και τη Σιγκαπούρη, αν όλες οι διαδικασίες έχουν ολοκληρωθεί ομαλά μέχρι τότε.
Διχογνωμία για την «Ασπίδα»
Όπως και με το Halo, έτσι με την «Ασπίδα», οι γνώμες των οδηγών διίστανται, κάτιπου φάνηκε από τις δηλώσεις τους στην συνέντευξη Τύπου πριν το Grand Prix της Ρωσίας.
«Μπορούμε να μην διαλέξουμε κανένα;», αστειεύτηκε ο Grosjean.
«Δεν μου άρεσε πολύ το Halo και δεν μου αρέσει πολύ και η ‘Ασπίδα’. Θέλω να είμαστε ασφαλείς και πιστεύω ότι η ασφάλεια στην F1 είναι σημαντική, αλλά δεν θέλω να αλλάξει η F1 όπως την ξέρω, καθώς το επόμενο βήμα θα είναι κλειστό cockpit. Δεν θέλω να δω κλειστά μονοθέσια στην F1.»
Ο Κvyat πρόσθεσε: «Συμφωνώ με τον Romain, πιστεύω ότι αρκεί προς το παρόν, η εικόνα των μονοθέσιων δεν θα πρέπει να αλλάξει, θεωρώ ότι είμαστε αρκετά προστατευμένοι, αν υπάρχουν καλές ιδέες θα πρέπει να εξεταστούν, αλλά προσωπικά καμία από τις δύο επιλογές δεν μου αρέσει.»
Από την άλλη μεριά, οι Valtteri Bottas και Daniel Ricciardo ήταν πιο θετικοί απέναντι στην ‘ασπίδα’.
«Δεν με ενοχλεί η ‘Ασπίδα’, πιστεύω ότι είναι εντάξει, είναι πολύ καλύτερη σε σχέση με το Halo,» δήλωσε ο Φινλανδός. «Πιστεύω ότι η ασφάλεια είναι σημαντική, είναι βασικό να εξελισσόμαστε και να βελτιώνουμε πράγματα, οπότε δεν θα με πείραζε να δοκιμάσουμε την ‘Ασπίδα’, θα ήταν ένα θετικό βήμα σε σχέση με το που βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή.»
Κι ο Ricciardo πρόσθεσε: «Οι πρώτες εντυπώσεις είναι θετικές, θα προσπαθήσουμε να το εξελίξουμε και στην συνέχεια να κάνουμε δοκιμές. Είναι καλό που ακόμα προσπαθούν να βρουν τρόπο για την προστασία του κεφαλιού, οπότε είναι θετικό βήμα.»
Επιμέλεια: Αλέξανδρος Μόδης, Δημήτρης Μπίζας
Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify