Rally Ακρόπολις: Αποτυχία ή επιτυχία;

ΕΚΟ Rally Ακρόπολις 2021

Η σκόνη του 65ου Rally Ακρόπολις μόλις έκατσε μετά από ένα τετραήμερο δράσης και ίσως είναι η κατάλληλη ευκαιρία να κρίνουμε το πόσο επιτυχημένο ήταν.

Το Rally Ακρόπολις επέστρεψε μετά από 8 χρόνια στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally και το ενδιαφέρον του κόσμου ήταν κάτι παραπάνω από αυξημένο. Νικητές του αγώνα ήταν το Φινλανδικό πλήρωμα της Toyota, Kalle Rovanpera και Jonne Halttunen, με το Yaris WRC.

Το πρώτο δείγμα για την διάθεση του κόσμου να παρακολουθήσει τον αγώνα δόθηκε την Τετάρτη το βράδυ όταν και άνοιξε το Service Park, με την ουρά στην είσοδό του να είναι αρκετά μεγάλη παρά το κρύο και την βροχή που έπεφτε. Το πρωινό της Πέμπτης βρήκε αρκετούς χιλιάδες θεατές στο shakedown, στο Δίβρη, με αρκετό κρύο, βροχή, λάσπη, αλλά και ομίχλη. Στην συγκεκριμένη ειδική δεν υπήρξε κάποιο θέμα ασφαλείας και όλα κύλησαν ομαλά.

Στην συνέχεια της ημέρας, την Πέμπτη το απόγευμα οι κάτοικοι της Αθήνας -και όχι μόνο- είχαν προσέλθει τόσο στην εκκίνηση του αγώνα, κάτω από την Ακρόπολη, όσο και πέριξ της Πλατείας Συντάγματος για την πρώτη ειδική του αγώνα, που αποτέλεσε και την υπερειδική διαδρομή. Τόσο στην εκκίνηση όσο και στην πλατεία υπήρχαν αρκετοί χιλιάδες θεατές, με αρκετούς εξ αυτών να πηγαίνουν να δουν για πρώτη φορά τέτοια αγωνιστικά αυτοκίνητα να δίνουν μάχη με το χρονόμετρο.

Προσωπικά βρέθηκα στην υπερειδική και συνάντησα από αγωνιζόμενους μέχρι νέα παιδιά που είχαν έρθει να δουν «τι είναι αυτό το rally». Όσον αφορά τα μέτρα κατά του Covid-19, οι αποστάσεις ήταν αδύνατο να κρατηθούν, αλλά σχεδόν στην πλειοψηφία τους όλοι φορούσαν μάσκες. Το θετικό που κρατώ από την υπερειδική είναι ο ενθουσιασμός των νέων θεατών, από την εφηβεία και κάτω, που ρωτούσαν τους γονείς τους αν γίνεται να πάνε και αύριο το πρωί στο βουνό για να τα δουν, αλλά και ερωτήσεις για το τι αυτοκίνητο είναι αυτό που βλέπουν ή ποιος οδηγός και γενικότερα η όρεξη να μάθουν πράγματα για όλο αυτό που παρακολουθούσαν επί σχεδόν δύο ώρες.

Την Παρασκευή το πρωί πληρώματα και θεατές κατηφόρισαν προς τις ειδικές των Αγίων Θεοδώρων και του Λουτρακίου. Η μέρα δεν ξεκίνησε καλά με ένα τροχαίο δυστύχημα και ένα ατύχημα, εξαιτίας των οποίων κόλλησαν στην κίνηση τα αγωνιστικά αυτοκίνητα και υπήρξε καθυστέρηση στις ειδικές διαδρομές της Παρασκευής. Στο πέρασμα της κα. Mouton από τις ειδικές (στα σημεία που βρεθήκαμε τουλάχιστον), σχεδόν όλοι κάθονταν σε ασφαλή σημεία ή κρύβονταν πίσω από δέντρα για να μην φανούν (και τελικά έπεσαν αρκετές φορές στον γκρεμό που υπήρχε, σ.σ έχει γίνει viral ένα βίντεο από το σκηνικό). Όταν ξεκίνησαν τα περνούν τα αγωνιστικά αυτοκίνητα ένα μέρος των θεατών κατέβηκε το υψοματάκι και βρέθηκε στο 1 μέτρο από τον δρόμο, ενώ για να δουν λίγο καλύτερα την φουρκέτα πριν το σημείο έκαναν 2-3 βήματα μέσα στον δρόμο και μετά γρήγορα πάλι έξω από αυτόν.

Στην ειδική του Λουτρακίου υπήρξαν τουλάχιστον δύο περιστατικά, που είχαν ως αποτέλεσμα να διακοπεί η ειδική για αρκετή ώρα.


Το δεύτερο πέρασμα των Αγίων Θεοδώρων έγινε με καθυστέρηση, αλλά χωρίς προβλήματα, όπως και αυτό στην ειδική της Θήβας. Τελευταία ειδική της ημέρας ήταν η Ελάτεια, όπου είδαμε ένα ακραίο περιστατικό, όπου ένας θεατής είχε ανέβει στο αυτοκίνητο του Pierre-Louis Loubet, ενώ αυτό βρισκόταν εν κινήσει.

Μετά από όλα αυτά που συνέβησαν την δεύτερη ημέρα του Rally Ακρόπολις υπήρξε σύσκεψη με θέμα την ασφάλεια με την FIA και τους διοργανωτές του αγώνα.

Το Σάββατο, την τρίτη μέρα του Rally Ακρόπολις, η δράση μεταφέρθηκε στην Λαμία, με τα δύο περάσματα από την ειδική της Παύλιανης να διεξάγονται χωρίς προβλήματα, όπως και οι ειδικές σε Γραβιά και Βωξίτες. Στην ειδική του Ελευθεροχωρίου υπήρξε τρομερά μεγάλη προσέλευση θεατών, ειδικά στο κομμάτι της Λίμνης, με την πρόσβαση να έχει μπλοκάρει από τα αυτοκίνητα. Στο πρώτο πέρασμα, μετά το πέρασμα των πρώτων 10 αυτοκινήτων, των WRC, αρκετοί ήταν αυτοί που θέλησαν να φύγουν και περπατούσαν μέσα στην ειδική, με αποτέλεσμα αυτή να διακοπεί και στην συνέχεια να ακυρωθεί. Την Κυριακή όλα κύλισαν ομαλά και δεν υπήρξαν ιδιαίτερα προβλήματα.

Πιο αναλυτικά όσα έγιναν στις ειδικές της 2ης ημέρας του Rally Ακρόπολις:

Η ετυμηγορία είναι πως το Rally Ακρόπολις ήταν επιτυχημένο. Κατάφερε να προσελκύσει νέο κοινό στο άθλημα, τόσο με το hype που είχε δημιουργηθεί για τον αγώνα, όσο και με την υπερειδική του Συντάγματος αυτή καθ’ αυτή. Μπορεί ένα ποσοστό των νέων ή και παλιών θεατών να δημιούργησε διάφορα προβλήματα, αλλά αυτοί, με την ταλαιπωρία που τράβηξαν, δεν θα βρεθούν ξανά στα βουνά το 2022. Παράλληλα με τον τερματισμό του Rally Ακρόπολις έγινε και η ανακοίνωση ότι θα βρεθεί στο καλεντάρι του WRC και το 2023, κάτι που φυσικά πρέπει να χαροποιεί όλους μας. Ίσως τα δύο βασικότερα που θα πρέπει να κρατήσουμε από το Rally Ακρόπολις είναι ο αριθμός των θεατών, που στο Ελευθεροχώρι, σύμφωνα με την αστυνομία, ήταν 55.000, ένα τεράστιο νούμερο για μία ειδική, και το δεύτερο ο ενθουσιασμός των μικρών παιδιών που «κόλλησαν το μικρόβιο» και σε μερικά χρόνια θα είναι συνειδητοποιημένοι θεατές στα μελλοντικά Rally Ακρόπολις, και όχι μόνο.

Ακολουθήστε μας στα Twitter, Instagram, Youtube, Discord και Spotify

Total
0
Shares
Previous Article

The Undercut - S1E14 - GP Ιταλίας: Η επιστροφή και η καταστροφή

Next Article
GP Σαν Μαρίνο πρόγραμμα

Το πρόγραμμα κι η τηλεοπτική κάλυψη του GP Σαν Μαρίνο

Related Posts